Advarsel: Daiso Detergent for Puff and Sponge

20130311-143631.jpg

Jeg skrev for ei lang tid tilbake om kosterensen fra Daiso som revolusjonerte kostevask for meg, og jeg vet at flere kjøpte den etter mine anbefalinger. Jeg vet også at mange har vært fornøyde, men nå i det siste er det kommet frem en del dårlige erfaringer med produktet – og jeg vil av den grunn moderere min anbefaling.

Dette produktet er utrolig sterkt (og derav fryktelig effektivt) og vil kunne slite betraktelig på sminkekostene dine. Selv har jeg gått over til å bruke mild sjampo, og ut fra det jeg har lest om rensen anbefaler jeg dere å gjøre det samme. Det skal dog sies at jeg ikke har kastet mine flasker, jeg bruker dem innimellom på syntetiske koster brukt til hardføre kremprodukter (gellinere jeg ser på dere) og av og til for å virkelig få fjernet all skitten fra mine elskede Sigma F82-er.

Dette er imidlertid en vurdering jeg har tatt basert på min egen situasjon, jeg har stort sett billige koster jeg ikke er livredd for – bruker du stort sett MAC og andre kvalitetskoster ville jeg nok latt helt være.

Jeg håper kostene deres har det fint, og beklager det dårlige rådet. Jeg sier som Dr. Houseman i Dirty Dancing: When I’m wrong, I say I’m wrong!

11 Responses to Advarsel: Daiso Detergent for Puff and Sponge

  1. Jeg har 4 (!) flasker av denne, har jo ikke merket noe forskjell på kostene men blir litt bekymret når man leser om ødelagte koster. Sigmaene mine røyter like mye som de alltid har gjort. Men kanskje jeg skal gå over til baby shampo, sånn for å være snill med de andre kostene mine. Skikkelig teit at dette produktet er teit!!!

  2. VissVass says:

    Jeg har en Sigmakost som rett og slett smuldret opp og mista hele busten, og nå har en annen Sigmakost begynt å ta samme vei. De røytet ikke før jeg begynte å vaske dem med Daiso, så jeg har ærlig talt tenkt i samme baner selv. Synd, den er jo FANTASTISK god på å rense. Tror jeg kommer til å fortsette å bruke den til pudder-, blush- og foundation-koster, men holde den langt unna øyeskygge-kostene.

    • Æsj, så kjipt! Jeg har kun merket forskjell på én kost når jeg tenker meg om, en blushkost fra Sigma er litt rar blitt, men for å være ærlig trodde jeg lenge at det bare var den kjipe kvaliteten Sigma noen ganger har. Ser nå at det sannsynligvis er Daisoen som har vært for tøff, og det er kjipt, for som du sier er den jo helt suveren på rensing! Jeg holder den også langt unna øyekoster, og som regel også de til blush 🙂

      • frokenlilla says:

        mine sigmaer lider av det samme,MEN det gjorde de også før daisoen da.. :/ men kanskje best å være på sikre siden, får kjøpe noe babyshampo imorgen!

  3. Nora says:

    Jeg vasker kostene mine så sjeldent at jeg ikke bryr meg så veldig om hva jeg vasker de med 😛 Nå har jeg både brukt heptan og Daiso på kostene mine, og ingen av de er blitt noe dårligere, så man må nok vaske ofte for at de skal bli ødelagt…

    • Haha, egentlig jeg også, men det går veldig i perioder her så jeg tenker at det er greit å være forsiktig når man vet om risken, spesielt når jeg vasker litt dyrere koster – men det har jo gått greit til nå (med unntak av én børste), så hyppighet spiller nok inn ja 🙂

  4. Monica S says:

    Så dumt at de ikke er sååå bra likevel. Jeg har bare vasket kostene mine en gang med denne, så jeg har vel egentlig ikke merket noe. Jeg bruker min ene flaske til å vaske sminkesvampene mine jeg, og det fungerer den jo finfint til 🙂

  5. Kamillan says:

    Åhhhhh.. Jeg som vasket alle kostene i går, Mac og øyeskyggekoster som er babyene mine 😦 Med denne rensen selvsagt.. Jaja!

  6. Tone says:

    Jeg har heldigvis (bank i bordet!) ikke merket noen forskjell på kostene mine, hverken på MAC eller Sigmakostene. Sigmakostene har alltid røytet og vært mindre myke enn førstnevnte, så… Men så har jeg ikke vært flink til å vaske dem ofte heller (noe jeg aldri har vært spesielt «stolt» av, skitne koster er jo æsj etter hvert, men som jeg ser kan ha lønt seg nå, hahah…). Skal i alle fall ha det i bakhodet framover, takk for opplysningen!

  7. Jade says:

    Jeg har brukt min én gang, og synes ikke den var så god. Den har blitt stående ubrukt siden. Etter denne posten, ender den vel gjerne i søpla. Har egentlig en annen kostesjampo som fungerer helt fint.

Legg igjen en kommentar

