Lancôme Teint Idole Ultra 24H

Aller først: Jeg har utenomjordisk hud. Jeg har enda ikke funnet noen foundation (eller concealer) som sitter godt nok, som ikke blir blank og som oppfører seg slik jeg vil – og produkter jeg synes er forholdsvis gode og også bare helt greie vil derfor for mange andre kunne fungere helt optimalt. Eventuelt hinsides dårlig. Alt etter som.

Jeg antar at det kom frem av avsnittet over at heller ikke denne er perfekt. Dessverre. God derimot – dét er den. Overraskende god, faktisk. Hadde den bare vært litt mer ydmyk…. Den påstår å være «retouch-free», «transfer-free» og «divine perfection» – og spesielt det siste punktet sliter jeg litt med. For all del, produktet er godt, og flasken fin, men jeg har høyere standarder for «divine perfection» enn som så.

I tillegg til å være hinsides perfeksjon er den også oljefri, «non-comedogenic» (ikke-kvisegivende…..? er det et godkjent ord?) og inneholder solfaktor 15. Sistnevnte gjør dessverre at den blir litt hvit på bilder tatt med blits, men heldigvis for meg er jeg ytterst sjeldent foran (andre enn mitt eget, selvsagt) kamera.

Dekkevnen er god, holdbarheten svært akseptabel, og finishen fin. Jeg skulle gjerne sett at den var ørlite mattere, fordi all sminke gjør meg blank, men med et pudder over holder den seg matt i et par timer før den gradvis blir mer….. Glowy. På en fin måte. Dessverre blir den etter dette for blank, men med en oppfriskningsrunde med pudder blir resultatet som nytt igjen! Her om dagen påførte jeg, pudret, forlot huset og kom hjem seks timer senere – og hadde jeg bare hatt med meg et mattende pudder å påføre omtrent midtveis hadde jeg kommet hjem med perfekt foundation, i stedet kom jeg hjem med perfekt, men blank foundation. Jeg pudret lett, ble igjen superfornøyd – og var det helt til jeg ble nødt til å fjerne sminken for å å gå til sengs. Over åtte timer på meg (og trolig mer, det var ingen tegn til at den vile begynne å bli stygg da jeg fjernet den) er virkelig ikke dårlig, altså. Virkelig!

Den er, i tillegg til å være superfin men pudderavhengig, forholdvis lett å legge (jeg foretrekker faktisk å bruke fingrene over min elskede F80) og veldig lett å legge lagvis uten at det ser dumt ut. Den har en lett parfymert duft som jeg personlig ikke har noe imot, men som noen muligens vil kunne irritere seg over. Heldigvis forsvinner den raskt.

Jeg har den i fargen 010 Beige Porcelaine, og er veldig, veldig fornøyd med den. Jeg betalte 395 kroner på Kicks, men kommer til å kjøpe den på FeelUnique for 297 kroner neste gang. Neste gang, spør du? Ja, neste gang!

Jeg tror kanskje at jeg har funnet meg en favoritt, dere!

Og ja, flasken er forresten fin. Og god å ta på. Og praktisk!

22 Responses to Lancôme Teint Idole Ultra 24H

  1. Magpie says:

    Den høres veldig fristende ut, selv om jeg ikke egentlig kan bruke longlast-produkter pga. tørr og kranglete hud.

    • Du kan jo gå innom et parfymeri og kjenne litt på den? Nå har ikke jeg tørr hud i det hele tatt, men til å være longlasting synes jeg ikke at den virker uttørkende og problematisk – det kan jo være verdt et forsøk?

  2. Monica says:

    Så bra at den fungerte godt, selv om den ikke er perfekt! 🙂

  3. frokenlilla says:

    jeg har også denne, i en altfor mørk farge, men den funker når jeg er litt brun! planlegger å ta den med til Usa neste uke, men samtidig leker jeg med tanken på å kjøpe en til der (med en gang jeg kommer så den blir i vinter-fargen min), den er en favoritt av de jeg har nå, men jeg føler ikke at jeg får 100% utbytte av den, pga at jeg har for mørk farge. Synes f82 er mye bedre til påføring enn f80. så jeg er litt sånn «kanskje- kanskje ikke» på den 🙂 men designet og flasken er nydelig! 🙂

  4. Quirky says:

    Jeg har fått min sånn i posten nå, og driver og tester ut. Så langt favoritt hos meg også, men synes den dufter litt for mye, og jeg er ikke spesielt sensitiv for sånt.

  5. Tilbaketråkk: Lancome Teint Idole Ultra 24h foundation | | Beauty DeconstructedBeauty Deconstructed

  6. Isabel says:

    Hei! Har du prøvd å bruke en beautyblender med denne? Jeg blir VELDIG fort blank på nesen av foundation, men bår jeg bruker beautyblender så føler jeg at den synker godt ned i huden og jeg blir ikke så fort blank. Jeg kan også bygge opp dekkevnen(med denne foundationen) og jeg synes foundationen fungerer veldig fint med svamp. Resultatet blir en fin og matt finish på meg, og holder lenge!:-)

  7. Tilbaketråkk: Favorittprodukter: August, september og oktober « I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

