Bomkjøpmarkedet hos Heidi Øksendal

… anbefales! Her kan du kjøpe, selge, bytte og gi bort ulike produkter du enten har kjøpt feil, forsøkt swatchet men ikke er fornøyd med og lignende – og jeg synes det er kjempelurt! Manges umiddelbare reaksjon er nok «Æææsj, brukt sminke!», men det ligger også ute mange nye produkter. Samtidig må jeg innrømme at jeg ikke har noe i mot å kjøpe en neglelakk som er swatchet på en negl og lignende, og jeg er generelt veldig fan av konseptet. Hvor en setter egne grenser for kjøp skal jeg ikke legge meg opp i, men det er altså ingenting som tilsier at ting må være brukte for at de er bomkjøp 😉

Selv har jeg liggende ute to tråder hvor jeg prøver å bli kvitt min fantastiske parfyme som dessverre gir meg hodepine, samt en helt ubrukt og uåpnet Shroom-refill fra MAC.

Hva synes du om konseptet? Kjøper du «brukt» sminke eller holder du deg unna?

20 Responses to Bomkjøpmarkedet hos Heidi Øksendal

  1. Heidi says:

    Jeg bruker brukt sminke hele tiden. Testere på jobb for eks. Bakterier vokser ikke i pudderprodukter så de er det bare å tørke av dersom de er brukt, så det ser jeg ingen problemer med, men kremprodukter folk har stukket fingrene nedi bruker jeg ikke 🙂 Har gjort det noen ganger, og døde ikke, men prøver å holde meg unna!

  2. Regine says:

    Jeg synes det er helt greit å kjøpe brukt sminke, men det kommer jo så klart an på hva det er. Neglelakker har jeg ingen problemer med. Leppestifter er også enkle å desinfisere, så om den bare er swatchet f.eks. tror jeg ikke at jeg hadde hatt noe problemer med det heller. Annen sminke hvor du må ha mye kontakt med selve produktet for å bruke – som i tillegg er vanskelig å desinfisere – er jeg litt mer skeptisk til. Jeg hadde nok aldri kjøpt en brukt maskara!

    • Nei, mascara hadde jeg aldri heller kjøpt – og kanskje ikke f.eks en concealer i krukke heller.. Ellers synes jeg som deg at ting som er lette å desinfisere, (eller kommer på tuber/pumpeflasker) er uproblematisk å kjøpe testet 🙂

  3. Belle says:

    Jeg har selv kjøpt brukte produkter fra bomkjøpmarkedet, så det sier vel sitt om hva jeg mener om sånt. 😉 Synes det er en fin ting å kunne kjøpe noe som ellers ville ha gått i søpla eller stått ubrukt (før det til slutt hadde gått i søpla). Da jeg viste min fiiine (brukte) blush til søsteren min var hennes reaksjon veldig »æææææsj» og det må hun få lov til å mene.

    Brukt mascara ville jeg aldri ha kjøpt da. Heller ikke kremprodukter som folk har brukt fingrene sine oppi (selv om jeg gjør det med mine egne kremprodukter – da er det mine bakterier 😛 ).

  4. Shamini says:

    Jeg har kjøpt mye brukt, men som Heidi sier over her, bare pudderprodukter som øyenskygger, blush, pudder osv., ting som er enkle å desinfisere. Jeg kjøper ikke brukte leppeprodukter (uansett om det er grei skuring å desinfisere leppestifter) av prinsipp, syns det blir i overkant ekkelt. 🙂 Foretrekker vel egentlig å kjøpe nytt, men jeg har funnet mange skatter jeg er veldig glad i ved å lete på bruktmarkedet. 🙂

  5. neg90 says:

    Jeg kan egentlig tenke meg å kjøpe det meste brukt. Ikke lipgloss, mascara, kruppeconcealer ol. men samtidig selger man jo ikke produktene sine dersom man vet det er sykdom og slikt i 😛

    • Shamini says:

      Det handler jo ikke om sykdom, iallfall gjør det ikke det for meg, men jeg misliker sterkt å stikke fingrene rett i produktet uansett om det bare er jeg som skal bruke det. Bakterier er bakterier, og de skal man være litt forsiktige med. Så nylig en videosnutt om alle bakteriene som er på testere i butikkene, og den var nasty..

  6. Nora says:

    Ser at wordpress.com endret litt på navn og bloggadresse når jeg logget inn. Jaja, du vet hvem jeg er og hvor du finner meg 😛

  7. Eg vil også bli med på forumet! Var med på det forrige 😉 Hadde ikke gjort meg noe å kjøpe brukte blusher, øyenskygger etc… men enig med alle over ang mascara, kremblush osv 🙂

  8. Tone says:

    Er jeg blind eller..? Jeg finner ikke bomkjøp-tråden, har søkt også, men det kommer ikke opp… :-/ (er registrert bruker)

  9. siljeto says:

    Jeg elsker bomkjøpmarkedet 🙂 Jeg har både kjøpt og solgt produkter, og jeg har alltid vært fornøyd 🙂

  10. Monica says:

    Veldig glad i forumet og bomkjøpmarkedet jeg også. 🙂 Finner jeg noe som ser fint brukt ut kan jeg fint kjøpe det brukt, og veldig enig angående type produkter også 😉

Legg igjen en kommentar

