Inglot-palettene mine (versjon 2)

I juli i fjor lagde jeg et innlegg med bilder og swatches av palettene mine fra Inglots Freedom System, og helt til nå nylig så palettene ut som de gjorde i det innlegget. For ei ukes tid siden bestemte jeg meg imidlertid for at det var på tide med forandring, og jeg gjøv løs på prosjektet.

Under ser dere resultatet! Jeg har ikke fått swatchet enda, rett og slett fordi jeg ikke har hatt tid og godt lys på samme tid – men det kommer etterhvert.  Til da kan dere jo alltids bare nyte bildene av palettene, selv synes jeg de er så fine at jeg blir glad bare av å se på dem! Swatches finner dere HER og HER 😉

Når det gjelder skyggene og palettene samlet sett elsker og forguder jeg dem, når det kommer til enkeltskygger og de ulike finishene har jeg litt delte meninger. For eksempel er Pearlskyggene blant de beste jeg noen gang har prøvd, mens de som er Matte varierer veldig i kvalitet. De er alle godt pigmenterte, mens noen er fryktelig «chalky» og pudrete – og de smuldrer alle veldig i selve panen. Det kan imidlertid løses ved å «trykke» på skyggen i steden for å «børste» den på, så det kan jeg leve med. De skyggene som heter DS, Double Shine, varierer også litt i kvalitet – men all over er de gode. Jeg er ikke storfan av glitteret i et par av dem, f.eks DS457, men det er mer en smakssak enn et kvalitetsproblem. De skyggene som heter AMC er også greie, det samme er AMC Shine. Sånn «overall» er jeg godt fornøyd med skyggene mine, selv om noen er bedre enn andre – og jeg angrer ikke på noen av dem. Skulle jeg imidlertid gjort kjøpet om igjen ville jeg prøvd å fokusert enda mer på Pearl-finishen, og kansje droppet noen fra Double Shine.

Hva synes dere?

21 Responses to Inglot-palettene mine (versjon 2)

  1. Det er så utrolig mange flotte øyenskygger å velge mellom hos Inglot. Man har jo bare lyst til å gå helt bananas der inne! 😀 Er enig med deg i at Pearl øyenskyggene er best av alle finishene… vil ha flere av dem 😀

  2. Jade says:

    Gleder meg til swatches! 🙂 Likte veldig godt fargene i første paletten!

  3. frokenlilla says:

    nydelige!!! 🙂 Jeg pleier av å til bare å sitte å stirre på mine, for de er sååå flotte! hehe
    de du har er virkelig fantastiske, ser flere her som jeg må sette opp på ønskelisten! Reiser jeg til Usa iløpet av året så blir det en 10pan palette 🙂 men anbefaler du blushene også?

    • Ja, jeg er superfornøyd 🙂 Og ja, absolutt – i alle fall de matte. De to med glitter i bruker jeg aldri, rett og slett fordi det er glitter i dem, men de matte er fantastiske – og 38 en av mine all time blushfavoritter!

  4. Regine says:

    Her var det mange flotte skygger! Gleder meg også til swatches. Jeg har ingen fra Inglot selv, men har lyst å prøve med på en slik sett sammen selv-palett. Nå har jeg bare ferdige.

  5. Shamini says:

    Palettene dine er fantastiske! Jeg elsker fargene, sammensetningen din, og i det hele tatt. Tenk om man kunne henge dem på veggen til pynt? Jeg er helt enig med deg hva finish angår. Min favoritt er uten tvil Pearl, mens jeg er litt mer tvilende til Matte, og ikke spesielt stor tilhenger av de med glitter (men så hater jeg glitter i utgangspunktet). Heldigvis hadde jeg dette i tankene når jeg gikk amok i London, så jeg har flest Pearl. Skal jeg kjøpe fler, så blir det enda fler Pearl. 🙂 Gleder meg enormt til swatches!

  6. Nina says:

    Var i København forrige lørdag og måtte jo selvfølgelig innom Illum og Inglot-butikken der 😉 Var fast bestemt på å kjøpe en pallett med lyse farger men av en 10-pallett ble det bare to lyse og resten mørke med glitter/skimmer i 🙂 Akkja, når man nå står der og skal velge er det jammen meg ikke lett !

    Illum-senteret synes jeg har vært under ombygging i flere år nå (iallefall veldig lenge !!) men stor var var overraskelsen nå når jeg så at det kommer Sephora der nå ! Jeg spår en danmarkstur til når de åpner…. ;D

  7. Tilbaketråkk: FOTyD « I LOVE COSMETICS

  8. Monica says:

    *SIKLER* Jeg kommer nok til å ha store vansker med å bestemme meg den dagen jeg kommer meg til en Inglotbutikk. Flott at du skriver litt om finishene også 🙂

  9. Tilbaketråkk: Swatches: Inglot Freedom System Eyeshadows vol. I « I LOVE COSMETICS

  10. Line S says:

    Såååå fine palettene dine er blitt etter en ‘vårrengjøring’!
    Lekre lekre.. Jeg skal til New York i juni, kanskje jeg må titte innom en Inglot da?
    Skal hvertfall huske på denne posten før den tid.

  11. Tilbaketråkk: Swatches: Inglot Freedom System Eyeshadows vol. II « I LOVE COSMETICS

  12. Elise says:

    Hvor kjøper du inglot i norge?? Det står jo på inglot sine nettsider at de ikke shipper til norge….

    • Tone says:

      Jeg har kjøpt mine via ei venninne i USA 🙂 Ellers er Inglot nå lett tilgjengelig for nordmenn via den finske nettbutikken, http://www.inglot.fi (bare husk å bruk Google Translate), der er de vanvittig hjelpsomme og serviceinnstilte – og prisene er fine 🙂

Legg igjen en kommentar

