Everyday Minerals «Our First Date» Eye Palette

Julen 2010 fikk jeg et gavekort hos Everyday Minerals fra verdens beste (og svært lydige) lillebror. Jeg brukte det på litt ymse; foundation, blush, noen børster – og to øyeskyggepaletter. Hva jeg tenkte på aner jeg ikke, jeg har aldri kunnet fordra løse øyeskygger (med unntak av to stykker), og av den grunn har både denne og dens kompanjong blitt liggende gjenglemt nederst i en boks. Da jeg var hjemme til påske grov jeg den imidlertid frem igjen, tok den med meg hit til Trondheim og bestemte meg for å gi den en sjanse.

Det er ikke det dummeste jeg har gjort.

Selve paletten er vanvittig lite pen og se på, og absurd upraktisk. De fire skyggene ligger i hver sin lille beholder dekket av lokk som er altfor vanskelige og åpne, og for å påføre skygge må en dyppe børsten i et altfor lite hull som ender opp altfor grisete.


Blæææh….

Fargene derimot, de er fine.


Med blits. Fra venstre: Sea Horse, Comfy, Wallaby og Black.


Uten blits. Fra venstre: Sea Horse, Comfy, Wallaby og Black.

De er greie å jobbe med, sitter godt med en primer og drysser svært lite når de først er påført – det verre under selve påføringen…


Neste gang sminker jeg meg før jeg kler på meg.

Jeg er også godt fornøyd med fargesammensetningen; de fungerer godt sammen og er også fine hver for seg. Den andre skyggen i paletten, Comfy, er i tillegg en av mine store all time favoritter, og utgjør sammen med NYX Pearl Mania i Purple de løse skyggene jeg virkelig elsker. Bildet yter den riktignok ingen rettferdighet, den er rikere, dypere, mer bronzy og generelt stunning.

På grunn av denne lidenskapen til Comfy valgte jeg imidlertid å tone den litt ned da jeg skulle teste paletten. Jeg har brukt Comfy mye tidligere (jeg har den utenom paletten også) og valgte derfor å fokusere mer på de andre fargene – men jeg har likevel brukt alle skyggene i looken.

Hva synes dere? Det fungerer det der?

Jeg er i alle fall overraskende fornøyd med (de ukjente) skyggene. Selve paletten er grusom å se på og utrolig lite praktisk (og ting skal være svært praktiske for å gjøre opp for komplett mangel på design), og antagelig ikke noe jeg vil anbefale noen.

Oooog godt er det, for den finnes ikke lengre….. Kremt… Fargene burde imidlertid være tilgjengelige hos Everyday Minerals hvis lysten er stor. Jeg tror likevel at det er mulig å finne gode, pressede alternativer til disse fargene – og vil derfor anbefale det.

For å konkludere vil jeg altså minne om at løse skygger er mye styr, og at selv om fargene i denne paletten er fine er de ikke unike, og ikke i nærheten av å være verdt alt sølet de medfører. Fine med ordinære farger + kjip palett = nei takk!

(Det må likevel sies at jeg ble veldig fornøyd når jeg fikk påført, da, så jeg hater den jo ikke akkurat….)

11 Responses to Everyday Minerals «Our First Date» Eye Palette

  1. Jade says:

    Fint! Enig med de løse skyggene. Brukte de mye før, men det var jo så mye søl! Men så var det jo så billig. Og kjekt å eksperimentere med når man egentlig ikke visste hvilke farger man kledde og hva som passet sammen. Ser mange av øyenskyggene til EDM er borte nå. Bl.a. Comfy + Cypress som er en av mine favoritter (godt jeg rakk å kjøpe en «stor» før de sluttet å selge den). Øyenskyggepaletten ser skikkelig upraktisk ut 😀 Huff…

    • Ja, det er grusomt upraktisk! Men fargene er fine 🙂 Og virkelig? Comfy også? Æsj altså! Jaja, kanskje like greit, et dårlig utvalg fører fort til at folk handler andre steder – og oppdager kanskje fantastiske pressede skygger i stedet!

      (Og jeg googlet Cypress nå, den så superfin ut! Godt du fikk kjøpt en før de forsvant :-))

  2. Dina says:

    Paletten så jo veldig upraktisk ut, men skyggene var fine, og ikke minst looken du fikk ut av de! 🙂

  3. siljeto says:

    Har en palett fra EM selv, og er heeelt enig ang sølet. Hadde jeg likt paletten litt mer hadde jeg tatt meg bryet med å presse dem, for forpakningen er helt håpløs. 😛

  4. Shamini says:

    Jeg liker Everyday Minerals veldig godt når det kommer til basene deres. Jeg har endel øyenskygger (et eller annet sted), men jeg kjøpte aldri av disse palettene. Heldigvis! Det ser veldig sølete ut, og jeg er «allergisk» mot søl. 😉 Kostene er også elsk, spesielt Eye Kabuki!

    • Du gikk ikke glipp av noe stort, nei 🙂 Og ja, jeg husker at jeg har likt flere av kostene deres godt, de har bare blitt liggende litt i bakgrunnen i det siste… Tror jeg må se gjennom hvilke jeg har 🙂

  5. Monica S says:

    Jeg bruker nesten aldri løse øyenskygger selv om jeg har noen fine. Det blir ofte for mye søl. 😛 Men fargene her var jo fine og looken kledte deg supergodt 🙂

  6. Er virkelig ikke fan av løse øyenskygger…. derfor presset eg de eg hadde :p Men uansett… disse fargene var utrolig nydelig sammen, og spesielt til dine øyner 😀

    • Jeg har også presset de fleste, men de blir ikke helt som jeg vil ha dem da heller, så de blir egentlig liggende ubrukt alle sammen… :p Men ja, fargene er fine i denne 🙂

Legg igjen en kommentar

