PIP: Mineral Hygienics og LUSH

Jeg lurer på om jeg må revurdere inntrykket mitt av Lush, altså….. For det første kom pakken fra England 6 dager etter bestilling, og for det andre vet jeg allerede at Big er god. For det tredje lukter både Glögg og Snow Fairy ved første sniff veeeeeeldig innbydende, og jeg elsker tanken på å kunne gå rundt og dufte godteri og juledrikk.

Som jeg skrev på Facebook…..

Hva ville livet vært uten muligheten til å komme ut av dusjen luktende som gløgg eller kvalmende, syntetisk og rosa godteri?


BIG Shampoo, Glögg Shower Gel og Snow Fairy Shower Gel.


Big er en dyptrensende volumsjampo med grove saltkorn som skrubber godt, og jeg liker den veldig godt til bruk et par ganger i uken. Sinnsvakt dyr og ikke verdt pengene i Norge, meget fornuftig prissatt i England.

OBS! OBS!! Husk bare for guds skyld å bestille fra den engelske nettsiden! Totalt betalte jeg 226 kroner fra England, og grovt regnet (et cirkaanslag på frakt) må man faktisk ut med det dobbelte, ca 450 kroner, fra den norske siden.

Når det gjelder Mineral Hygienics er jeg også svært imponert over frakttiden, det tok ikke mer enn 6-7 dager her heller, og pakken gikk faktisk rett i postkassen! Jeg elsker at de bruker konvolutter, jeg som har en pinglete studentbypostkasse (smal og flat) får nemlig veldig sjeldent noe annet enn pakkelapper.


Fairly Light passer meg veldig godt, og selv om jeg enda ikke er overstadig forelsket i foundationen er den det beste alternativet jeg har vært borti til nå.

Siden jeg allerede nå vet at jeg må legge inn bestilling på større flasker fra Lush, har dere noe annet å anbefale derfra?

15 Responses to PIP: Mineral Hygienics og LUSH

  1. Hæ? Eg føler meg litt lurt.. trodde ikke at det gikk an å bestille fra den engelske nettsiden til Lush :O Eg har latt være å handle produkter fra Lush på nett pga den dyre frakten i Norge. It’s insane syns eg! Men nå er Lush kommet til Bergen, og eg har fått handlet der 🙂 Synes ikke at prisene er så ille, men om det går an å bestille på nett, så hvorfor ikke. Det er jo det eg liker best 🙂

    • Åh? Det går godt an, nemlig! Lush i Norge har jeg aldri orket på grunn av prisene, rett og slett fordi det aldri har vært noe jeg MÅTTE ha, men med engelske priser er det gøy å teste litt 🙂 Og jeg mener å huske at Big i butikk koster 255 kroner, og det er bare vanvittig overpriset :/

  2. Quirky says:

    Åhh, du liker Snow Fairy? Jeg liker at du liker!

    • Jeg har riktignok ikke dusjet med den enda, men jeg må innrømme at duften fenger meg….. Den er grusomt kvalm, men potensielt VELDIG vanedannende samtidig!

      (Oppdaget dessverre nettopp at Glögg virker vanvittig uttørkende, hvordan opplever du Snow Fairy på det området..?)

      • Quirky says:

        Jeg har ikke merket noen uttørkende effekt av Snow Fairy, men nå har jeg hud som så og si aldri blir tørr, da. Men har ikke hørt mange klage på at Snow Fairy virker uttørkende.

        Mitt inntrykk er at Snow Fairy ikke GIR fukt, men det gjør da heller sjelden dusjgeleer, men at den heller ikke tørker ut.

      • Neida, at den gir fukt er heller ikke forventet, jeg er bare redd den skal være like uttørkende som det jeg oppfatter Glögg å være. Men det vil vise seg i morgen! Gleder meg til ny dusj allerede….

  3. Anne says:

    elsker lush 🙂 har ikke prøvd å bestille noe fra den engelske siden, har bare handlet litt her i Trondheim

  4. Hej Tone! Självklart får du screenshota bloggen, men vad glad jag blir att du frågar! Du får jättegärna skicka mig en länk när inlägget är uppe, jag blev så nyfiken nu!

    Ha det toppen! Puuuss!

  5. Marlene says:

    Hvordan er lukta på glögg? Jeg vurderte å bestille den, men gikk for snow fairy isteden 😛 Nå ble det for mye tenking på gløgg, tror jeg må drikke litt i kveld jeg 🙂

    • Vel, den lukter ikke helt gløgg sånn som jeg skulle ønske, men den lukter veldig godt! Mer krydrete og litt som sånne julepotpurriposer, om du skjønner hva jeg mener? Den lukter i alle fall julete og godt, men førsteinntrykket er at den virker veldig uttørkende…. Jeg må avvente dømmingen til jeg har fått brukt den flere ganger, men jeg er litt skeptisk. Lukter godt, gjør den i alle fall!

  6. Monica S says:

    Jeg skal definitivt innom Lush i Oslo å lukte litt i morgen 😉 Er veldig spent på hva berømte Gløgg og Snow Fairy faktisk lukter 😛

  7. Klara ku says:

    Hei! Når du bestiller mineral hygienics, hvor mye kan du bestille for uten at du må betale porto?

Legg igjen en kommentar

