NYX Rouge Cream Blush «Glow»

NYXs kremblusher heter Rouge Cream Blush og finnes i masse fine farger. Foreløpig har jeg kun den som heter «Glow», men jeg kan røpe såpass at jeg gjerne kunne tenkt meg flere….

Blushen har en fin konsistens, det eneste er at den er ørlite oljete, og den er ganske lett å blende ut. Den første gangen slet jeg imidlertid litt med påføring men det er en vanesak man fort får teken på. Det jeg liker best med denne er at den er fin både i seg selv men også som base for pudderblush – i sistnevnte tilfelle kan man også fort oppnå utmerket holdbarhet!

Selv tenker jeg at jeg blir enda større fan av denne når huden min har stabilisert seg igjen (har akkurat begynt med MD-serumet igjen etter en aaaaltfor lang pause) og jeg kan bruke denne rett på huden med bare litt mattende pudder over, for den er litt kjip å bruke sammen med mineralfoundation. For all del, det går, men det krever litt innsats.

Når det gjelder ingredienser er det greit å huske at det faktisk er snakk om NYX, altså er de sjeldet trygge, men jeg har foreløpig ikke merket noe til urenheter og er godt fornøyd med det. Jeg bruker den riktignok ikke hver dag, så det er mulig at jeg ville merket mer ved mer hyppig bruk. Holdbarheten alene er akseptabel, men ikke briljant, men når den derimot settes med en annen blush har jeg herlig friske kinn fra morgen til kveld!


Ublendet og blendet swatch i blitslys.

Mitt eksemplar er kjøpt på CherryCulture for nesten ingen penger, men denne er også å finne på Ebay om dere ikke er interesserte i å handle mye. CC har nemlig ganske høy fraktpris som utgangspunkt, så der lønner det seg å kjøpe en del.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med kjøpet, og kan gjerne tenke meg flere. Mange påstår også at disse ikke er så ulike kremblushene fra MAC, men det kan jeg ikke uttale om. Mengden er også helt enorm til en så lav pris, og selv om det kan være positivt for, tja…, noen få, er det egentlig lite poeng i det for oss vanlige blushbrukere. Jeg ser dessverre for meg at denne, siden den er i kremform, må kastes lenge før den er oppbrukt.

Det er et godt kjøp, men ikke et revolusjonerende og uvurderlig produkt, og jeg gir derfor karakteren……

C+

15 Responses to NYX Rouge Cream Blush «Glow»

  1. Kan jeg spørre hva du bruker til å påføre denne med? Har den samme, men syns ikke jeg får det helt til… :/

  2. Ida says:

    Jeg har aldri prøvd creme blush, innbiller meg at det er vanskelig å påføre og få fint.

  3. Nina says:

    Har flre av disse fra NYX og er kjempefornøyd 🙂 Har prøvd etpar fra MAC(både gammel og ny konsistens) men er kommet frem til at jeg foretrekker NYX sine – de blender bedre/enklere og huden min reagerer ikke på dem. Fikk «sorte prikker» av begga fra MAC og jeg er ikke plaget med det i utgangspunktet ;S

    Har brukt disse over GloMinerals- og MAC foundation + Origins sin VitaZing med samme fine resultat 🙂

    • Nei, så bra!! Jeg har aldri vært spesielt fristet til å prøve MAC sine da jeg ikke finner produktet såå fascinerende at jeg betaler MAC-pris… Godt å høre at NYX kan leve opp til dem, da! 🙂

      Og så bra at de fungerer over foundation, jeg har såvidt testet min over flytende og også blitt fornøyd med resultatet 🙂

  4. Anne says:

    har hørt mye bra om disse, men har ikke fått meg til å teste dem enda 🙂

  5. dinatufte says:

    Har den selv, og bruker den veldig ofte! Oftest under Mac’s Peachykeen. Syns den er veldig fin, og holder veldig lenge på meg 🙂

  6. Monica S says:

    Jeg har også en av deres kremblusher, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg liker min godt, selv om jeg ikke bruker den sååå mye. 🙂

Legg igjen en kommentar

