Skal, skal ikke..?

Æsj, altså… Jeg kom med på lista over de som får kjøpt Muppet-paletten til theBalm, men er etter å ha sjekket totalprisen fryktelig skeptisk…..

Paletten inkludert frakt blir kostende ca 380 kroner, og da kommer rundt 110 kroner i gebyr og 95 kroner i moms i tillegg…. Da er jeg nesten oppe i 600 kroner og DET vet jeg ikke om den er verdt.

Vurderer nesten å vente på theBalm and theBeautiful i stedet da den sikkert er mulig å få billigere og uten moms….

Hva ville dere gjort?

OPPDATERT: Temptalia er ganske overbevisende, altså….. Jeg gir det ei natt, og om jeg ikke finner noen fantastiske grunner til å la være kjøper jeg den i morgen!

13 Responses to Skal, skal ikke..?

  1. Shamini says:

    Jeg burde vel sikkert ikke si noe, siden jeg allerede har kjøpt og mottatt mitt eksemplar – men jeg hadde kjøpt den. Åpenbart. Smak og behag, tenker jeg? Jeg er enig i at den ikke er verdt nesten 600,- kroner. For den prisen kan du jo kjøpe en palett fra Chanel eller Dior…

    • Jooo, men…. Er Chanel og Dior noe særlig til kvalitet da? Og jeg tenker at det er jo bra mange skygger, som i tillegg er veldig anvendelige. Nei, jeg er usikekr her, altså! Men du er fortsatt fornøyd med din, da? 🙂

      • Shamini says:

        Jeg er fornøyd med min ja, selv om jeg skulle ønske den hadde litt friskere farger også. Jeg er litt underlig når det kommer til øyenskygger, for jeg faller mye oftere for de spreke fargene – ikke de nøytrale, selv om jeg elsker brune kombinasjoner. theBalm har veldig fine øyenskygger med veldig god tekstur, så jeg tror ikke du blir skuffet – men jeg er enig i at 600,- er for mye for denne paletten. Og bryr du deg ikke om The Muppet Show, så ville jeg droppet det og gått for den andre varianten som kommer snart istedet.

        Når det gjelder kvalitet, så er vel det smak og behag som gjelder der òg. Noen paletter fra Chanel er kjempefine, andre er utrolig dårlige (jeg har ikke allverden med erfaring, har bare et par stykker selv). Dior hører jeg stort sett bare gode ting om, fikk nettopp min første palett i posten – og venter på den andre. Disse er dog såpass dyre merker at jeg ikke kommer til å gå amok og investere i en haug, men noen er bare for fine til å la være.. 🙂

      • Ja, det var i grunn det jeg mistenkte. 600 kr ER mye, spesielt når jeg ikke er ihuga Muppet-fan, og planen har jo alltid vært å vente på den andre i stedet… Tusen takk, Shamini!

  2. Jeg har den selv og liker den veldig godt. Nå har eg ikke det største arsenalet av high-end og naturlig øyeskygger, så for meg var den full pakke 🙂 Men TB&TB er jo kanskje like så grei, hvis en ikke er hardcore Muppetfan som meg 🙂

  3. Jade says:

    Jeg har en kjempedårlig palett fra Chanel :p

    Noen kjipe spørsmål:

    * er du muppet-fan? (du betaler vel mye for innpakningen her, regner jeg med)
    * hvis ikke, er skyggene så fine at du ikke klarer å vente på den billigere varianten?
    * kan det hende at du har så lyst på paletten fordi det er begrenset opplag? Hadde du hatt lyst på den til samme prisen om den ikke var i begrenset opplag? Begrenset opplag er et salgstriks for å gi folk panikk; «jeg kommer til å angre hvis jeg ikke kjøper den».
    * kommer paletten til å stå på utstilling, eller ligge i en skuff (isåfall spiller det vel ingen rolle hvilken innpakning den har)
    * hvor mange av skyggene kunne du faktisk tenkt å kjøpt individuelt hvis denne paletten ikke fantes? Og 600 delt på disse skyggene blir…? Og synes du disse skyggene er verdt denne stk-prisen? Husk at MAC-skyggene koster 105,-/stk (refills).
    * det kommer sikkert mange nye paletter nå før jul. Hvis du kjøper den billigste varianten, kan du kanskje ta deg råd til en annen palett også?

    Men; har du råd og lyst, så go for it. En tur på byn koster fort 600,-, så det er ikke såååå krise med mindre du kjøper så dyre paletter støtt og stadig 🙂 Men prøv å glem tidspresset en stund, og tenk deg om *hvorfor* du vil ha den.

    Dagens snusfornuftige innlegg 🙂

    • Vet du, du ramser opp akkurat det jeg har tenkt så mye på. Nei, jeg er ikke ihuga Muppet-fan, og selv om skyggene er fine skal jeg da alltids klare å vente. Selv om skyggene per stykk blir ganske billige totalt er det fortsatt mye penger og om den neste paletten blir en del billigere kan jeg jo faktisk kjøpe den OG et par skygger fra MAC.

      Litt lyst har jeg, og råd for så vidt også, men det er selvsagt mye annet man kan bruke så mye penger på.. Nei, jeg venter jeg, takk for fornuftig input, Jade!

    • Shamini says:

      Nå er det egentlig ikke relevant i det hele tatt, men jeg ville bare understreke at The Muppet Show paletten koster nøyaktig det samme som sin tvilling – forskjellen er utseendet på innpakninger, og at førstnevnte er en nummerert limited edition. 🙂

      • Ja, jo, det er sant, MEN siden den andre nok vil være lettere å få tak i tipper jeg at det er mulig å få den tollfritt over Ebay etterhvert 🙂

      • Shamini says:

        Skal jeg kverulere? Kosmetikk er tollfritt, det er moms du betaler. 😉 Joda, det spørs om du ikke har rett i det. Om du kjenner noen i USA, så kan du jo få den tilsendt dit istedet for direkte til Norge? Selv syns jeg det er helt OK å måtte betale moms når jeg får varen såpass mye billigere enn her hjemme likevel – om jeg i det hele tatt får tak i den her. 🙂

      • Haha, jeg vet da det, gikk litt for kjapt der gitt, takk 😉 Og ja, er i utgangspunktet enig angående moms men kjenner at jeg sparer de pengene akkuat nå og ser det heller an litt senere, for jeg MÅ jo ikke ha flere skygger med det første! 🙂

  4. Marlene says:

    Jeg elsker paletter, og jeg vil ha lyst på denne paletten, men av en eller annen merkelig grunn frister den ikke spesielt mye, Fargene og swatchene av den ser fine ut, men kjenner ingen intense cravings etter den 😛 Hadde det vært en Harry Potter palett isteden for muppets derimot da hadde jeg kanskje vært interessert 😀

  5. Jade says:

    En annen fordel med å vente litt, er at man gjerne ombestemmer seg underveis, og får mer lyst på en annen palett 🙂 Jeg hadde f.eks. ikke hatt råd til å kjøpe Naked-paletten hvis jeg hadde kjøpt paletter med en gang jeg fikk lyst på de. Det er mange paletter jeg har vært overbevist om at jeg bare MÅTTE ha, men ved å vente litt, så har jeg ombestemt meg. Litt kjipt å ombestemme seg etter at man har kjøpt den 🙂

Legg igjen en kommentar

