Nytt hår krever nye produkter

…. har dere noen tips?

Håret mitt er av den sorten som spiser opp produkter og nekter å la seg volumifisere over et lengre tidsrom, og jeg trenger noe som virkelig holder.

Foreløpig vurderer jeg Lee Stafford My Big Fat Texturised Hair Super Spray (puhhh!) som Katrine så varmt anbefaler og Sexy Hair What A Tease – Backcomb In A Bottle hyllet av Quirky.

Ellers er jeg åpen for det meste som gir volum, hold og en look jeg og halvlange Bob (gud, den var klein…) kan kle.

Hjelp meg! *se søt ut*

5 Responses to Nytt hår krever nye produkter

  1. Quirky says:

    Haha, jeg skulle til å kommentere «Backcomb in a bottle» før jeg hadde lest innlegget ferdig engang og så at du allerede hadde nevnt den. Ivrig, jeg? 😀

    Jeg har ikke prøvd den fra Lee Stafford, men Katrine sammenligner den med Spray Dirt fra Jonathan, og den er ganske annerledes enn Backomb in a bottle. Sistnevnte gir først og fremst volum, den fra Lee Stafford tror jeg gir mer tekstur og ikke fullt så ekstremt volum, iallefall om den ligner på Spray Dirt- Katrine beskriver konsistensen på «My big fat texturised hair super spray» som kremete og mer voksaktig, «Backcomb in a bottle har konsistens som vanlig hårspray».

    Jeg tror de to har litt ulike bruksområder, selv ville jeg nok ville hatt begge to- men hvis du skal velge én, tror jeg Lee Stafford sin er mer allsidig, mens Backcomb in a bottle gir mer ekstremt hold.

    • Jeg elsker at du er ivrig! 😉
      I utgangspunktet hadde jeg en plan om begge to da jeg også har oppfattet dem som ganske forskjellige, men tror kanskje at jeg tar meg en tur på Vita før jeg tar meg en tur på nett. Førstnevnte pleier å bli billigere….. Backcomb MÅ jeg uansett ha etterhvert siden du skryter sånn av den, men jeg kan avvente litt om noe fungerer greit i mellomtiden. Den fra Lee Stafford, f.eks, tror jeg vil kunne gi en fin hverdagsrufs om den er sånn som jeg forestiller meg den (litt som Redken Wool Shake bare med hold…?) og så lenge effekten er god er ikke dramatisk hold SÅ viktig. Det er imidlertid avgjørende at produktet blir i håret da, for det skjer forbausende ofte at sånt bare blir borte..

  2. Quirky says:

    Btw, husk at Katrine har endel kortere hår enn deg, min erfaring er at produkter som gir de med bob/page-lengde godt med volum, ikke gir nok volum eller holder godt nok for mitt lange hestehår.

  3. Marlene says:

    Jeg bruker også Bakcomb in a bottle og er veldig fornøyd. Jeg tror derimot at jeg har annen hårtype enn deg, da mitt er typiskt nordisk pristrehår, så kan ikke derfor si noe om den passer din hårtype 😛 Jeg liker den, men den er ikke HG. Men når jeg tenker meg om har jeg ingen hårprodukter som er HG-produkter 🙂

    • Er det stygt å si at det er godt å høre? Jeg føler nemlig alle har en drøss med HG-produkter også til hår, jeg har INGEN. Men jeg skal gi Backcomben en sjans, altså, jeg må jo nesten det nå 😉

Legg igjen en kommentar

