NYX HD Studio Photogenic Foundation

Sukk…. Jeg skrev en umåtelig positiv omtale av denne for ei lita uke siden, men ble dessverre nødt til å trekke den tilbake i siste liten. Denne gir meg nemlig kviser, og jeg hater det.

Denne er faktisk overraskende god, altså, og hadde det ikke vært for at jeg oppdaget urenhetene (som for øvrig kom snikende svært forsiktig og generelt er lite typiske dårlig-produkt-kviser) hadde denne fortsatt vært en stor hverdagsfavoritt. Den har en fin finish som jevner ut og forskjønner huden, og selv om dekkevnen ikke er super (mer lett til medium, men relativt «byggbar») gjør den veldig mye for ansiktet. Jeg tror likevel ikke denne er spesielt egnet for veldig tørr eller uren hud, da den ikke legger seg spesielt fint over urenheter.

Finishen er semimatt og naturlig, og selv om den har en litt merkverdig konsistens som er relativt tyntflytende og seig samtidig, er den likevel lett å legge. Selv har jeg brukt fingrene og vært fornøyd med det, men jeg ser for meg at også en syntetisk kabuki (Hei, Sigma F82!) vil kunne gjøre jobben utmerket.

Når det kommer til holdbarhet ble jeg også positivt overrasket, satt lett med et pudder har den vart nesten hele dager, og det er veldig bra på min hud. Den «fader» også veldig fint; den etterlater ikke ujevne flekker.

Det meste er altså fint med denne her, bortsett fra det ene som ødelegger alt: Den gir meg urenheter. Faen.

😦

4 Responses to NYX HD Studio Photogenic Foundation

  1. Ååh, så dumt :/ Eg er veldig fornøyd med denne foundationen og har ikke merket noe særlig til urenheter av å bruke den 🙂

Legg igjen en kommentar

