Min perfekte MAC-quad

De dagene jeg ikke orker farger eller bare har dårlig tid og trenger en kombo som jeg allerede VET funker er denne lille MAC-paletten min aller beste venn. Den har blitt mye brukt i det siste og jeg blir bare mer og mer fornøyd med helheten i paletten. Èn av fargene skal riktignok byttes ut etterhvert, men siden den er del av ei så ellers super gruppe orker jeg ikke irritere meg mer over den.

Paletten inneholder følgende skygger:
Brulé – En ganske kald, lys highlight og all-over-farge. Den er litt for grå på min rosa hud, og skal etterhvert byttes ut med Orb. Ørlite tørr i konsistensen, og ikke så pigmentert som jeg skulle ønske, men helt ok. Fin for nøytrale hudtoner!

Naked Lunch – Perfekt rosa og skimrende champagnefarget! Denne er virkelig et must for meg, og en av mine absolutte favoritter. Fantastisk kremete og fin, og rett og slett vanvittig fin.

Satin Taupe – En skimrende og mellommørk taupe-farge. En velfortjent storfavoritt hos mange; den er utrolig allsidig og i fantastisk kvalitet!

Espresso – En kald, matt brun jeg vet veldig mange er fornøyd med. Det er sjeldent jeg roper hurra over denne, men jeg strekker meg etter den utrolig ofte. Perfekt til globalen og til å «smoke» hverdagslooker, og også veldig fin til festbryn.

Er du i tvil om hvilke MAC-skygger du trenger, og er lys i huden og glad i lette og skimrende hverdagssmokeys: Dette er (foreløpig) den perfekte kombinasjonen!

Åååh, som jeg elsker denne!

21 Responses to Min perfekte MAC-quad

  1. Line S says:

    Ha ha, jeg sitter her med Brule på lokket og Espresso i globalen!
    (litt Nylon som highlight i tillegg)
    Fine hverdagstravere det!

  2. Manjana says:

    Super hverdagspalett! Jeg har lagd meg en tilsvarende vinnerkombinasjon med «en lys SMH jeg ikke husker navnet på», MAC Jest (i stedet for NL), MUS Velvet (kaldere og mer lilla enn ST), og MAC Print (gråsvart i stedet for den mørkebrune Espresso).

    Men når det er sagt – Satin Taupe er da vitterlig varm, eller i beste fall nøytral? Den har jo nesten kopperbrun i underfargen(hvis du skjønner hva jeg mener), i alle fall på min hud og på din swatch.

    • Vet du, når du sier det ser jeg det jo helt klart. Jeg har bare alltid følt at den på magisk vis er kald på meg. Har rettet det opp nå, takk! 🙂

      Synes forøvrig at kombinasjonen din høres knallfin ut! Jeg har enda ikke prøvd meg på skygger fra MUS, men kjenner stadig lysten øke. Noen spesielle å anbefale? 🙂

  3. Hehe, jeg må bare le litt. Da jeg så overskriften på innlegget ditt på Bloglovin’ sa jeg til Henning: «Jeg vedder 100 kr på at det er Brule, Naked Luch, Satin Taupe og Espresso». Og det var det 😀 Søta 🙂 I’m good 😉

    Mine hverdagsfarger er Orb, Era, Omega, White Frost, Kid, Brun, og Carbon. Bruker aldri disse fargene alene, men sammen med andre gøyere farger. Bruker alltid litt Era eller Kid i globalen for å blende ut andre fargene. Omega bruker jeg til brynene og Orb som basefarge over Soft Ochre eller Painterly Paint Pot.

    Manjana: Satin Taupe kommer veldig ann på hvordan lyset treffer. Den er litt mystisk, den er gråbrun med røde undertoner. Siden den er mer rød enn gul er den varm, men pga det grålilla shimmeret ser den også litt kald ut 🙂

    • Haha, søta. Fikk du hundrelappen? 😉
      Orb MÅ jeg ha etterhvert, og Brun har jeg også fundert litt på. Carbon tror jeg rett og slett at jeg dropper til fordel for Typographic rett og slett fordi jeg tror den er like fin til min bruk… Eller?

      (Og angående Satin Taupe har jeg sett meg blind på at den som regel ser ganske kald ut på mine øyne, men jeg har rettet det opp nå :-))

      • Hehe, nei, fant ut at det ikke var noe vits pga felles økonomi 😛 Hehehe. Men jeg vant i alle fall 😉

        Om du velger Typographic eller Carbon kommer HELT ann på hva du skal bruke den til. Typographic er jo mørk grå, men så mørk at den fint kan «gå» som svart i en smokey. Den er mye mykere og lettere å duse enn Carbon, så best til smokeys.

        Carbon er jo karbonsvart, og fantastisk til lining. Jeg elsker den til å lage en litt dus men kull svart liner, og den er genial til å fylle vipperøttene med farge, både under og over øyet. Til den bruken kan ikke Typographic erstatte den, vil ikke få samme effekten at all 🙂 Typo blir liksom ikke svart nok da 😉

        Men Carbon er ingen smokey eye-venn altså. Det er den altfor «hard svart» til 🙂

        Jeg bruker Carbon mye oftere enn Typographic, fordi jeg ofte velger andre mørke matte farger til smokeys i stedet. Liker veldig godt Plumage (blågrønn), Shadowy Lady (lilla), Sketch (burgunder), Prussian (blå), Mystery (brun), Brun (brun). Alle disse er MØRKE, matte og supre til smokey eyes 🙂 🙂

      • Hmmm, jaaa, tjooo, ser den. Jeg tenker jo egentlig å gå for Carbon etterhvert, men siden jeg veldig sjeldent liner (annet enn tightlining når jeg gidder) har jeg større behov for en smokeyskygge til å begynne med. Men jeg skal kikke litt på swatches av skyggene du nevner her, kjenner jeg, for jeg har jo fryktelig lyst til å lære meg å lage smokeys med litt farger!

  4. Anne says:

    Av disse har jeg kun Brule, men nå står alle de andre 3 på ønskelista! 😀

  5. Renate says:

    Jeg bruker også disse tre sammen ofte, bortsett fra Brule som jeg ikke har.

  6. Maren says:

    Jeg har lurt på å kjøpe disse, men Vanilla eller Mylar.. Jeg har blond hår og mørke øyenbryn da, tror du det passer? 😀

    • Jeg tror disse er knallfine på alle, jeg 🙂 Og forøvrig har jeg Vanilla også og er ikke superfan, men har ikke testet Mylar. Om Mylar ser ut til å være bedre pigmentert enn Vanilla bør du absolutt gå for den 🙂

      • Maren says:

        Aha, takk for tips! 😉 Blir mine første ekte øyenskygger, wuhuu! Skal ønske meg de til jul, hehe 🙂

  7. Monica S says:

    Herlige farger som passer godt sammen 😉 Jeg mangler bare Naked Lunch av disse, og den blir nok min den også. Jeg har fått mange MAC must haves etterhvert. Tror jeg må teste ut Espresso mer, siden jeg nettopp har fått den. Tror den hadde vært fin sammen med min kjære All That Glitters også 🙂

  8. Tilbaketråkk: Nye MAC skygger! « Pene Perler

  9. Tilbaketråkk: FOTD « I LOVE COSMETICS

  10. Tilbaketråkk: Favorittprodukter: November « I LOVE COSMETICS

  11. Tilbaketråkk: EOTD « I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

