Sleek Oh So Special Palette (med swatches)

Etter å ha forelsket meg i denne hos Killer Colours var turen til Ebay og en norgesvennlig selger kort. Etter litt over ei uke lå den i postkassen, og jeg var rett og slett supergira! Det var dumt, for jeg fikk den nemlig ikke til i det heeele tatt – og ble utrolig skuffet…

Av en eller merkelig grunn fungerte nemlig ikke denne hjemme i Mosjøen. Skyggene virket tørre, pudrete og dårlig pigmenterte og jeg la rett og slett vekk denne paletten for ei stund – uten intensjoner om noen gang å ta den frem igjen.

Så flyttet jeg til Trondheim. Om det var primerbruk eller generelt teknikk jeg feilet på hjemme i Mosjøen er uvisst, jeg vet bare at denne paletten nærmest slo meg i bakken da jeg tok den i bruk etter ovennevnte pause. Den ER jo så FIN!!

I det siste har jeg nemlig brukt den masse, og med Urban Decay Primer Potion under sitter skyggene som støpt så lenge man vil. De ulike kombinasjonene er mange, og de fleste fargene er både i god kvalitet og flatterende farger. Den lyseste av dem, Bow, er dessverre litt tørr – men de fantastiske skimmerskyggene og den fenomenale svartfargen gjør godt opp for det.

I det siste har go-to-looken min bestått av Bow over hele, Boxed i globalen og på ytre øyelokk med Gateau (*) på indre øyelokk.

*Merk at Gateau ser helt annerledes ut på denne swatchen enn den gjør på øynene mine, den må ha reagert på dagslyset på en helt forunderlig måte… På meg er den mer en skimrende gullrosafarge, og ikke på langt nær så lilla som den ser ut her.

Når det gjelder emballasjen er paletten matt svart og helt grei å se på. Passe elegant, men lite spennende – uten at det bryr meg nevneverdig. Plasten virker stødig og låsemekanismen til å stole på, og siden paletten er såpass liten (ganske mye mindre enn en 15-palett fra MAC) er den veldig fin å ta med på reise. Det fulgte også med en børste jeg ikke aner hvor har blitt av, men siden jeg alltid reiser med børster er det ikke så viktig for meg.

Som sagt er stort sett alle skyggene i god kvalitet, den eneste som skiller seg ut som vanskelig er Bow – og det er også veldig vanlig med slike lyse skygger. Mine foreløpige favoritt er Boxed, Noir, Gateau og Organza, men jeg er sikker på at det blir flere etterhvert!

Denne kan kjøpes både på Ebay og på Sleek Makeups egen nettside, jeg brukte førstnevnte og betalte 158 kroner for paletten OG en blush, samt frakt. Det var det verdt!

A

13 Responses to Sleek Oh So Special Palette (med swatches)

  1. NML says:

    Men du, jeg synes den svarte skyggen drysser fælt asså. Brukte den som eyeliner langs øvre vippekant for litt siden, og svartfargen la seg liksom i rynkene mine under øynene (sammen med consealeren forøvrig), og jeg så skrekkelig gammel og fæl ut! :p Har du merket noe til det? Wrapped up så veldig fin ut, men jeg tror den er akkurat en sånn farge som gjør at det ser ut som om noen har gitt meg en blåveis, sånn so Naked fra UD. 😦

    • Neei, så kjipt! Jeg har ikke brukt den så mye, kun som soteeffekt i utkanten av øyet, og er veldig fonrøyd med den til det. Opplevde riktignok litt dryssing under påføring da, men jeg trodde kanskje det kom av at jeg påførte for mye.. Hm, dette må undersøkes!

      Når det gjelder Naked leste jeg om frustrasjonen din, men Wrapped Up er da ikke spesielt lik? Om noe synes jeg faktisk at The Mail er mer lik Naked, men det er kanskje selve undertonen som blir feil for deg?

      • NML says:

        Ja, det var undertonene jeg mente ja. Blir helt rart. Men si fra hvordan det går med svart’en som liner da. Mulig det funker bedre hvis man bruker noe mixing liquid eller noe sånn.. Selve fargen er jo kjempesvart 🙂

      • Jeg har faktisk ikke Mixing Liquid, og bruker egentlig aldri skygge som liner, men jeg kan se om jeg finner ut noe som funker. Ja, den er knallfin!

  2. Anne says:

    Har lenge hatt lyst til å teste ut sleek! 🙂 Den ser kjempefin ut! 🙂

  3. Shamini says:

    Hvorfor i alle dager handler du Sleek på eBay? De sender jo til Norge, og kundeservicen er veldig bra. 🙂 Verdt å ha i bakhodet til neste gang!

  4. Marlene says:

    Bestilte fra Sleek i dag faktisk 🙂 Bestilte Oh so Special paletten, siden jeg er en sucker for nøytrale farger. Var også veldig nysgjerrig på pout paints’ene siden de har blitt sammenlignet med OCC lip tars, så bestilte derfor 2 stykker i fargene milkshake og mauve over. Syns frakta var litt dyr, 9 euro, så ca 70 kr, men samtidig syns jeg ikke 250 kr er så ille for 12 øyenskygger og 2 pout paints 🙂 I tillegg fikk en mini high shine lipgloss på kjøpet, fikk velge mellom 4-5 ulike nyanser!

  5. Monica S says:

    Jeg har to paletter fra Sleek selv, som er veldig fine. Skal skrive ferdig omtalen på den ene nå i kveld tenkte jeg.

    Denne paletten var kjempefin. Og til prisen så er det ikke verst med så mange gode og fine farger 😉

  6. SleekLove says:

    Hvorfor har du kjøpt denne på ebay?
    Sleek sin side selger de gjerne billigere enn det som blir solgt på andre sider.
    Èn palett på Sleek.com koster 7 euro, som da er 69kr.
    Det er jo drit billig!
    Og det blir jo sendt fra en trygg side. Har handlet der mange ganger og er veldig fornøyd 🙂

Legg igjen en kommentar

