Xen-Tan Dark Tanning Lotion

Aller først: Ikke kjøp denne om det er fordi du har blitt lurt til å tro at den lukter godt, for det GJØR DEN IKKE. Den er ei heller idiotsikker som mange har påstått, i alle fall ikke for min grad av idioti…..

Jeg så ikke ut. Seriøst, jeg testet denne noen dager før jeg skulle flytte, og hadde jeg vært hakket mindre sikker på meg selv for tiden hadde det blitt katastrofe. Anklene mine så ut som om de var angrepet av vitiligo, og hendene av gulsott. Skylden er riktignok ikke Xen-Tans, da jeg gjorde et par dumme ting ved påføring (jeg påførte ikke rett før jeg la meg, så det ble en del vasking av hender i løpet av kvelden, og etter hver gang klappet jeg på bittelitt mer farge med en svamp fordi jeg fikk et innfall av at fargen skulle forsvinne….. kremt) men det som alle skryter sånn av, at fargen forsvinner jevnt, det stemmer heller ikke for min del. Jeg hadde enda, etter fjorten dager, rare merker på anklene, og jeg takker det meste som kan takkes for at det var mørkt da vi i fadderuka hadde fest med badestamp….


Bilde lånt herfra.

Jeg ser at det kan virke som at jeg synes denne er superdårlig, og det gjør jeg jo sånn egentlig også. Likevel ligger nok mye av skylden hos meg selv, for jeg er jo tydelig en idiot. Jeg mener, jeg kan jo ikke være annet når ALLE skryter av hvor idiotsikker denne er….? Eller? Det kan derfor være at denne vokser på meg etterhvert, om jeg noen gang tør prøve den igjen. Jeg er i alle fall sikker på at jeg skal ha rimelig åpent program i to uker etterpå i tilfelle fæle flekker og merker, og at jeg skal bruke ca fjorten svamper for å tone ut fargen enda bedre ved ankler, albuer, knær og på hender.

Om den ikke har noen positive sider? Joda, fargen er veldig fin. Denne ER faktisk brun og ikke oransj, i alle fall der hvor man har brukt fornuftige mengder (jeg fikk gule hender, men tar på meg all skyld!) og generelt veldig behagelig å se på. De første dagene følte jeg meg veldig fin så lenge jeg ignorerte anklene og hendene, men etter få dager til begynte fargen å falme – alle andre steder enn på de stygge stedene.

Å gi denne en karakter slik ståa er nå synes jeg nesten vil være urettferdig, så jeg lar faktisk være. Jeg vet at mange av dere digger denne, og spør i stedet: Hva i all verden er det som er trikset? Jeg var skrubbet, smurt, tørket og preppet på alle mulige måter, men likevel gikk det fryktelig galt…

Det er mulig jeg tester denne igjen senere, og da kommer jeg til å oppdatere omtalen. Slik ståa er nå frister det lite, men det er jo ikke usannsynlig at jeg blir lei av å være bleik enda et par ganger i løpet av året?

4 Responses to Xen-Tan Dark Tanning Lotion

  1. Line S says:

    Kommer nok ikke til å investere i denne..
    Synes selvbrunere som blir skrytt opp i skyene med at det er så enkelt og at det ikke lukter noe vanligvis er tull og tøys. Det er mulig jeg har et litt urealistisk forhold til lukt og enkelhet?

    Den jeg har vært mest fornøyd med er Matis sin bodylotion med selvbrunende effekt. Der var det vanskelig å bomme på fargen, men lukten er ganske pyton synes jeg.

    • Enig der, så jeg har sluttet å tro på «lukter godt». Selvbrunere stinker, sånn er det bare!

      Jeg har også hatt grei erfaring med body lotions med litt selvbruning, og faktisk fra Dove, så jeg tror nesten jeg må holde meg til sånt. Mulig jeg bare er FOR bleik for at ordentlige selvbrunere skal bli fine? :p

  2. Silje says:

    Denne er jo kjempebra 🙂 Tror ikke det finns selvbrunere som ikke stinker. Det er jo en kjemisk reaksjon som skjer på huden. Jeg bruker engangshansker (VIKTIG) og god tid på å smøre ut. Jeg er sløv på alt annet som å skrubbe og bodylotion. På hender og føtter bruker jeg selvbruningsspray. Til slutt går jeg over med et mørkt håndkle og «buffer»(var det riktig ord tro)

    • Tusen takk for tips! Jeg er selvsagt klar over at selvbrunere alltid vil lukte.. vel, selvbruner, men siden så enormt mange skryter av at denne lukter GODT måtte jeg nesten bare presisere det. Blir spennende å se om jeg får til om det blir en neste gang 😉

Legg igjen en kommentar

