Vichy Dermablend Corrective Foundation

Denne bestilte jeg på Ebay tidligere i år en gang, etter å ha lest om den på…. O Store Internett et sted. (Nei, hos Lisa Eldridge, takk Line!) Den lover fantastisk dekkevne og utjevning og tilhører den mye omtalte foundationsjangeren sparkel, for ja, dette ER heavy greier.

Konsistensen er sånn halvtykk, men seig. Seigheten gjør imidlertid at den virker tykkere og blir vanskeligere å påføre, da spesielt med fingrene! I begynnelsen var det nemlig de som var mitt valgte redskap, og fordi det gav et altfor maskete og unaturlig resultat ble foundationen liggende i ei skuff og bare vente. Vente på hva, spør du? På at jeg skulle ta til fornuft, selvsagt!

I forrige uke fikk jeg nemlig en av mine review-kick og leste meg gjennom ørten ulike omtaler av ulike produkter jeg både liker og elsker, og det var da jeg ble påminnet den: Sigma F82. Det som mest sannsynlig er blant verdens beste syntetiske kabukier, og som mange mener er ENDA bedre til flytende foundation enn til løse mineraler. Herregud, hvorfor hadde jeg ikke tenkt på det før??

Lørdag kom, og det ble tid for å ordne seg for gangfest her i studentbyblokka mi. Jeg fant spent fram både foundation og kabuki, påførte en liten mengde på håndbaken og dyttet kosten forsiktig nedi. «Oi», tenkte jeg, «blir dette rart?». Det ble ikke rart. Det jeg TRODDE var rart var at fargen i ansiktet mitt, som til vanlig er rød all over, begynte å se normal og utjevnet ut. «Nice!».

Etter et par runder med kosten og et par-tre dypp på mothåndbaken sa jeg meg ferdig. Resultatet ble bra!  Huden ble absolutt festklar* og fin, og med litt blush, finishingpudder** og Mac Fix+ var jeg good to go!
*Med festklar menes festklar, for denne ER dekkende og heavy, og for de fleste; litt for heavy til hverdags.
**Finishen på denne er, på tross av at den er tykk, ganske «dewy» (eller på tåpelig norsk: duggfrisk..), og fordi jeg best kler relativt matte foundations er jeg avhengig av et mattende pudder over. Et no-no for mange, men absolutt til å leve med for meg!

Selv om resultatet den gav var helt supert var noe av det mest imponerende med denne holdbarheten. Jeg påførte i syvtiden på kvelden, og tok bildet under ca klokken to, altså syv timer etter. Ikke superimponerende vil nok mange si, men på min hud er alt som minner om en hel arbeidsdag VELDIG imponerende.

I tillegg har den SPF 20, og selv om det ikke er ideelt for bilder er det en generelt god egenskap i en foundation. Den har heller ikke forårsaket noe utbrudd hos meg foreløpig, men skjer det etterhvert gir jeg selvsagt beskjed. Emballasjen er en praktisk og hygiensisk tube som inneholder 30ml, altså en veldig standard foundationmengde. På Ebay finner man den til like under 200-lappen, og er du på jakt etter en god foundation med full dekkevne er den veldig verdt det.

For å konkludere helt til sist er jeg altså veldig fornøyd med denne her, og selv om den fort kan bli litt for dekkende om man ikke passer mengden er det en god foundation og min nye full dekkevne-favoritt!

17 Responses to Vichy Dermablend Corrective Foundation

  1. Renate says:

    Takk for en super omtale 😀

  2. Denne må jeg nesten prøve..

  3. Line S says:

    Ser bra ut! Gøy å finne nye favoritter!

  4. Marie says:

    Åh, det var her du hadde så fantastisk fin hud! Den så smashing ut på deg 😀

  5. camilla says:

    Den så veldig bra ut! Bra med tips 🙂

  6. Monica S says:

    Veldig god holdbarhet da, skjønner du er imponert 😉

  7. katrine says:

    Veldig nysgjærrig på denne, kunne du tipset meg om hvilken selger du brukte og om du var fornøyd med vedkommende? Tror jeg må ha denne i samme farge som deg, 15 opal, bruker nå mineral hygienics i Light, mener å huske det var samme som deg?

    • Hei Katrine! Jeg må bare beklage at jeg ikke finner igjen selgeren jeg brukte da det er over 60-dagersgrensa til Ebay, men jeg mener å huske at jeg brukte en britisk Top Seller. Var i alle fall godt fornøyd, og skulle gjerne anbefalt ham eller hun videre.

      Når det kommer til farge er denne øøøørlite gul/mørk til meg på mitt blekeste, og jeg er ca Fairly Light i MH, så jeg tror nok, uten at jeg kan garantere det, at 15 vil kunne passe deg også 🙂

  8. Caroline says:

    Har du en ingrediensliste på denne? 😀 Eller, litt lettere, inneholder den mineralolje?

    • Jeg fant denne oversikten på Vichy USAs sider:

      ACTIVE INGREDIENT:
      TITANIUM DIOXIDE 6.1%………..SUNSCREEN

      INACTIVE INGREDIENTS:
      WATER • CYCLOPENTASILOXANE • DIMETHICONE • GLYCERIN • POLYGLYCERYL-4 ISOSTEARATE • CETYL PEG/PPG-10/1 DIMETHICONE • HEXYL LAURATE • PENTYLENE GLYCOL • DISTEARDIMONIUM HECTORITE • METHYLPARABEN • CELLULOSE GUM • ALUMINUM HYDROXIDE • MAGNESIUM SULFATE • PHENOXYETHANOL, DISODIUM STEAROYL GLUTAMATE • TRISTEARIN • ACETYLATED GLYCOL STEARATE • ACRYLATES COPOLYMER • BUTYLPARABEN; [+/- MAY CONTAIN: TITANIUM DIOXIDE, IRON OXIDES]

      Altså inneholder den dimethicone som er en type silikon (dessverre vet jeg ikke om denne er vanlig å reagere på eller ikke) og glycerine som noen kan reagere på, men ingen mineraloljer så vidt jeg kan se.

  9. Tilbaketråkk: Favorittprodukter 2011 « I LOVE COSMETICS

  10. Tilbaketråkk: FOTyD « I LOVE COSMETICS

  11. apple1 says:

    what do you wear in your lips? I like the color!!

Legg igjen en kommentar

