88 Original Palette

Denne paletten vet jeg at veldig, veldig mange har, og ganske mange elsker. Selv er jeg ikke akkurat helt ”der”, men det er éi spesiell gruppe jeg vil anbefale denne til: De som har lyst til å eksperimentere med farger, men ikke aner hvor de vil begynne! Når man er helt ny med farger synes jeg nemlig at det kan være greit å vite litt om hvilke fargetoner man liker og kler aller best, og deretter oppgradere til litt bedre skygger når man vet mer om hva man egentlig er ute etter.

For ja, denne er for meg, kun et springbrett. Jeg var tålelig glad i den til å begynne med fordi den hadde så mange muligheter i forhold til det jeg var vant med (en bronsequad fra HM – som for øvrig var ganske god!), men etter bare å ha vært så vidt borti bedre merker la jeg den helt vekk til fordel for, vel, det meste.

Problemet? Skyggene er av forferdelig dårlig kvalitet. Joda, på øyet sitter de greit med primer under (men det gjør til gjengjeld ALT – UDPP er superlim) men før de i det hele tatt kommer seg dit er de fæle til å smuldre og drysse og rett og slett gå i oppløsning foran øynene mine… (Okei, nå får jeg dårlig samvittighet for at jeg gav dem til deg i stedet for å kaste dem, K..)

Nei, har du mulighet vil jeg absolutt anbefale deg å gå for skygger av høyere kvalitet, men er du ny i sminkeverdenen og er interessert i mange skygger for en billig skygge får du, under tvil, min tillatelse til å begynne med denne. Husk bare å kjøp en god primer i tillegg (f.eks UDPP eller TFSI), det er et absolutt must og ei god investering.

Og du, kjøp deg noe bedre etter hvert, okei?

(For de som ikke kjenner til denne er denne et såkalt «no brand» (eller «generic»)-produkt som masseproduseres i (mest sannsynlig) et asiatisk land for så å kjøpes opp i store partier av bedrifter som trykker sine egne logoer på dem. Et av de mest kjente merkene som har sin logo på denne paletten er Coastal Scents, men siden den fins aller billigst på Ebay er det helt klart dit man skal gå!)

9 Responses to 88 Original Palette

  1. Signe says:

    Jeg har også dette palettet (kanskje en litt annen versjon) og jeg syns det er fantastisk! Noen av fargene suger, men mitt triks er å bruke UDPP og NYX jep i milk. Da popper fargene frem som bare det. Noe jeg savner litt er en god gul- og orangefarge. De to får jeg ikke helt til å funke. Ellers har jeg også det palettet med de brune fargene. Liker det også, men når jeg går for en naturlig look bruker jeg helst andre skygger 😀

    • Så bra! Joda, jeg merket jo også at fargene ble bedre med primer og hvit base, men etter å ha prøvd andre merker fikk jeg meg rett og slett ikke til å bruke den.. Har prøvd å bli venn med den flere ganger men til slutt måtte jeg bare gi opp :p

  2. Signe says:

    Forresten det du skriver om at det er et lurt palette å begynne med kan jeg skrive under på 😀

  3. Anne says:

    Har aldri hatt en 88 eller 120 palette, men kunne godt ha tenkt meg å prøvd ut en. Forventer ikke at kvaliteten skal være så god når de koster ca 10 dollar på ebay :p

  4. Renate says:

    Aldri prøvd noen av disse, selv om man får mange skygger for pengene osv. Har liksom alltid tenkt at det er noe billig drit :p Veldig kresen på øyenskygger, så er ikke noe for meg. Men som du sier: Veldig fint alternativ for de som nettopp har begynt med sminke og vil prøve seg fram med farger 🙂

  5. Monica S says:

    Det var noe av det første jeg kjøpte meg når interessen kom for fullt, men jeg er ikke sånn superimponert. Ikke er de brukt spesielt mye heller. Men er du ute etter noen spesielle farger så er de greie å ha. Eller om du bare har lyst til å eksperimentere veldig. 😉

Legg igjen en kommentar

