Litt nytt: Concealer, brynskygge, dagkrem og neglelakkfjerner

Jeg har virkelig overrasket meg selv i det siste! Jeg har flyttet til en by som har både MAC og MUS, men latt helt være å ruinere meg av den grunn. Faktisk har jeg enda ikke kjøpt noe hos MUS (jeg sparer det til det planlagte sminkekurset jeg skal ha!) og klart meg med bare to ting fra MAC, som attpåtil er nødvendige og kjedelige…

Ting nr. 1: MAC e/s Charcoal Brown

Jeg har lenge hatt behov for en god hverdagsbrynskygge i en kald nok farge, og denne er helt kurant. Fikk denne anbefalt da jeg ba om «en skygge som er ørlite kaldere og to hakk lysere enn Espresso» og er generelt godt fornøyd!

Ting nr. 2: Pro Longwear Concealer NW15

Etter å ha hatt concealerproblemer hele mitt liv bestemte jeg meg for å gi denne en ny sjanse (kjøpte en i Roma, men fargen er nå waaaaaay off) da den visstnok skal være fantastisk både til bruk under øyne og i ansiktet generelt. Vel, jeg er ikke overbevist…. Skal gi den flere sjanser med ulike påføringsmetoder, men foreløpig går jeg mye heller uten enn med, altså.

Fra Vita: Formula 10.0.6 Seriously Shine Free Mattifying Oil-Free Moisturizer

For å være ærlig smerter det meg å i det hele tatt tenke på en dagkrem fra Vita, men siden Katrine virker tålelig fornøyd med denne, i tillegg til at jeg er student og den er sinnsvakt billig, bestemte jeg meg for å gi den en sjans. Har bare såvidt kjent på den og som god fuktighetsgiver er den uaktuell, men det er mulig den fungerer på gode dager jeg vil være shine free!

Fra Lindex: To stk Depend Dip-In Nagellackremover

Denne er min all time favourite når det kommer til neglelakkfjerning, så jeg kjøpte like greit to nå som jeg har penger!

Har du kjøpt noe spennende i det siste? 🙂

10 Responses to Litt nytt: Concealer, brynskygge, dagkrem og neglelakkfjerner

  1. Anne says:

    Kunne tenkt meg å prøve den dip inn neglelakkfjerneren 🙂 Har bestilt meg UD 15th Anniversary palette fra Ebay, så gleder meg sinnsykt til den kommer! 🙂

  2. Ida says:

    Hvor mye kostet den neglelakkfjerneren?

  3. Shamini says:

    Kjøpt noe spennende? Huff ja.. Jeg har forhåndsbestilt theBalm Cast Your Shadow: The Muppet Show, to av NARS’ nye Larger Than Life eyelinere, Dior Tuxedo neglelakk og to YSL Pur Couture leppestifter.. Gleder meg til postmannen og DHL-mannen kommer kjørende! 😀

    Jeg var kjempeglad og entusiastisk når MAC skulle åpne her i Trondheim, men jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har vært der kanskje 5 ganger. Det var liksom ikke like fantastisk som jeg hadde innbilt meg, tror jeg. Jeg syns det er for dyrt, og handler stort sett det jeg skal ha fra USA – med mindre det er noe jeg trenger umiddelbart, og ikke kan vente på. 🙂

    Når det gjelder MUS, så boikotter jeg dem. Det gjør jeg rett og slett fordi de flytta fra rullestolvennlig lokale til et lokale med trapp, og som de ikke vil tilrettelegge fordi det er for dyrt. Jeg syns det er utrolig dårlig av dem, og velger derfor å ikke legge igjen et rødt øre hos dem. Vi er tross alt i 2011, og det bør være plass til alle.

    • Ooooi, så gøy! Hvor mye betalte du for Muppet-paletten med frakt? Lurer sånn på om jeg må ha den eller om jeg klarer meg med billigversjonen av den…. *gruble*
      Spent på å lese om linerne fra NARS, forresten, jeg så dem hos Temptalia og det så fryktelig lovende ut! 🙂

      Jeg har enda ikke vært lenge nok på MAC til å gjøre meg opp ei ordentlig mening, men jeg merker at jeg er tilbøyelig til å synes det samme. Det var ikke så «wow» som jeg hadde forventet, egentlig. Angående MUS skjønner jeg boikotten godt, jeg har vært så vidt innom og kan ikke se at det skal være så enormt mye jobb å få ordnet rampe i stedet for trapp? Nå har jeg riktignok ingen stor kunnskap om emnet, men det er jo ikke akkurat store trappa som må fjernes/erstattes av rampe..

      • Shamini says:

        Muppet-paletten kom på $44.50 med gratis frakt innen USA. Jeg har aldri handlet fra theBalm før, så jeg var ikke sikker på om de tilbød internasjonal frakt, og så hadde jeg en sånn «one time only»-link i forbindelse med forhåndsbestillingen, så jeg endte opp med å bestille den til den amerikanske adressa mi. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe den, men jeg vokste opp med The Muppet Show, og har mange gode barndomsminner med dem. Derfor ble valget enkelt når jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått plass på forhåndsbestillingslisten deres. 🙂 Jeg så at theBalm sa på twitter at samme paletten kommer i annen innpakning til jul, er den du tenker på?

        NARS linerne skal det skrives om når jeg får dem, jeg endte opp med den mørkeblå (Rue Saint-Honoré) og den lilla (Bourbon Street). Om jeg liker dem kommer jeg definitivt til å kjøpe den grønne (Rue de Rivoli) også, og kanskje den hudfarga (Rue Bonaparte).. Du skjønner problemet? 😉

        Klart det er morsomt å stikke innom MAC når en måtte føle for det, men jeg vet ikke.. som du sier, det er liksom ikke like «wow» som først antatt. Sist jeg var der kjøpte jeg en brynblyant og en eyelinerpensel, og betalte nesten 400,-.

        Argumentet til MUS var at huseier ikke ville betale for rampen. De har sånne skinner (to løse som man legger over trappa), men de er ikke beregnet for tyngre rullestoler og er farlige fordi de kan «vrenge» seg om man ikke treffer helt rett på. Har enormt dårlig erfaring med sånne. Synd, for jeg kunne absolutt ha lagt igjen ganske mye penger der, og nå snakket de jo om at de skulle åpne en sånn sminkeskole der som jeg gjerne kunne tenkt meg å være med på, men uten rampe er det helt utelukket. Folk som går kan bruke både trapp og rampe, mens en i rullestol kun kan bruke rampe, det burde være grei skuring å velge rampe da – men de vil kanskje ikke ha alle slags kunder?

  4. Marie says:

    Håper på å få høre mer om concealeren fra MAC, er nysgjerrig! Den neglelakkfjerneren høres genial ut, perfekt for meg som virkelig hater å måtte dra fram neglelakkfjernerflaksen og bomullspad’ene og gnikke og gnu på neglene .. (nesten) det kjedeligste jeg vet om .. Om jeg har kjøpt noe spennende i det siste? Jeg har shoppet en deeel i det siste (så husker jeg nesten ikke hva engang, uff, da går det for fort i shoppingsvingene ..), men i går skaffet jeg meg en av Chanel’s nye leppestifter som er i Velvet-finish, har ikke prøvd den enda, annet enn i butikk, men fargen er perfekt til høsten, jeg virkelig elsker etuiet (LUKSUS!) og finishen lover veldig godt 🙂

  5. Monica S says:

    Jeg skal ikke si at jeg ikke har handlet en del på MAC siden jeg flyttet sørover. Tvert i mot 😛 Men uansett fine ting du kjøpte deg. Jeg er veldig fornøyd med den concealeren så langt. 🙂

  6. Regine says:

    Digg med masse nye produkt!! Lekre farge på augeskyggen.

    Sv: Håper du blir fornøyd med svampene! Ha ein fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

