Batiste Original Dry Shampoo

Favorittprodukt!! Denne tørrsjampoen fra Batiste er den beste av de (få) jeg har prøvd, og jeg har alltid et eksemplar liggende. Den kommer i en velfungerende sprayflaske med kult retropreg, og finnes i to størrelser; Den originale på 150 ml og reisestørrelsen på omtrent 50 ml. Selv kjøper jeg ALLTID den store, rett og slett fordi det aldri lønner seg å kjøpe smått om man virkelig ikke må, og har veldig lite å utsette på den.

Den gjør nemlig akkurat det den skal; Matter ned og frisker opp fett hår i en fei! Det er selvsagt ingen varig løsning, hår må vaskes uansett, men med denne kan jeg lett utsette hårvask en dag, og til nød to ved flere påføringer!

Bruksmåten er enkel; Rist flasken godt og hold den på om lag 15-20 cm avstand fra håret. Spray jevnt i hodebunnen, husk å løft opp håret slik at den kommer til under. Vent et par minutter mens du frisker opp sminken og smiler til deg selv i speilet, for så å massere hodebunnen og gre håret. Børstingen er viktig for å unngå gråskjær da selve produktet er hvitt og fort kan bli for synlig i relativt mørkt hår. Selv pleier jeg å bare påføre litt av gangen for å unngå dette, men for de som virkelig er skeptiske fins det en brunfarget versjon som heter Brunette. Den synes jeg riktignok ikke fungerer like godt, og når den i tillegg koster en tier mer per flaske foretrekker jeg helt klart den originale.

Jeg kjøper mine på Lindex eller Vita, men jeg antar at de er å oppdrive i de aller fleste butikker av samme type. Til vanlig koster den mellom 60 og 70 kroner per flaske (sånn cirkus) mens jeg alltid hamstrer når det er salg!

NB: Tørrsjampo kan virke veldig uttørkende på hodebunnen ved for hyppig bruk, så begrens deg! Dette er ikke et produkt som skal brukes daglig, men et helt fantastisk nødstilfelleprodukt!

7 Responses to Batiste Original Dry Shampoo

  1. Maria Flåten says:

    Også mitt favoritt hår produkt! Jeg har prøvd alle typer lukter (blush, tropical, diva, boho), men ikke den orginale. Men alle er jo like supre uansett lukt! Meeen jeg (med tanke på lukt) liker tropical eller diva best. Helt enig i at utseende er kjempekult! Tingen er jo at de nå har skiftet både utseende og størrelse på de store flaskene. De inneholder nå 200ml i stede for 150ml, noe som jo er fantastisk siden man får dem enda til samme pris! 😀

  2. Marlene says:

    Elsker tropical, elsker kokoslukt 😀 Er jo selvfølgelig også en fordel at den funker fett (råeste ordspillet, hehe)!

  3. Anne says:

    denne er kjempegod, har prøvd de forskjellige Batiste produktene, de fungerer like godt alle sammen 🙂 Akkurat nå har jeg Batiste Diva with gold shimmer, digger den 🙂

  4. Elizabeth says:

    Denne er helt genial! Er glad for at den er oppfunnet 😉

  5. hannemoerch says:

    Den skal definitivt testes ut! Topp tips! 😀

  6. Signe says:

    Nå ble jeg veldig glad for å høre at flaskene har blitt større 😀

Legg igjen en kommentar

