Jeg sørger med deg, Norge

I en situasjon som dette er det ikke så mye å si, så jeg begrenser meg til dette:

Det er feigt, og det er ufattelig urettferdig. Hjertet mitt blør for de involverte og deres pårørende, og mine varmeste tanker går til dem. Jeg tenker også mye på alt hjelpemannskap og øvrig personell og på den fantastiske jobben de gjør, og jeg er dem svært takknemlig. Heldigvis er det sånn at de aller fleste mennesker er gode og snille, og det er disse vi bør fokusere på i tider som dette. At et enkeltindivid, og spesielt sykt et sådan, bestemmer seg for å krenke andre menneskers rett til å leve er helt forkastelig, men det skal ikke ta i fra oss troen på og kjærligheten til hverandre.

Ta nå vare på hverandre, kjære venner, og vis hverandre kjærlighet og omsorg, for som det sies på Facebook «.. handlinger som dette ikke blir utført av raser eller hudfarger, av stater eller verdensdeler, men av enkeltpersoner og grupper som har mistet fokus på det viktige i verden: Samhold, omsorg, forståelse, empati og kjærlighet..».

Jeg tenker på oss alle sammen ♥

4 Responses to Jeg sørger med deg, Norge

  1. Line S says:

    Helt grusomt. Fine fine Oslo.. Tenker så mye på ungdommene på Utøya. Tror ikke det er mulig å forestille seg hva de har opplevd.

  2. Maiken says:

    Godt skrevet. Håper alle som kan, går i fakkeltog i dag og viser at de bryr seg.

Legg igjen en kommentar

