Green People No Scent Cleanser

No Scent Cleanser fra Green People er et 2-i-1-produkt som lover å både fjerne sminke og å rense godt. Den er 93% økologisk og inneholder ingen (så vidt jeg kan se) dårlige ingredienser. Flasken er veldig Green People-ish (hvit plast, rene linjer, enkelt design) med en fin pumpefunksjon og god kvalitet – og med kvalitet tenker jeg på at den ikke knuser når den, gang på gang, treffer et badegulv i hard flis.

Selve rensen er kremete og fin, men en anelse fet, og generelt veldig lik fuktighetskremene fra samme merke i konsistens! Den skummer brukbart, men ikke spesielt mye, og den etterlater huden ren og fuktet. For noen kan den nok bli for fet, og også blankgjørende, men for tørr og fuktfattig hud med tendens til å bli stram er denne super! Jeg ser også for meg at den er perfekt til vinterbruk for oss som blir ekstra tørre og kjipe i kulden. Den fjerner også sminke godt, så fremt man bruker en brukbar mengde (jeg bruker et halvt pump ekstra når jeg skal fjerne mascara med den) og er relativt drøy i bruk.

Ulempen, for den finnes dessverre, er at den ikke gjør spesielt mye mer enn å fjerne sminke og å rengjøre. Jeg har selvsagt ikke opplevd noen forverring av huden, men ser dessverre heller ingen forbedringer på urenhetene mine. Jeg kan riktignok ane en ørliten forskjell i hudens generelle tilstand fordi rensen er ganske god på fukt, men på urenheter og slikt har det altså ikke skjedd noe som helst.

(I tillegg er det ikke sant at den er luktfri. Virkelig, virkelig ikke sant! Den lukter nemlig høgg. Men det er en tilvenningssak, og siden jeg er generelt fornøyd med denne, i alle fall til svært tørre hud-dager, holder jeg ut. Det skal forresten nevnes at jeg har ca verdens mest sensitive nese, så det er ikke sikkert det blir noe problem for dere normale der ute. Og om du er usikker: Løp på Vita og lukt!)

Alt i alt er jeg altså greit fornøyd med denne rensen, den er ikke fantastisk, men absolutt god nok, og jeg skal definitivt bruke denne når vinteren kommer! Den gjør som nevnt ikke så veldig mye annet enn å fjerne sminke og rengjøre, så har du svært uren hud som trenger behandling er neppe denne noe for deg. Har du derimot hud som er litt stram, sensitiv og ikke trenger mer enn normalt vedlikehold kan jeg gjerne anbefale den.

Karakter: 4/6

Jeg kjøpte min (altfor dyrt) på Vita til 210 kroner, men den finnes selvsagt mye billigere på FeelUnique. Direktelink HER.

One Response to Green People No Scent Cleanser

  1. Tilbaketråkk: Endring i renseplaner « I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

