Fordelen (og ulempen..) med ødelagte lepper

Fordel: Man får en mulighet til å ekstremteste alt man eier og har av leppeprodukter.
Ulempe: Man oppdager at ingenting duger.

Jepp, jeg har helt ødelagte lepper, og jeg mistenker at den ekstreme varmen på jobb i forrige uke i kombinasjon med sterk sol har skylden. De er svære, hovne og fullstendig oppsprukne, og jeg holdt på å begynne å gråte da jeg prøvde å spise appelsin i går (det gjorde helt forferdelig vondt, og jeg hadde VELDIG lyst på appelsin).

Og nei, ingenting funker. Jeg har riktignok ingen eksemplarer av favoritten i hus, men alt annet er prøvd: Kakaosmør, sheasmør, Decleors Essential Balm, Joppa Minerals Coffe Butter Lip Balm, Carmex, Blistex Jar, Burt´s Bees Beeswax Lip Balm, Now Foods Completely Kissable Vanilla Lip Balm og Green People Vita Min Mask. INGENTING funker. Det ER så vondt, og jeg begynner å bli gal.

Jeg trenger supre kjerringråd, og jeg trenger dem NÅ!

Hjelp meg, kjære dere…..

😦

18 Responses to Fordelen (og ulempen..) med ødelagte lepper

  1. siljeto says:

    Smør leppene inn med honning, og la dette virke så lenge som mulig. Honning er fuktighetsgivende og hjelper tilhelingen. Dessuten er geléen fra Aloe Veraplanten veldig effektiv på sår, men ulempe er at denne smaker høgg og f@enskap 😛 så da hadde jeg nok testet ut honning først 😉 (honningen kan forøvrig brukes i hele ansiktet, men det er vanskelig å la være å slikke den av…hehe)

    Håper leppene dine blir bedre snart

  2. Elise says:

    Weleda har lenge vært min favoritt til ødelagte lepper, eneste som virkelig funket når de er skikkelig tørre og sprukne. Men jeg har funnet meg en ny favoritt i det siste, som jeg heldigvis ikke har måttet teste på det verste ennå, men som i alle fall føles bedre på enn noe jeg har prøvd før. En jeg fant tilfeldig i mammas rot, så jeg vet ikke om den er i produksjon lengre. Den er fra Oriflame og heter Skin Quencher Lip Balm SPF 10. Den blir veldig fin på også, bruker den oppå leppestift for å få litt fuktighet i tillegg til alene.

    • Oriflame har jeg faktisk aldri testet noe fra, og det har i grunn ikke fristet noe særlig heller… Men jeg får slenge med en sånn en om det noen gang bli bestilling! Weleda er jeg veldig glad i selv også, det er de som har favoritten min som jeg har gått tom for…. Skal teste honning som Silje foreslo mens jeg venter på Weledaen! 🙂

  3. Karina A says:

    Jeg pleier å pusse leppene mine kraftig med tannkosten før jeg legger meg (vondt men verdt det), deretter legger jeg på et TYKT lag carmex(type gul krukke) og lar det virke over natten. Da blir som regel leppene så gode som nye 🙂

    • Det pleier jeg også å gjøre (enten med tannbørste, grovt håndkle eller MDs Face & Body Scrub), men det funker ikke nå… Prøvde å skrubbe dem på lørdag (eller på søndag) og det gjorde bare vondt verre, de er virkelig ødelagte og sprukne, så alt som er grovt gjør det verre. (Jeg mener, det var vondt å SMILE da jeg dro fra jobb uten lipsyl idag! :S) Jeg trenger noe superhelende og fantastisk noe, som ikke verken er grovt eller surt…. Au!!

  4. Line S says:

    Au au, stakkars deg. Vondt med sprukne lepper.
    Jeg synes eos sine egg og savex funker bra.
    Håper leppene dine snart er like gode som før!

    • EOS gjør nada for leppene mine, og Savex er i samme gate som Blistex og Carmex, så jeg tviler på at de fungerer nå heller…. Får nesten bare ta tiden (og eventuelt honning :p) til hjelp, antar jeg :/

  5. Jade says:

    Huff. Weleda sin er den eneste som funker på mine lepper. Og det er ikke alltid den funker engang! Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått på helsekosten og punget ut 84 sure kroner for en til du får bestilt…

    • Det sure er bare at jeg bestilte en drøss (eller, fire..) for 11 dager siden nå, og pakken burde derfor være rett rundt hjørnet… Selvfølgelig, 84,- er ikke en enorm sum, men den er fortsatt kjip når jeg vet at jeg når som helst får ei forsyning med akkurat samme produkt i posten snart, og også mye billigere. Jeg sitter nå med diverse oljer og merker i alle fall en viss lindring av mandelolje, så jeg får se an situasjonen etter jobb i morgen og ta det derfra!

  6. NML says:

    Du har ikke blitt solbrent på leppene da, siden der har sol og ikke ØSENDE PØSENDE REGN OG FLOM som visse andre?

    • Hehe, jo, jeg mistenker som nevnt at det er en kombinasjon av fæl jobb og sterk sol 😉 Muahuahua! 🙂 (Og vet du, da jeg ble solbrent på skuldrene ble jeg nesten litt glad, rett og slett fordi jeg nå vet at sola faktisk har nådd meg! (Jeg blir nemlig ikke spesielt brun…) Det er bare ikke like gøy med ødelagte lepper….)

  7. Jannicke says:

    Har du prøvd å smøre jojobaolje på? Jojobaoljen gjør hvertfall mirakler for føttene mine når de er harde, vonde og sprukne under. Vet det er lepper vi snakker om nå men ja ;P
    Weleda leppebalmen inneholder jo også blant annet jojoba olje så det kan være verdt et forsøk?

    • Det er helt utrolig men jojobaen har jeg faktisk glemt. Jeg trodde nemlig at jeg hadde testet den, men kom på at det kun er mandeloljen som har blitt brukt, og påfrte derfor litt i morges. Det har ikke utført mirakler, men i alle fall ikke gjort ting verre, så jeg får prøve meg litt fram med en kombinasjon av diverse.

      Takk for påminning, Jannicke!

  8. Helle says:

    SAMME HER!! Og jeg er minst like frustrert!! Våknet opp på samme måte for et par dager siden…Gjesping er dritvondt, og sure ting kan man bare glemme! Har også prøvd «alt». Sitter nå med et tykt lag Decleor essetiel balm, neroli, og håååper det skal bli litt bedre værtfall! God bedring til deg, rop ut hvis du finner en mirakelkur 😉

    • Jeg har funnet den – det heter tid!! (Og et utall ulike leppepomader slik at jeg ikke har sjaaaaans å ane hvilken. Men Decleor fungerte dårlig på meg, dessverre :/)

  9. Helle says:

    Ja, den fungerte ikke optimalt her heller, MEN – det gjorde ringblomstbalsamen fra helsekost! Fantastisk produkt sier jeg bare, de såre, sprukne leppene ble bra i løpet av en liten dags bruk, helt utrolig så ille som det var. Altså, Calendula/ringblomstbalsam, bitte liten søt krukke til fin pris:)

Legg igjen en kommentar

