Green People Vita Min Mask

Aller først; Dette er, som navnet tilsier, egentlig en fuktmaske. Jeg har imidlertid valgt å bruke den som en vanlig fuktighetskrem, både til dag og natt, og jeg vil derfor omtale den som en fullgod krem, og ikke som en en-gang-i-blant-maske.

For å være ærlig hadde jeg ikke spesielt store forhåpninger til denne. Jeg mener, den selges på Vita, til en brukbar pris (lurer på om det var 175 kroner, som jo er svindyrt i forholdt til på FeelUnique, men likevel akseptabelt) og etter utallige omtaler virker den rett og slett for god til å være sann. Det er den heldigvis ikke. Jeg har nemlig blitt veldig glad i denne, og selv om den på gode huddager kan gjøre meg en anelse blank synes jeg ikke det er noe problem. Den gir herlig mye fukt, og den er fantastisk som nattkrem!

Den har ikke gitt meg noen urenheter, og konsistensen er herlig. Det samme er lukten, i alle fall i min nese. For meg lukter den nemlig, hold dere fast, Twnings Earl Grey-te når den kommer rett ut av flasken, og jeg eeeeeeeelsker det! Dessverre for meg blir te-lukten kjapt erstattet av en blomsterlignende duft, og den er helt grei den altså, men jeg vil gjerne ha te-duft hele tiden…..

Når det gjelder emballasjen vil nok mange si den er kjedelig, men det synes jeg er helt greit. Designet er enkelt og rent, og siden jeg kun ønsker å betale for det som er inni beholderen foretrekker jeg merker som ikke fokuserer så mye på design. Pumpeflasken er, på tross av å være litt kjedelig, god og velfungerende, men har et stort minus ved seg: den ikke gir noe som helst forvarsel før den blir tom… Den bare plutselig blir det.

*her skulle det vært et bilde av selve kremen, men jeg….. gikk tom*

Alt i alt er jeg altså veldig fornøyd med dette produktet, men da i hovedsak som fuktighetskrem både på dag- og natterstid, og kan gjerne anbefale det videre. Jeg tror imidlertid at dere med fet hud kan ha nytte av en annen dagkrem, da denne nok blir temmelig blank, men som nattkrem (og sikkert også fuktmaske) er den helt super.

OPPDATERT: Jeg glemte helt å si noe om drøyhet/varighet, og må derfor legge til at jeg hadde min i nesten halvannen måned, MEN da brukte jeg den altså både morgen og kveld, i tillegg til at jeg i begynnelsen brukte altfor mye (før jeg oppdaget at pumpen faktisk er så god at det går an å ta et «halvt pump»….. Vil derfor tro at den kan vare i opp til to månder ved bruk av normal mengde. (Takk Ida!))

(Jeg liker forøvrig denne bedre enn fuktmasken fra Decleor, sånn til sammenligning. Decleors maske føles også mye mer oljete på huden enn det GPs gjør.)

Du kommer til å like denne hvis du:
– har en fuktfattig hud
– er på budsjett
– trenger en rik nattkrem eller fuktmaske (eller som meg, også dagkrem..)

Denne er neppe noe for deg om du:
– er opptatt av høy pris og design
– ønsker stor velværefaktor
– (som dagkrem:) har fet hud som fra før bli veldig blank

Karakter: 5/6

Kan f.eks kjøpes på Vita (175,-) om man har hastverk og god råd, eller på FeelUnique (ca 90,-) om man er mer økonomisk (og tålmodig).

OPPDATERT 22.06.11:

Etter å ha «ekstremtestet» denne på dager hvor jeg har vært på (svinvarm og veldig hudbelastende) jobb og deretter skrubbet ansiktet må jeg dessverre innrømme at den ikke er ordentlig SPEKKET med fukt. Joda, den gir mye fukt, men ikke på langt nær nok til ekstremtilfeller som ovennevnte. Den er likevel god som nattkrem når huden er normal, mens jeg ser meg nødt til å se meg om etter ny dagkrem da jeg blir utrooolig blank av den!

15 Responses to Green People Vita Min Mask

  1. Wenche says:

    Toneeee.. Kan ikke du lage en omtale om en krem som passer for blandingshud? Nå er ikke jeg så veldig kjent med termene, men.. Fet hud i T-området, eller noe sånt? Haha, føler meg virkelig langt unna «mitt felt» nå :p

  2. Hmm… Jeg har det jeg tror er fuktfattig kombinasjonshud, altså at den trenger fuktighet men likevel kan bli blank. Er din også slik (at det hender den blir «stram» når du f.eks har dusjet og ikke påført krem etterpå) eller er den alltid fet?

    For jeg har for å være helt ærlig ikke så veldig god peiling på ting jeg ikke selv har testet, men jeg kan bedrive litt research 😉

  3. Ida Carina says:

    Takk for omtalen! Denne skal jeg teste! 🙂 Men, hvor lenge varte den før den gikk tom?

    • Hmm… Jeg hadde min i omtrent halvannen måned, men i begynnelsen brukte jeg ganske mye av gangen (fordi jeg ikke tenkte på at det gikk an å pumpe kun et halvt «pump» av gangen :p) Også har jeg jo brukt den både morgen og kveld, da. Tipper at den varer i nesten to måneder med normal mengdebruk 🙂

  4. Har også prøvd denne en stund, men bare som fuktmaske og innimellom som nattkrem 🙂 Syns den er veldig bra faktisk, værtfall med tanke på prisen, men liker alikevell Decleor sin litt bedre, selvom jeg blir å kjøpe denne istedetfor pga prisen 🙂 (Men nå var jeg så heldig å få Decleor masken i salong str fra Heidi at det blir nok leeenge til jeg trenger å kjøpe ny fuktmaske! 😀 )

  5. Helene says:

    Er denne også trygg for yngre hud (altså 15 år)? Så nemlig på feelunique at den inneholder aktive ingredienser som skal redusere rynker osv. Vurderer denne som en dag og nattkrem i sommer, da jeg ikke ønsker å bringe med meg Matis sin krem til 300 kr 😛 Hhehe, setter stor pris på svar! elsker bloggen din 😀

    • Nå må jeg innrømme at jeg ikke kan så fryktelig mye om ingredienser, men ut i fra det jeg vet kan jeg ikke se at det er noe i denne som skal være for mye for ung hud. Jeg ser at den stort sett inneholder diverse oljer, og slik jeg har forstått trenger ikke «aktive» ingredienser å bety «aldersgrense». Nei, jeg er altså ikke sikker, men jeg tviler på at du er for ung for denne – for den gjør nemlig ikke så mye mer enn å pøse på med fukt, og det er aldri galt 😉

      (Tusen takk, forresten!)

  6. Helene says:

    Tusen takk for svar! Tror jeg går for denne i sommer da 😀 fukt om sommeren er jo bare bra! 😉

    • Jess! (Men merk deg at den kan bli litt blank som dagkrem, rett og slett fordi den gir veldig mye fukt. Men du kan jo prøve, og om den blir for mye til dagsbruk er den ypperlig til nattbruk :-))

  7. Tilbaketråkk: Når er Green People-pumpeflaskene tomme? « Giana sister

Legg igjen en kommentar

