Jason Natural Satin Shower Body Wash, Fragrance Free

Aller først må jeg innrømme at jeg synes det føles ufattelig sært å sette seg ned for å skrive en omtale av noe så kjedelig som dusjsåpe. Likevel vet jeg jo at jeg synes det er veldig kjekt med omtaler av selv kjedelige ting når jeg er på jakt etter nye favoritter, og siden jeg neppe er den eneste blir det også omtaler av kjedelige produkter fremover!

Etter stadig klaging på den….. vel, godt merkbare, duften av dusjsåpen fra Burt’s Bees (Naturally Nourishing Milk & Shea Butter Body Wash) fikk Jonas endelig gjennomslag for dusjsåpebytte i midten av mars. Etter en runde på Iherb falt valget på denne, påstått luktfrie, dusjgeleen fra Jason Naturals, og jeg er i grunn godt fornøyd. Den gjør meg ren, den virker ikke uttørkende, den skummer bra og lukter godt. For nei, helt luktfri er den ikke, men den lukter heldigvis ikke mye. Skal jeg beskrive duften vil jeg si «friskt» og «rent», og nesten en anelse av sitrus….. Tror jeg. Den er i alle fall behagelig, og kun vedvarende i dusjen, for den setter seg heldigvis ikke på huden. Den er fargeløs, konsistensen er en lett gele, og den er også drøy i bruk. Den har blitt brukt nesten daglig (og ofte av to personer) i over to måneder nå, og er enda halvfull. Det betyr at jeg ikke trenger mer enn tre flasker i året, som igjen betyr at hele dusjsåpebudsjettet for et år kan stoppe på 135 kroner. Kan du slå den?

Når det gjelder emballasjen er flasken er stor og praktisk, og jeg ELSKER at den kommer med pumpe. Designet er enkelt og greit (uten at jeg egentlig bryr meg), og flasken står stødig på harde underlag. Den inneholder hele 473 ml, og med en pris på under 8 $ (som i skrivende stund er under 45 kroner) ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe denne igjen.

Ingrediensene er, etter hva jeg kan om slikt (som egentlig ikke er spesielt mye…), gode, og selv om den er langt fra fuktighetsgivende (hvor mange såper ER egentlig det?) føler jeg absolutt ikke at den stripper huden for fukt.

For å gjøre en lang omtale kort: Den rengjør godt, har en behagelig duft og konsistens, og ikke minst en fantastisk pris. Den er veldig drøy og har praktisk emballasje, og er alt i alt et veldig godt kjøp. Velværefaktoren er imidlertid ikke enorm, dette er ikke en dusjsåpe for en herlig spadag, men til alle andre dager (som det tross alt er flest av) er den helt super!

Denne kan være noe for deg hvis du:
– er prisbevisst
– er fan av det som er praktisk til hverdags
– misliker sterke lukter
– foretrekker skummende, flytende dusjsåpe

Karakter: 6/6

Jeg ser absolutt for meg gjenkjøp av denne!
Kan kjøpes her.

3 Responses to Jason Natural Satin Shower Body Wash, Fragrance Free

  1. Jade says:

    Men jeg ser for meg at det kommer vann nedi flasken når det er pumpeflaske i dusjen? Eller er den såpass tett?

    • Min flaske står i ei hylle i dusjen og det kommer derfor ikke så veldig mye vann på flasken, så det vet jeg dessverre ikke. Jeg vil likevel tro at det skal gå bra å ha den stående på dusjgulvet, fordi den virker tett og solid, men jeg vet altså ikke.

  2. Tilbaketråkk: Det beste og verste fra Iherb | I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

