Sånt som skal kjøpes når lønna tikker inn (Ja, jeg lager lister)

Jeg har lenge planlagt hva som først skal bestilles når lønna tikker inn – og er neppe alene om en slik tankegang. Neida, jeg skal ikke bruke usannsynlig mye penger, men noe MÅ jeg ha, og annet har jeg veldig, veldig lyst på 😉

Om omtrent tre uker skal følgende bestilles:
Lily Lolo Mineral Foundation i fargen Blondie – påfyll!
Green People Vita Min Mask – påfyll!
Tangle Teezer – jeg elsker den jeg allerede har, og vil ha en ekstra til garderoben på jobb
«en del» fra Inglot….. – fordi jeg fortjener det (og ikke minst har veldig, veldig, veldig lyst!! 😀 )

Produktene som er oppe til vurdering, men som jeg enda ikke er sikker på, er disse:
Tweezerman Slant Tweezer – er den så fantastisk som det påstås?
fuktighetskrem fra Green People – (anbefal meg gjerne en!)
MD Formulations Face & Body Scrub Salon Size – påfyll som forberedelse til studentliv til høsten, jeg må altså ha den etterhvert, men kan i utgangspunktet vente
MAC Pink Power Wonder Woman Mineralize Skin Finish – jeg vil, jeg vil…. Skal jeg?

Det er garantert noe jeg har glemt av her, men jeg må bare prøve å tenke at «blir det glemt er det heller ikke SÅ viktig». Om det ikke ER viktig da, selvfølgelig..

Jeg er ikke den eneste som planlegger som dette, håper jeg? (Og jeg er forøvrig bare ringevikar et par steder, og har veldig ulik lønn fra måned til måned (for eksempel var aprillønna dårlig, mens mailønna blir vill). Det er altså derfor jeg må basere meg på «når jeg får lønn» – og ikke fordi jeg sløser. Om noen tenkte det, altså….. (Herregud, jeg har sett for mye på Luksusfellen.))

20 Responses to Sånt som skal kjøpes når lønna tikker inn (Ja, jeg lager lister)

  1. Jade says:

    Tror det er bra å planlegge! Da blir det mindre impulskjøp, mindre bomkjøp, mer tid til research, og bedre råd når du virkelig har lyst på noe!

    Luksusfellen er gøy. Har ikke sett så mange enda. Så episoden med Vanita på Tv3play.se, den er jo litt relevant for de som kjøper mye sminke o.l. 😀 Skremmende!

  2. Jannicke says:

    Den dagkremen fra Green People med solfaktor 15 er jo fin å bruke som dagkrem nå som det nærmer seg sol og sommer. Den har både UVA pg UVB beskyttelse.
    Selv liker jeg den godt, og har vært nødt å bruke den hver dag nå den siste uka som standard solkrem til både kropp og ansikt. Har nemlig lest til eksamen ute og dermed solt meg flere timer hver dag. Dog i påvente av at solkremer med høyere faktor skal dukke opp i posten.
    Den bruker litt lenger tid på å trekke inn i huden enn de andre kremene fra GP gjør, men sån nerd et vel gjerne med produkter med solfaktor..?

    Ellers så har jeg både «Vita min fix, 24-hour cream» og «day solution, hydrating balancing day cream» stående i skapet.
    Førstnevnte har jeg brukt som dagkrem i hele vinter og er godt fornøyd. Nå som sola har tittet frem, bruker jeg den mest som nattkrem. Jeg syntes iallefall at den gir godt med fukt.
    Sistnevnte er en del lettere. Jeg kjøpe den i vinter/høst og da holdt den ikke med fukt til huden min, men regner med den duger mye bedre nå som vi går varmere tider i møte. Den matter også til en viss grad ned den skinnende panna mi. Den gjorde iallefall det i høst 🙂
    Kommer nok likevel til å bruke den med solfaktor som standard dagkrem de dagene jeg ikke smører meg med annen solkrem med faktor 30.

    Når jeg først er inne på Green People, jeg er veldig fornøyd med ansiktsskrubben deres også. «Fruit scrub» tror jeg den heter. Så det kan jo kanskje være interessant om du ikke vil bruke skrubb fra MD med glykolsyre nå som sola titter frem.

    Hehe, du er forresten langt fra å være alene med å planlegge hva neste lønning skal gå til. Herregud, jeg har ei laaang ønskeliste på et word dokument her på pcen, som jeg stadig oppdaterer, klipper og limer på og planlegger hva jeg kan ta meg råd til da og da osv 😀

    • Jade says:

      Hei, Jannicke! Siden du har prøvd Green People, synes du produktene lukter sterkt? Leste på FeelUnique at det var roseduft på dem? Kunne tenkt meg noen fuktighetskremer som ikke lukter så sterkt (helst ikke i det hele tatt). 🙂

    • Jade says:

      Det høres jo lovende ut 🙂 Kanskje jeg skulle prøvd ut litt derifra 🙂 Må jo ha påfyll på kremer uansett 🙂

    • Jade says:

      Nå har jeg bestilt nattkremen, masken og øyekrem for natt og dag. Gikk litt amokk :/ Dagkremen får jeg vente med til jeg ser hvordan jeg liker de. Tror uansett jeg styrer unna den med SPF så jeg ikke ser ut som spøkelser på bilder + at jeg heller smører meg med solkrem når jeg trenger det.

      • VELDIG godt poeng, jo! Det hadde jeg ikke tenkt på en gang, det med SPF altså… Den skal jeg jammen holde meg unna jeg også 🙂 (Og du må fortelle meg hva du synes om kremene når du får dem! Er selv veldig spent på øyekrem, for det burde jeg kanskje hatt….)

      • Jade says:

        Ja, skal si fra 🙂 Leste masse positive reviews på de øyekremene. Men det var jo på Green People sine egne sider. De legger gjerne bare ut de positive? 🙂

  3. Du er ikke alene om å skrive lister som dette! Jeg begynner rett etter min faste månedlige raid på diverse nettbutikker. Tror nesten jeg skal ta inspirasjon fra dette og lage et lignendes innlegg 😀

  4. Maria says:

    Tweezerman pinsett ER så bra som alle sier! Var skeptisk selv, men kjøpte en, og den er dødsgod! Så kjøp den 😉

  5. Rebekka says:

    Pinsetten ER like fantastisk som det sies!! 🙂

  6. NML says:

    Nei, du er ikke den eneste! Har en liten liste jeg og 🙂
    Men ang. GP-ansiktskrem; jeg likte den ikke i det hele tatt. Den var alt for oljete for meg. Ikke fet, men oljete. Så jeg brukte den som håndkrem i stedet, og det var en riktig fin håndkrem! Så bomkjøp blir det nok ikke allikevel 🙂

    • Hvilken av dem? Kremene, altså? Eller tenker du på masken?

      • NML says:

        Kremen, men nå husker jeg søren meg ikke hvilken av dem det var.. De har 4 på FU, men jeg tror ikke de har 4 på Vita og jeg kjøpte min på Vita.

        Masken er fin 🙂 Den kan sikkert brukes som intensivpleie på megatørre hender, sånn hvis den ikke skulle fungere bra som maske for deg.

      • Hehe, du får si ifra om du finner ut av det :p Skal sjekke neste gang jeg er på Vita 🙂 (Og masken er nok veldig god som håndkrem, ja, men siden jeg digger den som fjeskrem slipper jeg :p)

  7. Monica S says:

    Haha, kjenner meg sååååå igjen i det du skriver. Jeg har alltid lyst på masse og planlegger ofte hva som blir neste kjøp ut. Om alt er like fornuftig er en annen sak. Men har blitt lite kjøp i det siste, på grunn av penger. Derfor gleder jeg meg til litt reising, da har jeg å ta igjen shopping for mange måneder. 😉

    • Trenger ikke være så fornuftig bestandig, så lenge man har VELDIG, VELDIG lyst på 😉 Og det har vært lite shopping her også siden nyttår, så jeg synes nesten at det er lov med litt ufornuftig pengebruk når jeg først får penger… *flau*

      Og ja, du skal reise du, heldiggris 😀

  8. Nora says:

    SV: Jeg har jo reist mellom Oslo og Risør nesten annenhver helg, og da er jo UDPP med. Ikke rart den blir litt slitt da 😛 Kosten som følger med Naked er forsåvidt grei. God og myk, men litt mer motstand enn jeg liker. Ville heller hatt eyelineren.

Legg igjen en kommentar

