I sminkebordet: Concealere

Jakten på den perfekte concealer er lang, tung og ikke minst dyr, og her er altså de concealerene jeg i skrivende stund har i hus.

MAC Select Moisturecover #NC15

Maybelline Superstay 24H Concealer #Light 2

Make Up Store Cover All #Blue

Benefit Erase Paste #1 Fair

Too Faced Absolutely Flawless Therapeutic Herbal Eye Base and Concealer #London Light

GloMinerals Concealer Under Eye #beige

KIKO Cosmetics Full Coverage Concealer #02


Make Up Store Cover All Mix Pens

Coastal Scents/No logo/random kinamerke Concealer Palette

MAC Pro Longwear Concealer #NW20

Om det er noen spesielle concealere dere vil vite noe om er det bare å rope ut, men jeg kan røpe at noen er fæle, og andre brukbare. Ingen er perfekte, men jeg har begynt å innse at det kanskje har mer med meg enn med produktene å gjøre……………

16 Responses to I sminkebordet: Concealere

  1. NML says:

    Hvordan er Maybelline sin? For jeg har sånn rynke under øyet som du nevnte i innlegget på forumet, og ting har lett for å stripe seg i eller rundt den rynka. Jeg kunne tenke meg å prøve den, men jeg gidder ikke kjøpe hele for å prøve. Og hva med Glo sin, og Too Faced sin? Og MAC sin? Den øverste asså. 🙂

    • NML says:

      Forresten tenker jeg å prøve Clinique sin Line Smoothing Concealer. Kanskje den ikke er så gøllei mot rynkene mine 😛

    • Maybelline sin er egentlig overraskende god, synes jeg, men den «oksiderer» (er det det det heter?? den blir i alle fall rar i fargen og «nuppete»/skiller seg når den kommer i kontakt med huden min) dessverre fort som fy på meg, så her blir den ikke brukt av den grunn. Vet at det er mange produkter som gjør det på meg, så jeg mistenker at det er huden min, og ikke produktene, som er problemet…. Glo sin er jeg faktisk ganske fornøyd med, men den striper seg én gang den også, og sitter ikke så godt som jeg skulle ønske, Too Faced blir litt for bløt (og altfor lys og gulaktig!!), mens MAC sin faktisk har blitt tatt i bruk litt i det siste og selv om dekkevnen er ikke spesielt god, er den litt lysnende og veldig behagelig på.

      *puh*

  2. Marit says:

    Og My God, du har mange concealere!
    Jeg har nesten gitt opp colcealere, finner ingen som har riktig konsistens og farge. Bare litt synd, når jeg faktisk har noe jeg kunne trengt å skjule, som foundation ikke dekker…

    • Jeg er også veldig nær å gi opp, rett og slett fordi jeg ikke finner en som er perfekt, men jeg kjenner at jeg ikke er heeeeelt klar for det enda, så jeg holder ut litt til! Er spent på de to nye foundationene jeg har bestilt, da, da jeg har planer om å teste dem begge som concealere 🙂

  3. Har også den concealer paletten, men syns den er rett å slett søppel :S

  4. Hvordan er Make Up Store Cover All Mix Pens?
    jeg har den rundingen men den er ett sikkelig bomkjøp.

    • De skal visstnok være mykere enn hjulet, og det tror jeg på, selv uten å ha prøvd hjulet. De er nemlig veldig myke, og striper seg ørlite, men det største problemet for meg er egentlig at den ferskenfargede er altfor ferskenfarget og mørk. Hadde den vært litt mer nøytral hadde jeg nok blitt god venn med den, da det faktisk var den jeg hadde mest behov for. Jeg kan selvføglelig mikse og styre mellom fargene, men er for lat….

  5. Maria Amanda says:

    Jeg har den concealeren som heter Mac select moisturecover i akkurat samme farge ❤

    • Hva synes du om den? Min er egentlig i feil farge, og jeg fikk den aldri til da jeg kjøpte den (for evigheter siden), men i det siste har jeg begynt å like den bedre og bedre.

  6. Maria Amanda says:

    Min er akkurat i min farge jeg synes den er helt grei, men Boi-ing fra Benefit synes jeg er litt bedre, helt ok!

  7. ellen (: says:

    Hvordan er de fra Glominerals og Too Faced? Kan du skrive en omtale….? 😀

    • TF sin ikke lengre å få tak i da de har sluttet å produsere den, og for å være ærlig er jeg ikke en gang sikker på om jeg har mine lengre… Jeg får nemlig ikke til concealer – og tror derfor at en eventuell omtale kan bli urettferdig.

      Jeg husker riktignok at de er veldig «våte» i konsistensen, at jeg likte konseptet med Glos to farger og at TF var litt for lys for mine mørke ringer, men at det i praksis ikke fungerte for meg – de stripet seg selv satt med pudder og føltes (for meg, som ikke er vant til concealer) for…. Til stede.

      Hvilken bruker du nå? Hvordan synes du den er? Liker du dem litt våte kan nok disse godt være noe for deg, jeg vet veldig mange liker dem godt!

Legg igjen en kommentar

