I sminkebordet: Øyenskyggepaletter del 3 – «Egenkomponerte» paletter

Dette er det tredje og siste innlegget om øyenskyggepalettene mine – og idag handler det altså om mine egenkomponerte paletter som består av både ferdigkjøpte singeskygger og pressede løsskygger.

Små paletter fra Coastal Scents


Palett 1, fra venstre til høyre og øverst til nederst: Eh, jeg må pinlig innrømme at jeg har glemt å sette navn på disse…. Men de er alle fra EM.
Palett 2, fra venstre til høyre og øverst til nederst: Pearl (NYX), Iced Mocha (NYX), Comfy (EM) og Volcano Blossom (EM).
Palett 3, fra venstre til høyre og øverst til nederst: La Senza #6 Fools Gold, NYX Ultra Pearl Mania #Purple, La Senza #1 Full Beam, La Senza #5 Dusk til Dawn.

Disse kjøpte jeg da jeg fikk et innfall om å begynne med pressing av løse øyenskygger, og det er jeg veldig glad for! Palettene er stødige og fine, og det svære speilet i lokket er et svært pluss. Alt i alt gode paletter med fine skygger, som jeg av en eller annen grunn ikke bruker spesielt ofte…

Z-Palette Large


Rad 1, fra venstre: Vintage, Bamboo, Glitz, Breathless, Bombshell, Dominatrix, Guilty as Sin – alle fra SMH.
Rad 2, fra venstre: Happy Ending, Charade, In a Bind, Shameless, Shimmerbrick – alle fra SMH.
Rad 3, fra venstre: SMH #Ciao Bella!, NYX UPM #Silver Pearl, SMH #Warm & Fuzzy, SMH #Cat’s Meow, SMH #Primal, SMH #Cocoa.
Rad 4, fra venstre: NYX UPM #Silver Pearl, GOSH Effect Powder #Banana, random EM + random EM, GOSH #Banana + random EM, EM #White Lilies.

Denne z-paletten var jeg så utrolig heldig å vinne i en konkurranse hos Heidi, og da fylt til randen med skygger fra Stars Makeup Haven. Nå fungerer den imidlertid mer som «restelager», og den nederste raden (pluss en eller to andre skygger) består av selvpressede skygger som ikke er fine nok til å få være i de andre paletten. De andre skyggene er utelukkende fra SMH, og selv om mange er veldig fine er ikke disse mine favoritter. Alt i alt en god og stødig palett, men på grunn av innholdet brukes den sjeldent her i huset.

MAC Pro Palette


Rad 1, fra venstre: MAC #Vanilla, SMH# Creme d’ Nude, MAC #Rice Paper, MAC #Naked Lunch, SMH #Sunrise.
Rad 2, fra venstre: V.I.Pink, Euphoria, Starlet, Chic, Cashmere – alle fra SMH.
Rad 3, fra venstre: MAC #Espresso, MAC #Satin Taupe, SMH #Metro, SMH #Smoke and Mirrors, SMH #Unzipped.

Her skulle man kanskje tro at MAC-skygger var overrepresentert – men den gang ei. Jeg eier nemlig ikke mer enn fem skygger fra MAC, så resten av denne paletten består av mine favoritter fra SMH! Som dere ser har jeg lagt mer arbeid i organiseringen av denne enn av paletten over, og den er naturlig nok mer i bruk enn de ovennevnte. Helt klart min favorittpalett i denne sjangeren – både på grunn av innhold, utseende og kvalitet!

Om dere ønsker navn på noen av disse skyggene, rop ut!
*innlegg oppdatert ;)*

17 Responses to I sminkebordet: Øyenskyggepaletter del 3 – «Egenkomponerte» paletter

  1. Jade says:

    *Roper ut* 🙂
    Jeg har også de små palettene til CS. Veldig kjekk på reise. Men eneste problemet er at det er litt vanskelig å få ut skyggene pga at det ikke er «grop» på siden som 12-palettene deres.

    Hva er de innvendige målene på Z-palettene, forresten?

  2. Renate says:

    Oi, jeg ser en helt fantastisk farge!! Hva heter den første øyenskyggen på den midterste rekka i mac paletten?

  3. Tilbaketråkk: Oppdatering av palettinnlegget – check! « I LOVE COSMETICS

  4. Når jeg leser dette innlegget ditt vil jeg bare mer og mer bestille for å presse selv, men jeg kan ikke gjøre det :/ ikke før i juli kanskje :/ lenge å vente:P

    • Du får bare holde ut 🙂 For å være ærlig bruker jeg veldig sjeldent mine selvpressede skygger, fordi noen av dem er altfor pudrete og dårlig presset, om det er en trøst 😉

      • Hehe, ble en liten trøst. skal holde ut selv om jeg vil shoppe litt, rart å ikke kunne handle noe som helst :S
        eller jeg kjøpt meg 4 lys i går på ebay, men de er jo ikke bare til meg 😛

        hander bare fortiden til leiligheta og er null sminke titting nesten. 😛 rart det der 😛 hehe

      • Ja, det er grusomt :p

  5. Renate says:

    Takk for oppdatering 😀

Legg igjen en kommentar

