I sminkebordet: Øyenskyggepaletter del 2 – Billigpaletter

Dette er del to av «I sminkebordet»-innleggene som omhandlet øyenskyggepaletter, og denne gangen er det altså de billige palettene som står i fokus. Prisene på disse varierer fra….. Nesten gratis til rundt en hundrelapp. Det er billig, altså.

HM Eyeshadow Quad #Gold Digger


Denne paletten kjøpte jeg i den tro at den var helt lik en jeg hadde for årevis siden, men som ble ødelagt. Det er den dessverre ikke, og selv om den fungerer greit sammen med UDPP er den ingen storfavoritt her i huset.

NYX 10 Color Eyeshadow Palette #Champagne & Caviar


Denne paletten er det veldig mange som skryter av, men personlig syns jeg den mangler noe. Jeg vet ikke helt hva, men noe er det, og det er irriterende. Den har riktignok mange fine og godt pigmenterte farger, og når den i tillegg er billig er den absolutt et godt kjøp. Fin til hverdags og korte reiser hvor man vil pakke lett.

Coastal Scents Winterberry Palette

Denne her… Denne… Denne er dritfin! Fargene, som er veldig creamy og skimrende, er veldig, veldig fine, og passer veldig godt sammen med hverandre. Den er likevel ikke spesielt allsidig, fordi den kun inneholder kalde, skimrende og stort sett lilla/rosatonede farger, men av og til er denne helt perfekt.

Coastal Scents/Kina/Jallabedrift/No brand #88 Palette


Den mye omtalte 88-paletten! Mange elsker den, andre hater den – selv tolererer jeg den bare. Den er veldig billig, og jeg elsket den da jeg først fikk øynene opp for sminke fordi den inneholder så enormt mange farger, men nå er den ytterst sjeldent i bruk. Jeg kommer likevel til å beholde den i tilfelle jeg får akutt behov for fjorten ulike grønnfarger etc, eventuelt bare vil leke. Ikke en palett jeg vil anbefale hjerteligst, men helt kurant til «nybegynnere» innen sminkeshopping.

NYX Triple Eyeshadows #Copper/Rust/Bronze


Denne paletten har nydelige farger, dessverre synes jeg de blir litt for mye til bruk samtidig. De er riktignok veldig fine hver for seg, og nå som jeg ser på bildet av denne skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke bruker denne oftere… Den anbefales absolutt, men er avhengig av andre skygger for å fungere optimalt i en look.

Har du noen av disse? Hvilke er finest?

14 Responses to I sminkebordet: Øyenskyggepaletter del 2 – Billigpaletter

  1. Har bare 88 paletten, men har ikke prøvd den ordentlig enda. Champagne & Caviar paletten har jeg veldig lyst på 🙂

  2. Jade says:

    Jeg har NYX Triple Eyeshadows #Copper/Rust/Bronze. Har ikke brukt den enda (fikk den på fredag). Ser heller ikke for meg denne til én look. Den blir depotet over helgen, så får skyggene bli brukt hver for seg der hvor de passer 🙂

    Ser det mangler en farge i 88-paletten. Har den falt ut, eller var den så fin at du har klart å grave deg i bunn på den? Tror ikke jeg kommer til å kjøpe en slik. Man får gjerne et par favoritter, og når de er brukt opp, må man kjøpe hele paletten på ny hvis man vil ha den igjen (om den ikke finnes som hot pot, da).

    • Det mangler faktisk to, og de har begge falt ut, ja! Høres lurt å depotte NYX-trioen, tror nok at de kunne blitt enda mer brukt da 🙂 (Og jeg tror ikke at 88-skyggene finnes som Hot Pots fordi det er helt ulike typer skygger, Hot Pots er nemlig Coastal Scents helt egne og er i en helt annen (og høyere) klasse! Disse er bittesmå (tenk ca 50-øring), tørre og chalky. Hot Pots er en drøm i forhold 🙂

  3. Monica S says:

    Morsomt å se slike innlegg synes jeg 🙂 Jeg har vel bare 88-paletten av disse og jeg tenker ganske likt som deg. Mine blir ikke brukt så ofte..

  4. jeg har lenge ønska meg 88 palette. men jeg tenker litt sånn som så. jeg har jo en 120 palette som jeg aldri bruker, den skal jeg også gi bort, trenger jeg da en 88 palette? den blir jo kanskje ikke brukt den heller…

  5. Maria says:

    Jeg vil ooooog ha Winterberry paletten, den er så fiin. *sikle* haha

  6. Haha «selv tolererer jeg den bare», der sa du det Tone! Samme her.. 🙂

  7. GS says:

    NYX Triple Eyeshadows #Copper/Rust/Bronze.

    Jeg har denne, men jeg liker den ikke i det hele tatt! Dårlig pigmentert, og selv med UDPP under holder ikke skyggene seg på plass i mer enn 2 timer :/

  8. Nadia. says:

    Har selv NYX champagne & Caviar og 88-paletten. Tror jeg vet hva som mangler i førstnevnte: flere matte skygger! Sistnevnte har jeg ikke brukt på lenge *trallalalala* 😛

    • Ja, absolutt! Og en fin highlightfarge, jeg skulle ønske den hadde hatt en litt svakt skimrende perlehvit, synes at den matte hvite blir for tørr og hvit. Men paletten duger, helt klart! 🙂

Legg igjen en kommentar

