Jallabørstesett #2

Siden det første settet jeg bestilte tok så ufattelig lang tid å få bestilte jeg like greit enda et da jeg bestilte meg ny Mac-lader for ei stund siden. Det viste seg å være overraskende lurt, fordi det første jeg bestilte var usannynlig dårlig. Dette derimot……..?

Settet består av 16 deler; 15 koster og ei mappe. Det er altså mindre enn det første settet, men når jeg ble nødt til å kaste en tredjedel av kostene der går det opp i opp. Flertallet av kostene (og da ser jeg bort fra «spesialbørstene») i dette settet er syntetiske, og kun tre ansiktskoster er laget av dyrehår. Det er til stor fordel for dette settet, for det er de syntetiske kostene her som trekker opp.

Ansiktsbørster


Dette settet har fire koster til ansikts, hvorav tre av dem er av naturhår. Det som er felles for de tre er at de er grove, ujevne og generelt ikke noe særlig, mens den syntetiske viftekosten er av bedre kvalitet. Naturbørstene er riktignok ikke sååå fæle som i det forrige settet, men de floker fort og er nokså like de i sett nummer 1. De påfører riktignok produkt bedre enn de andre, men når de fort kan floke og få rare former, i tillegg til å røyte, holder jeg dem langt unna både blush, solpudder og vanlig pudder. Viftekosten derimot røyter ikke, den er god og myk og selv om jeg aldri har sett behovet for en slik kost, og dermed aldri brukt en, antar jeg at kvaliteten er ok. (Sammenlignet med den fra sett nummer 1 er den forresten himmelsendt – for DEN var fæl.) Alle disse beholder jeg – men de tre førstnevnte under tvil.

Øyenskygge- og concealerkoster


Tidligere har jeg nevnt at jeg har en teroi om at det er enklere å lage gode syntetiske koster enn å lage gode naturhårskoster, og også dette settet bekrefter det. Disse kostene er nemlig absolutt gode nok, spesielt til kremprodukter og eyelinere, men langt fra suverene. Det største problemet er nemlig at de ikke er spesielt gode til standard øyenskygge, rett og slett fordi de er veldig glatte og derfor plukker opp lite produkt. Til concealere og andre kremprodukter (som nevnt… kremt) er de derimot veldig gode. Jeg kommer derfor til å beholde alle disse, og sikkert også bruke dem en del, rett og slett fordi jeg har gjenoppdaget concealer med disse her!

Andre børster

I likhet med det forrige settet inneholder også dette «spesialbørster» i form av vippe- og brynkam, svampapplikator og bitteliten leppekost. Disse er helt greie, og skiller seg ikke ut fra tilsvarende koster på noe vis, verken negativt eller positivt. Jeg bruker dem sjeldent, men kommer nok til å beholde dem (med unntak av svampen, da) i tilfelle de fire andre vippekammene jeg har forsvinner på magisk vis 😉

Konklusjon
Nå antar jeg dere venter i spenning? Ikke? Greit nok, jeg har nok røpet meg allerede: Jeg liker dette settet myyyyye bedre enn det forrige, og anbefaler det gjerne! Det er riktignok en stor svakhet at det ikke består av noen gode øyenskyggebørster, men kvaliteten er jevnt over så mye bedre enn i det andre settet (og også absolutt verdt pengene) at jeg glatt anbefaler det. Misforstå meg rett, dette er ikke et fantastisk sett, det er tross alt jallabørster fra Hong Kong som aldri vil nå opp til f.eks Sigma (som har gode og budsjettvennlige børster), men absolutt brukbart om man vil supplere litt med spesielt syntetiske børster.

Jeg betalte forresten ikke mer enn 54 kroner for dette settet, og kjøpte det her.

6 Responses to Jallabørstesett #2

  1. NML says:

    Jeg fikk med et gratis børstesett fra Lookfantastic sist, og det er så som så med kvaliteten på ansiktskostene. Men Øyekostene er faktiske råe til for eksempel paintpot’en min! Er jo greit med noen «ekstrabørster» og en mappe å ha dem i! Hvordan går det med deg og Quite Natural egentlig?

    • Ja, det er det absolutt! Og joda, det går supert det, bare ikke slik som jeg hadde forventet :p Jeg bruker den nemlig hver eneste dag, jeg, men til øyebrynsfarge…….. Det høres rart ut, men det ser faktisk ikke så verst ut, også er holdbarheten upåklagelig! Skal riktignok prøve å eksperimentere litt mer med den som kremskygge/base, men om det blir fiasko kommer den likevel til å bli mye brukt – og det er jo bra 🙂

  2. Elizabeth says:

    Så flott at du likte dette settet bedre enn det forrige 🙂 Tenkte å skrive om mine koster (fra ebay) snart også. Ligner igrunn på disse du har her 🙂

  3. Monica S says:

    Flott at det var noe brukbart her. Men jeg tror jeg sparer pengene, og heller unner meg en MAC kost i ny og ne. Har lyst til å prøve å få kjøpt en ny i måneden eller noe sånt. Samle meg opp en skikkelig kostesamling 🙂

  4. Tilbaketråkk: Favorittprodukter: Mars « I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

