Hjemmefarging av bryn

… er ikke bare veldig økonomisk* og en fin måte å forbedre utseendet på, det er også fryktelig enkelt! Selv gjør jeg det med jevne mellomrom og har alltid blitt mer fornøyd enn jeg ble den ene gangen jeg var hos hudpleier og fikk svarte åmer til bryn (…………). Fargen jeg bruker kan fås på butikker som Lindex og Vita, og heter Kolokrem. Jeg bruker nyansen «Askebrun» men har også brukt «Brun». Den er fin den også, men litt for varm i fargen for meg.

*i forhold til å få det gjort i salong. Å la være er selvsagt enda billigere.

Neste gang skal jeg forresten gjøre dette når det er dag, slik at jeg får ordentlige bilder å vise til. Jeg tok nemlig bilder av hele prosessen nå i kveld, men pga blitsen er det bare såvidt at forskjellen mellom før og etter er synlig. Det beste eksempelet jeg fant er det under, hvor vi fra venstre ser nakne bryn, bryn under farging og ferdigfargede bryn.

Selv om resultatet kanskje ikke er slående er det i grunn akkurat slik jeg vil ha det; Enkelt og nøytralt og akkurat nok synlig til at jeg slipper å fylle inn bryn før trening (for ja, siden ansiktet mitt i det siste har blitt mer og mer avhengig av definerte øyenbryn hender det at jeg fyller inn brynene før trening……. *flau innrømmelse*) 😉

Farger du brynene selv? Hvis ja, hvilken farge i hvilket merke bruker du? (Jeg har nemlig vurdert å teste Depend neste gang…… Anyone?)

OPPDATERT: Jeg ser at mange av dere kommenterer at dere kunne tenkt dere å prøve men er redd for at de skal bli for mørke, men så lenge dere passer på er det lett å unngå! Av og til farger jeg faktisk i to omganger (slik jeg gjorde i går kveld, forresten) fordi resultatet etter første farging blir for svakt, og det er ikke noe problem for dere å gjøre det samme om dere er skeptiske. Først satt jeg med fargen i i ti minutter, for så å sitte med den i i 6-7 i neste omgang, og likevel ble ikke resultatet mørkere enn vist over. (Og jeg pleier forøvrig å fylle inn brynene mine i tillegg når jeg sminker meg, og gjøre dette mer for å se mindre naken ut uten sminke.)
(Og om skaden skulle skje, at brynene blir altfor mørke, er det igrunn ingen grunn til panikk det heller; Det er bare en veldig god grunn til å bruke kraftig øyesminke et par dager til fargen går ned 😉 )

22 Responses to Hjemmefarging av bryn

  1. Jeg har hatt lyst til å prøve, men har vært redd for at de skal bli alt for mørke 😛

  2. Maiken says:

    Bruker kolokrem i brun. Men seriøst, jeg vil ha brynene dine. Er så lei av de teite pinglebrynene mine.

  3. Maria says:

    Aldri prøvd, men har aldri følt behovet. Men kanskje jeg skal prøve. Men er litt skummelt da, tenk om de blir altfor mørke :O

    • Det er ikke så skummelt, det skal godt gjøres å få dem for mørke om fargen er riktig og en passer godt på – og om uhellet skulle være ute er det bare å bruke ekstra sterk øyesminke et par dager til fargen fader 😉

  4. Jeg farger ikke selv, går til hudpleieren, har gjort det lenge, 1-2 år nå… jeg er ikke flink med øyenbrynene, verken napping eller farging

  5. Tror nesten jeg skal prøve dette en gang, så jeg slipper å fylle dem inn HVER eneste dag 🙂

    • Nå vet jeg lite om hårveksten din men såfremt du ikke har veldig kraftige bryn med tett hårvekst kommer du nok til å bli skuffet om du tror du aldri trenger å fylle dem inn, selv gjør jeg det hver gang jeg sminker meg, men det er absolutt et godt tiltak for å se litt mer synlig ut når man har dårlig tid, eventuelt bare vil være sminkefri 🙂

  6. Elizabeth says:

    Dette ble jo utrolig bra! Og man ser forskjellen ganske tydelig 😀 Har ikke turt å prøve dette enda eg.. men burde kanskje 🙂 Tror det er depend ei venninne av meg bruker når hun farger sine 🙂

    • Joda, jeg er godt fornøyd men kunne gjerne hatt dem enda litt mer markerte 🙂 Vurderer som nevnt Depend, men er litt usikker på fargene der….. Får se neste gang jeg trenger påfyll, om jeg tør å satse 😉

  7. Silje says:

    Har hittil brukt Depend sin «hurtigfarging». Kommer ikke til å kjøpe den neste gang, siden hele prosessen går alt for fort for meg 😛 Fargen skal sitte i 30 sekunder og da syns jeg ikke jeg rekker å få fordelt fargen ordentlig.

  8. Kathrine says:

    Du har så fine bryn! 🙂
    Jeg bruker Depend i fargen brunsvart, og noen ganger svart. Men de gangene jeg bruker svart lar jeg fargen bare virke i fem minutter, og dersom jeg ser at det ikke blir helt den fargen jeg vil ha tar jeg å påfører en gang til. 🙂 Liker å ta fargen i flere intervaller så jeg ikke ender opp med helt grusomme og for mørke bryn :p

    Er forresten kjempe fornøyd med Depend sin farge, bruker den på vippene også! 😀

  9. Monica S says:

    Det ble jo kjempefint til deg 🙂 Personlig er jeg såpass heldig fra naturen sin side at jeg har ganske mørke bryn. Har faktisk aldri tenkt tanken på å farge dem. 😛

  10. Isabella says:

    Hei! Jeg sparer øyenbrynene mine sånn at jeg kan forme de på nytt. Men det ser jo heeelt forferdelig ut, siden jeg naturlig har veldig tykke bryn… Det er liksom så tykt og bustete og ja.. Rett og slett ikke pent.. Føler meg ikke vel når folk snakker til meg og ser på ansiktet mitt og sånn.. Hehe, har du noen tips? Har kanskje spart i 2 uker ca..

    • Hei! Jeg har dessverre ingen gode tips, annet enn at det kan hjelpe bittelitt på å nappe det du VET skal nappes uansett, og gjerne også fylle dem inn med et brynpudder (eller bare en brynfarget øyenskygge, det spiller ingen rolle.)

      I tillegg er jeg helt sikker på at det kun er du som legger godt merke til det og at det slett ikke er så synlig som du tror. Hold ut! 🙂

Legg igjen en kommentar

