NYX Super FAT Eye Marker

Siden Angelida i en kommentar lurte på hva jeg synes om denne tusjlineren fra NYX fant jeg det like greit å lage omtale!

Utseende og farge:


(Som dere ser gir den en veldig fin svartfarge, og er i utgangspunktet god å legge, at dette ikke ble fint er utelukkende min egen feil.)

Lineren har en fin, men ganske stor spiss, en god svart farge og kommer med et temmelig tykt «håndtak», i mangel av bedre ord. Den er lett å påføre, men siden tuppen er relativt stor er den ikke spesielt egnet til presisjonsarbeid. Den er derimot veldig god til å «fargelegge» med, og jeg tror at den vil fungere veldig godt sammen med lillebroren, Skinny Eye Marker.

Holdbarhet:

Når det gjelder holdbarhet er dessverre ikke denne super. På bildet under har jeg kun gnidd litt med fingeren, og fargen blir altså fort stygg.

Ikke overraskende er holdbarheten enda dårligere i vann, og på bildet nedenfor har jeg gnidd litt med en våt finger.

Likevel er denne et godt kjøp for oss som klarer å holde fingrene unna øynene og tårene inne, rett og slett fordi den er relativt billig og god å jobbe med. Jeg ville dog ikke satset på denne om målet er å finne en liner for våtlinja, for det svir! (Riktignok ikke noe enormt, men jeg kjente det kjapt, og turde derfor ikke å påføre mer.)

Du kommer til å like denne hvis:
– du liker tusjlinere (eventuelt sprittusjer…)
– du lar øyesminken være etter at den er påført
– ikke krever enorm holdbarhet

Siden denne er helt kurant, men ingen stor favoritt får den en treer av meg. Jeg foretrekker både 24/7 Glide-on Eye Pencil i Zero og MAC Fluidline i Blacktrack før denne, spesielt til vinget liner, men om jeg trenger bare en tynn, enkel strek langs øvre vippekant er denne helt ok!

Karakter: 3/6.

Jeg betalte rundt 60 kroner for denne, og kjøpte den på Cherry Culture.

4 Responses to NYX Super FAT Eye Marker

  1. Angelida says:

    SV: Takk for fin omtale! Men, jeg ble ikke overbevist… Tror jeg leter videre tross billig pris. God helg 🙂

  2. Flott omtale 🙂 Jeg kunnenok tenkt meg å prøve den, men stort sett foretrekker jeg tynne linjer når jeg legger liner – tror allikevel den kan være kjekk og ha til dramatiske looks, kostymesminke o.l 😉

  3. Den finnes i Skinny-versjon da, om du er interessert i å prøve 🙂 Selv foretrekker jeg altså UD-kajaler eller Fluidline fra MAC, de få gangene jeg får eyeliner til p fungere, vel og merke :p

Legg igjen en kommentar

