I sminkebordet: Øyenskyggepaletter del 1 – «Av det litt dyrere slaget»

Siden det er fryktelig lenge siden sist nå bestemte jeg meg for å gi dere et lite innblikk i sminkesamlinga igjen. Denne gangen er det øyenskyggepaletter om står for tur, og for at ikke innleggene skal bli altfor lange deler jeg dette «temaet» inn i tre; «De litt dyrere palettene», «Billige paletter» og «Selvkomponerte paletter», og som overskriften sier er dette altså de (for få) palettene jeg har i en litt høyere prisklasse.

Urban Decay NAKED Palette


Denne var ekstremt mye omtalt på alskens nettsider i fjor, og da jeg endelig fant den på Sephora i Roma i høst klarte jeg ikke å gi slipp. Den er nydelig, og samtlige farger er fine. En ulempe, som veldig mange er i overkant opptatte av, er at paletten kun inneholder to matte skygger, mot ti skimrende og/eller glitterskygger. Det gjør meg riktignok ingenting både fordi jeg er velig glad i skimmer men også har flere matte skygger utenom jeg kan supplere med. I tillegg til tolv nydelige øyeskygger får man med en ministørrelse av deres berømte Primer Potion, samt ministørrelser av to fantastiske kajaler; Whiskey og Zero. Nå som hysteriet etter denne har avtatt er den mulig å få til en ok pris på Beauty Bay, mens Ebay har den til blodpris. Selv betalte jeg bare 320 kroner på Sephora, og elsker den enda mer når jeg ser hva folk faktisk må ut med på Ebay 😉

Urban Decay Book of Shadows Vol. III UD<3NYC

Denne ELSKER jeg. Jeg vet at flere av dere fikk med dere hvor intenst jeg hadde lyst på den i flere klage-innlegg om hvor blakk jeg var, men heldigvis valgte jeg å ta meg råd til den. Denne er nemlig helt fantastisk, og fargene er så fine at jeg blir glad av å se på den. Denne har også bidratt til at jeg har blitt flinkere til å bruke farger, og jeg er hellig overbevist om at denne kan få hvem som helst til å bli glad i å bruke fargerike skygger. Jeg har også blitt bare enda mer glad i Urban Decay, og skal absolutt ha flere paletter derfra i fremtiden. Med denne fulgte, som i NAKED, en mini Primer Potion, samt to fullsize kajaler. Den ene heter Zero og er en helt standard sort, og samme som i Naked, mens den andre er knall lilla og heter Ransom. Dette var virkelig et godt kjøp, altså! Betalte såvidt over 400 kroner (vi snakker en fem-ti kroner over her, bare), og det var den virkelig verdt.

Clinique Color Surge Eye Shadow Duo #101 Sunburst

Denne fikk jeg faktisk tilsendt fra Hilde Christina i sommer, da hun hadde en svær opprydningsgiveaway. Jeg har ikke hatt noe erfaring med Clinique tidligere, men denne liker jeg faktisk ganske godt. Begge skyggene er veldig skimrende, men de er veldig fine, og siden den er liten og nett er den veldig fin å ha i reisesminkepungen. Nå vet ikke jeg hva denne koster i butikk, men noen av disse duoene kan av og til fås billig på ACW. Jeg valgte likevel å ta denne med blant de «dyre» palettene fordi Clinique er et parfymeri-, og ikke et vanlig drugstoremerke.

Too Faced Naked Eye Palette

Naked Eye Palette er en del av Eye-serien til Too Faced, som kjennetegnes av fin emballasje, farger som matcher hverandre og søte små «bruksanvisningskort» som gir forslag til enkle looks. Mitt eksemplar vant jeg faktisk i en konkurranse hos søte Monica, og siden den er veldig ny for meg har jeg dessverre ikke gjort meg opp noen mening enda. Men den er veldig fin å se på, i alle fall 😉

Hvilke palettere av denne typen anbefaler du? Og hvilke har du mest lyst på selv?
Selv er jeg veldig gira på å få tak i Deluxe Shadow Box fra Urban Decay, men må dessverre avvente litt til neste shopperazzia.

7 Responses to I sminkebordet: Øyenskyggepaletter del 1 – «Av det litt dyrere slaget»

  1. NML says:

    Naked-palletten har ikke frista meg noe særlig, men NYC-palletten ser snasen ut! Tommel opp!

  2. Line S says:

    Fiiiine!
    Anbefaler natural eye fra too faced og tattoo chronicles fra kat von d!
    Kjempefine paletter!

    • Kat Von D-paletter har jeg faktisk snust litt på, og funnet interessante, mens Natural Eye er litt for… Naturlig (haha) for at jeg skal gidde å bruke penger på den med det første :p

  3. Jeg elsker min UD ❤ NYC 🙂

    Har ingen andre paletter å anbefale, men selv har jeg veldig lyst på Romantic Eye og glamourland paletten fr Too Faced. UD sin Vegan Palette ser også veldig fin ut.

  4. Jeg synes generelt at UD har fine paletter, og kunne gjerne tenkt meg å prøve flere! Too Faced har jeg derimot prøvd fryktelig lite fra.

Legg igjen en kommentar

