Skeptisk til ny rens – tør jeg fortsette?

Jeg begynte med den nye Vitamin C-rensen min fra Avalon Organics mandag kveld, og skulle i følge planen bruke den i en uke før jeg begynte med serum i samme serie. I går kveld kjente jeg derimot at huden min var blitt betraktelig grovere, og den er nå lett nummen og rødlig. I forrige uke var den derimot myk og god, som alltid, og jeg kjenner derfor at jeg er skeptisk. Aller mest skepsis kommer dog av følelsen av nummenhet, og selv om det kanskje ikke er mulig, hva vet vel jeg, er jeg redd for at denne rensen (som jo er spekket med sitrus (les: full av allergener)) skal gjøre meg mer følsom for inntak av sitrusfrukter også. Og det, det ville vært krise.

Nei, jeg kommer nok til å bruke denne etter trening nå i formiddag, og kanskje også i kveld, men det vil jeg se an i løpet av dagen.

Ingredients

Organic lavandula angustifolia (lavender)(1), chamomilla recutita (chamomile)(1), camellia sinensis (white tea)(2) and organic arnica montana(3) extracts (aqueous), cocamidopropyl betaine, disodium oleamido succinate, sodium cocoyl glutamate, sodium cocoyl isethionate, organic aloe barbadensis(2), vegetable glycerin, magnesium ascorbyl phosphate (vitamin C), glycereth 7 cocoate, lemon bioflavonoids, melatonin, citric acid, phospholipids, tocopherol acetate (vitamin E), panthenol (pro-vitamin B5), sodium PCA, allantoin, phenoxyethanol, benzyl alcohol, organic citrus aurantium dulcis (orange) oil(2) and other essential oils.

1) Certified by Oregon Tilth
2) Certified by Quality Assurance International
3) Certified by Pro-Cert Organic Systems

Hva ville dere gjort?

(Vet dere, jeg tror jeg vet hva som er galt – jeg forvandles til en appelsin!!!!! For ja, huden min er blitt nesten sånn appelsinskallgrov, og jeg kan derfor si jeg har appelsinhud i ansiktet!! Herregud så kul jeg er.)

12 Responses to Skeptisk til ny rens – tør jeg fortsette?

  1. Marlene says:

    Vanskelig valg, har samme problem :p Eller jeg feiga ut i fra den nye siden den sakte men sikkert tørka ut huden min. Så nå er min gamle gode Liz Earle rens på vei til meg i posten igjen :)Nei, hudpleie produkter er ingen enkel sak, desverre.

    • Da skjønner jeg godt at du feiga ut! Jeg mistenker at denne kommer til å tørke huden min ut etterhvert også, så jeg tror jeg kutter den ut. Jeg har heller myk og god hud med en dyr rens enn ubehagelig, tørr og grov hud med en billig en…

  2. siljeto says:

    Jeg ser at det er en del syre i den. Hadde jeg vært deg ville jeg nok ha stoppet før det blir værre – evt kuttet ned på bruken (bare om kvelden e.l.). Jeg får samme reaksjon av hudpleie og kremer som er for sterke, og det blir bare værre desto lenger jeg bruker de…

    Nå er ikke jeg noen proff på området, det er bare et råd 😉

    • Ja, jeg tenkte å gi den dagen i dag for å se om det kunne vært noe jeg har spist, men er huden lik når jeg står opp i morgen er det helt klart kutt! Og det er lov å gi råd uten å være proff 😉

  3. Line S says:

    Er det ikke vanlig at huden bruker litt tid på å tilpasse seg nye produkter? Nå vet jeg ikke noe om disse produktene du bruker, men det er vel ikke uvanlig at man får litt trøbbel før det blir bedre.

    Jeg skal skifte ut hele hudpleierutinen min selv, det blir spennende!

    • Jo, det er som regel det, men huden min føles virkelig rar, og ikke som at den bare blir verre før den blir bedre…. Den er som sagt grov, prikkete og veldig varm i tillegg til å være litt nummen – og det er vel mer likt en allergireaksjon enn en tilpasningsreaksjon? Jeg vet selvføglelig ikke, men det føles rett og slett galt – og jeg tror ikke at jeg tør mer, dessverre.

      Hvilke produkter skal du gå til? Og hvilke bytter du fra? Sånt er kjempespennende! 🙂

      • Line S says:

        Nei, jeg skjønner at du vil slutte. Jeg hadde samme opplevelse med estee lauder produkter for noen år siden. Følte virkelig jeg var slem med huden min når jeg brukte de.

        Jeg bruker decleor rens og toner og decleor neroli balm, neroli serum og hydra floral cream. Er fornøyd med produktene, men liker å teste nye ting!
        Skal bytte til produkter fra Liz Earle. Bestilte fra siden deres i UK. Spent på de? Har lest mye bra om produktene, spesielt rensen.

      • Ja, det er gøy å teste nye ting! Har sett en del på forumet at noen skriver om Liz Earle, men jeg har egentlig aldri hørt noe særlig om merket eller produktene. Blir spennende å se da, du må oppdatere meg etterhvert 🙂

  4. Karo says:

    Ville absolutt kutta den ut hvis jeg var deg. Kjempekjedelig å angre på nye produkter når de gamle egentlig var gode nok.. Trust me, I know 🙂 Og syns ikke det er et godt tegn at huden din blir nummen og rødlig av den. Som du sier så høres det nesten ut som en allergisk reaksjon.

    • Noe stort tap var det ikke da flaska kosta 33 kroner, men det er selvfølgelig veldig surt at jeg skulle reagere sånn! Og ja, jeg er ferdig med den nå, kjenner jeg 🙂

      • Karo says:

        Det var jo godt da 🙂 Jeg skal til å prøve en ny rens selv snart, la roche posay sin effaclar make-up removing purifying water 🙂 er fornøyd med de andre la roche posay produktene jeg har testet, så håper denne også faller i smak. Holder meg egentlig til decleor og md når det gjelder hudpleie, men er så lei av å handle ALT på nettet.. :/

      • Ser absolutt den, ja! Og det blir spennende, oppdater gjerne etterhvert 🙂

Legg igjen en kommentar

