MD Formulations Facial Cleanser

Denne har vært min faste rens i over ett år – og det betyr bare én ting; Den er god. Ja, den er litt kronglete å bruke, og den lukter ikke spesielt godt, men ved bruk av denne i kombinasjon med andre gode produkter har huden min blitt veldig mye finere, både renere, jevnere og klarere, det siste året. Jeg bruker denne hver morgen og kveld, og selv om det var uvant i begynnelsen kom jeg fort inn i bruken. Denne skal nemlig påføres på et lett futket ansikt og masseres inn til den slutter å skumme. Deretter skal hendene vætes og massere ansiktet til skummet kommer tilbake, for så å skylles av. Det høres kronglete ut, ja, men det er ikke noe problem når er er vant til det!


Min flaske er i salongstørrelse og på 400 ml, mens den vanlige en får kjøpt på FeelUnique er på 250 ml. Greiest å begynne med den vanlige, altså.

Konsistensen på denne er geleaktig, og den har en hvitaktig farge. Den lukter ikke noe godt, men det er heller ikke noe problem, og huden blir klar og fin etter bruk. Min hud, som (visstnok) er kombinert fuktfattig er avhengig av fuktighet etter bruk av denne, da jeg blir ganske stram, men jeg har uansett aldri opplevd å ikke trenge fuktighet etter rens. Jeg føler meg likevel ikke strippet for fukt, kun ren og pen med et fuktbehov.

Resultatene denne har gitt er gode, men siden jeg aldri har brukt denne uten andre gode produkter kan jeg ikke si noe om hvor stor effekt denne alene har. Likevel bør alle gode hudpleierutiner inkludere flere gode produkter enn rens, så sånn sett er det ikke noe problem. For meg mistenker jeg at det er denne i kombinasjonen med Continous Renewal Serum, Vit-a-Plus Clearing Complex Masque og skrubb fra samme merke som har gjort de største endringene, og jeg har vært veldig fornøyd med dem alle. Nå er jeg likevel i en periode hvor jeg er nysgjerrig på å prøve nye produkter, og i skrivende stund venter jeg på rens og serum fra C-vitamin-serien til Avalon. Jeg er spent på om denne serien kan gi huden min litt mer glød, og om jeg kan finne noe enda litt bedre enn det jeg bruker i dag. Om rensen likevel ikke skulle vise seg å være noe for huen min vil jeg alltid ha denne å gå tilbake til – og godt er det!

Du kommer til å like denne hvis du:
– foretrekker renser som skal brukes med vann
– har uren hud
– har en ellers god hudpleierutine
– er villig til å investere litt i gode produkter

Nei, denne er ikke perfekt, men den er veldig, veldig god. Jeg er likevel overbevist om at jeg kan finne et bedre alternativ til en lavere pris, for MD Formulations er et generelt dyrt merke. Det er likevel overkommelig om en handler på nett, selv bruker jeg oftest FeelUnique eller Midwst Skincare. Sistnevnte holder til på Ebay.

Karakter: 5/6

One Response to MD Formulations Facial Cleanser

  1. Tilbaketråkk: Endring i renseplaner « I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

