Too Faced Primed & Poreless Face Primer

Aller først; Jeg har en form for utenomjordisk hud som nekter ansiktsprodukter å sitte på huden min over et fornuftig tidsrom, og mange vil nok ha helt andre opplevelser av diverse produkter enn det jeg har, spesielt angående holdbarhet. Dette skal dog ikke på noen måte hindre meg i å dele mine erfaringer angående ulike produkter, men gjør meg heller mer motivert for å finne noe som fungerer best mulig for meg og min hud.

Denne er rar…….. Aller først testet jeg den med min Everyday Minerals Intensive Base, og ble ikke spesielt fornøyd. Den la seg riktignok litt finere, og varte kanskje litt lengre, men resultatet var ikke revolusjonerende. Etterpå prøvde jeg den med min flytende foundation med GOSH. Heller ingen suksess, joda, den gav et enda litt jevnere resultat, men gjorde lite for holdbarheten. For å være ærlig var jeg like ved å gi denne opp, men så gav jeg den én siste sjanse en vakker morgen, og da under min mineralfoundation fra Lily Lolo. Og resultatet? Rett og slett utmerket! Foundationen ble veldig mye finere på, og holdt også bemerkelsesverdig mye lengre enn til vanlig! Selvfølgelig, det er ikke superlim, så foundationen forble ikke helt perfekt (spesielt ikke på min hud, og enda mer spesifikt på nesen), men jeg er veldig fornøyd med kombinasjonen! Hva i all verden det er som gjør at den kun fungerer med Lily Lolo aner jeg ikke, men en teori er at silikonkonsistensen rett og slett er en god match for den tørre Lily Loloen. For ja, denne har silikonkonsistens. Den har faktisk farge også, uten at det er merkbart når påført, og den er også lett mattende, i alle fall rett etter påføring.

Jeg ser at det kanskje ikke er spesiel godt skildret å beskrive en primer som rar, men altså, rar er ordet. På meg fungerer den altså godt under Lily Lolo, og ikke i det hele tatt under andre foundations. Den virker dessverre ikke spesielt mattende, men jeg tror heldigivs at den ikke har gitt meg urenheter (tror fordi jeg har fått to svære kviser på kinnene, men de er veldig vonde og mest sannsynlig hormonelle), men så har jeg jo faktisk funnet ut at huden min kan komme unna med mange typiske «Vita-produkter». Den er ikke spesielt drøy, men heller ikke udrøy. Til hele ansiktet (som i mitt tilfelle er ganske stort) bruker jeg ei litt stor ert, og det er helt greit. Den glir lett på, og føles behagelig og lett utglattende på huden. Den har altså både gode og dårlige sider, og siden den er som den er gvelger jeg å gi den to karakterer; én for generelle egenskaper og én for bruk under Lily Lolo på min hud.

I kombinasjon med Lily Lolo:
Karakter: 4/6


Sånn ellers:
Karakter: 2/6


Produktet er forøvrig mottatt gratis fra Makeup Mekka, men ikke i sammenheng med bloggen, og omtalen er selvfølgelig helt og holdent ærlig.

2 Responses to Too Faced Primed & Poreless Face Primer

  1. Monica S says:

    Så dumt at denne ikke falt skikkelig i smak. Den sitter mye bedre hos meg enn hos deg, men det er nok på grunn av hudtypene våre.

  2. Har nok mye med det å gjøre ja, men samtidig mistenker jeg huden min for å være utenomjordisk eller noe. Det er helt seriøst ingenting som vil sitte ordentlig, og jeg har prøvd MANGE primere… Så jeg synes ikke at denne er dårlig alstå, den fungerer bare ikke, som det meste annet, på min hud!

Legg igjen en kommentar

