Fire hjemmepressede skygger – før og etter

Jeg skrev for noen dager siden at jeg tok meg en siste presserunde for å få unna de gjenstående pudderskyggene mine, og var veldig spent på resultatet. For å lettere bedømme skyggene etter pressing tok jeg vare på før-utgaver (altså skygger i pudderform) av noen av skyggene, og jeg har nå sammenlignet fargene og intensiteten.

Om jeg er fornøyd? Tja, tjo, forsåvidt. Mange av skyggene ble gode, andre ikke fullt så gode. Dessverre var det kun fire stykker jeg har løse «kopier» av og dermed kan swatche side ved side. Av disse fire var to pigment av typen «Pearl Mania» fra NYX, og de to andre skygger fra Everyday Minerals.


Øverst fra venstre: Pearl (NYX), Iced Mocha (NYX), Comfy (EM) og Volcano Blossom (EM).


NYX Pearl Pigment i «Pearl» og «Iced Mocha».

NYX Pearl Pigment «Pearl»


Presset til venstre og original pudderform til høyre. Ingen merkbar fargeforskjell, altså.

Denne pressede skyggen var jeg egentlig ganske fornøyd med helt til jeg sammenlignet den med den originale versjonen. Som dere ser er den pressede mye grovere og kornete i konsistensen, og den glir heller ikke like lett på som det originale pigmentet.  Den ble altså ikke ordentlig dårlig i presset tilstand, den er fortsatt fin og grei å jobbe med – den ble bare ikke like god som originalen. (Og originalen er god, altså!)

NYX Pearl Mania «Iced Mocha»


Presset til venstre og original pudderform til høyre. Litt mørkere og varmere i presset utgave.

Med denne skyggen ble resultatet omvendt fra den forrige; Konsistensen og kvaliteten på de to versjonene er lik, men fargene forkjellige. Det vises ikke så veldig godt på bildene, men den pressede ble en anelse mørkere og varmere i fargen enn den var i utgangspunktet. Det er likevel ikke fryktelig trist, da fargen fortsatt er veldig fin! Den er i tillegg god å jobbe med.

Everyday Minerals Eyeshadow «Volcano Blossom»


Presset til venstre, og original pudderform til høyre. Enorm forskjell!

HER har det jammen skjedd noe! Fargen er nesten totalforandret fra den originale, og konsistensen er også annerledes. Det er likevel ikke noe minus, fordi skyggen på magisk vis ser ut til å ha mistet en stor andel av glitteret! Dette gjør at den glir lettere på, er bedre å jobbe med og også, i følge meg, er enda finere å se på. Den ble liksom «mykere» og finere, mens den pressede versjonen er litt sånn…. Sinna. Jeg liker altså den pressede versjonen bedre, og sparer heller den løse til litt mer rebelske og sinna smokey eyes!

Everyday Minerals Eyeshadow «Comfy»


Presset til venstre, og original pudderform til høyre. Like fine begge to!

Dette er en av mine absolutte favorittskygger, og bildene yter den ingen rettferdighet. Den er en gylden, skimrende og dyp brun som er helt fantastisk både alene og sammen med andre farger – og jeg elsker den. Av den grunn var jeg veldig redd for å presse denne, men da jeg fikk en fullsize av denne som Promo-gave sist jeg handlet fra EM (Ja, jeg har big time flaks!) kunne jeg endelig prøve å presse den lille boksen jeg hadde fra før. OG JAMMEN VAR IKKE DET LURT, GITT! Den er super, nemlig! Fargen er tilnærmet identisk, den er grei å påføre og akseptabel å arbeide med. Den ble ørlite tørr, og derfor ikke like lett å jobbe med som seg selv i pudderform, men siden fargen er så fin, og jeg nå kan putte den i en palett, gjør det ingen verdens ting.

Hva tror dere, har denne pressingen noe for seg? Selv er jeg absolutt fornøyd, fordi jeg nå får brukt farger jeg aldri orket å nærme meg tidligere. (Bortsett fra Comfy da, den er unntaket.)

 

4 Responses to Fire hjemmepressede skygger – før og etter

  1. Elizabeth says:

    Jøss, du er flink da 😀 Synes det er helt forferdelig å påføre løs øyeskygge, så da er det jo genialt å presse dem! Fargene ble jo fine de 🙂

  2. Monica S says:

    Kjempeflink du er. Jeg hadde nok ikke giddet jobben, men ser jo at det kan bli gode resultater 🙂 Volcano Blossom så mye finere ut i presset format. 🙂

    • Ja, den var virkelig vellykket! Og jeg vet at det er mye jobb, men det er veldig verdt det når man oppdager skygger man ikke visste at man likte, og ha mulighet til å putte dem i en palett :p

Legg igjen en kommentar

