Nye selvpressede øyenskygger

Siden jeg etterhvert har blitt sykt lei av kurven full av presse-utstyr som kun står og støver ned bestemte jeg meg i går for å presse resten av de små pudderskyggene mine. Jeg slo på tven, slo meg ned ved kjøkkenbordet og presset i vei. Ja, det er et drittarbeid, men det er veldig greit å ha det gjort! Synes selv at de ble veldig fine, og er spent på å teste dem. Noen av dem har jeg faktisk liggende igjen litt i pudderform av, slik at jeg kan teste de pressete skyggene opp mot seg selv i løs versjon. Må bare vente på at de tørker ordentlig først!

Nå har jeg altså ti nye skygger å putte i paletter, og jeg håper at kvaliteten blir god 🙂

(Jeg har forresten skrevet et innlegg med framgangsmåte for pressing her.)

9 Responses to Nye selvpressede øyenskygger

  1. Jade says:

    Blir spennende å følge med på oppdateringer når de har tørket! Er spent på evt. fargeforskjeller, og om du har endret fremgangsmåte. Gjør du det samme på matte og skimrende skygger, osv 🙂

    Mitt stæsj ligger i en pose. Går inn i en travel uke, så jeg får ikke testet det på et par ukers tid. Så da får jeg satse på at det er mye erfaringer å lese når jeg er tilbake 😀 Ser det er flere på HØ-forumet som har bestilt ez-press 😀

  2. Tove says:

    Ble inspirert av how-toen din, fikk bestillt både ez-press og pans, og har prøvd å presse 4 øyenskygger fra everyday minerals. Det gikk greit med pearl/shimmerskyggene, men jeg synes at jeg trengte så mye ex-press når jeg skulle presse matte øyenskygger, og opplevde at panene bare ble ca. halvfulle, selv når jeg brukte en full prøvestørrelse fra EM. Kanskje jeg brukte for mye ez-press? Skal ikke all øyenskyggen være litt «fuktig» og klebrig, det skal vel ikke være noen tørre områder igjen? Hmm..

    • Så rart.. Jeg har egentlig ikke merket noen tendens av noe som helst, men tilsetter bare dråpevis til det ser ut som det er nok. Vet ikke så fryktelig mye om kvaliteten enda da, siden jeg har brukt dem veldig lite, men jeg skal kjenne litt på dem når jeg kommer hjem!

  3. Elizabeth says:

    Kunne tenkt meg å teste ut dette selv, men vet ikke om eg orker. Når eg tenker meg om så har eg vell ikke så mange løse øyeskygger heller :p Men spent på å høre hvordan disse ble 🙂

  4. Bloodless says:

    Jeg er også spent. Synes «hjemmepressede» øyenskygger ser så funky og harde ut. Men jeg håper det ble bra. Både for din skyld, og min egen, siden jeg har tenkt å presse prøver fra fyrinnae. 😛

  5. Monica S says:

    Synes du er flink som presser skygger og står på. Jeg tror ikke jeg hadde giddet selv kjenner jeg meg selv rett. Gleder meg likevel til å høre om hvordan de ble 😉

  6. Quirky says:

    Wow, jeg bøyer meg i støvet- jeg har ikke engang vurdert ferdig om jeg skal depotte MAC-blushene mine, folk som presser skygger selv et på et nivå jeg bare kan beundre…

    • Hahahah, hjertelig takk! Om jeg gjorde en bra jobb har jeg dog ikke turt å sjekke enda, så faren er stor for at hele prosjektet var og er en flopp…. (Og om du en gang i et annet liv skulle oppleve ønsket om å gjøre noe praktisk (as if..), velg et annet prosjekt enn skyggepressing, for guds (og blodtrykks) skyld. Om ikke resultatet ble fantastisk da. Noe jeg tviler på.)

Legg igjen en kommentar

