GOSH X-ceptional Wear Liquid Foundation

Aller først; Jeg har en form for utenomjordisk hud som nekter ansiktsprodukter å sitte på huden min over et fornuftig tidsrom, og mange vil nok ha helt andre opplevelser av diverse produkter enn det jeg har, spesielt angående holdbarhet. Dette skal dog ikke på noen måte hindre meg i å dele mine erfaringer angående ulike produkter, men gjør meg heller mer motivert for å finne noe som fungerer best mulig for meg og min hud.

Denne foundationen rasket jeg med meg her en dag, rett og slett fordi den var (veldig, veldig) billig. Den koster 105 kroner til fullpris, men siden Vita har 30% på all sminke for tiden gav jeg 73 kroner og 50 små øre for den. Om den er verdt det? Vel, ja. Den er ikke fantastisk, men den er absolutt godkjent! Dekkevnen er medium/full, og på tross av en litt seig konsistens er den helt grei å påføre. Jeg legger denne kun med fingrene, og ser på grunn av konsistensen for meg at det er det beste. Siden den er ganske seig føles den litt tung i begynnelsen, men så fort den tørker er den så godt som umerkelig. Den kommer i en svart, stilren tube, og det fungerer helt fint. Jeg foretrekker egentlig pumpe over tuber, men emballasjen er helt ok. Finishen er litt sånn prøver-å-være-matt-men-får-ikke-til, så jeg legger alltid et anti-shinepudder over for å fiksere. Den jevner ut hudtonen min godt, og jeg synes den er spesielt god på å nøytralisere røde områder (noe som mest sannsynlig har noe å gjøre med at det er litt gulskjær i fargen).

Jeg har brukt denne i ca ei uke nå, og har ikke opplevd å få noen urenheter. (Det viser seg dog at jeg tydeligvis tåler typiske drugstoremerker nå, så at den er trygg for andre kan jeg selvfølgelig ikke garantere). Den føles grei på huden, og selv om den kan legge seg litt flekkete på tørre områder virker den ikke uttørkende. I tillegg synes jeg faktisk også at den delvis jevner ut fine linjer, da «pannerynken» min ble nærmest usynlig! Når det kommer til holdbarhet er huden min umulig, men denne fungerer faktisk greit. Holdbarheten er ikke fantastisk (men det har jeg heller aldri forventet på denne huden) men til gjengjeld «forsvinner» den veldig fint og naturlig. Den etterlater altså ikke rare flekker med farge i ansiktet, men slites jevnt og blir rett og slett litt «sliten» bare. Dette synes jeg er fryktelig positivt, da jeg foretrekker å ha fin hud på begynnelsen av dagen og heller ha ok, men litt sliten hud på slutten enn å ende opp med et flekkete og ujevnt ansikt fullt av fargeløse områder.

Når det gjelder fargen er #12 Natural nesten perfekt for meg, jeg skulle bare ønske den var bittelitt mindre gul. (Jeg ser forøvrig at jeg har vært litt for rask mens jeg la foudnation rundt munnen, og at det ser unaturlig ut, men det får gå!) Den er likevel absolutt akseptabel, og jeg er rimelig sikker på at jeg ser normal ut i dagslys. De andre fargene har jeg ikke sett på, men jeg la merke til at fargeutvalget er rimelig labert. Om du likevel skulle være heldig og finne din match kan denne godt være verdt et forsøk, spesielt om du har fuktfattig hud. For fetere hud tror jeg nok at denne kan bli for blank, men om du har en tester for hånden er det jo ikke mye energi som kastet bort ved å kjenne litt på den! For meg er dette altså en god, men ikke fantastisk og revolusjonerende foundation. Jeg kommer likevel til å bruke den opp, og om jeg ikke finner noen bedre: Kjøpe ny. Fordi den er grei, men ikke uunnværlig blir det ikke toppkarakter, men litt over middels fortjener den helt klart!

Du kommer til å like denne hvis:
– du har tørr eller fuktfattig hud
– har relativt fin hud som kun trenger litt utjevning
– ikke har enorme krav til holdbarhet

Du kommer ikke til å like denne hvis:
– du blir veldig fort blank
– liker veldig lette foundations
– misliker tuber

Karakter: 4/6.

8 Responses to GOSH X-ceptional Wear Liquid Foundation

  1. Elizabeth says:

    Skulle kanskje testet denne selv. Kjøpte to produkter fra Gosh i går – så har såvidt fått testet dem i dag 🙂

  2. Åh men herregud for en fin hud du har Tone!!! Veldig misunnelig…

  3. frøken lilla says:

    jeg kjøpte også denne for en stund siden og ble veldig positivt overrasket! absolutt som forventet til den prisen 🙂

  4. Monica S says:

    Så gøy med billig foundation som funker bra. Kanskje jeg skal teste denne også, jeg har jo faktisk fuktfattig hud så… 🙂 Den så forresten veldig naturlig og fin ut påført på deg. 🙂

Legg igjen en kommentar

