Jeg har kronisk skjeve øyenbryn

.. og liker det ikke. De ser like ut når øynene er lukket, men når de er åpne hever av en eller annen grunn det venstre brynet seg så fryktelig mye mer enn det høyre. (I alle fall på bilder da, jeg har aldri fått noen kommentar på det fra andre, men så er det kanskje ikke sånt som folk legger merke til. Heldigvis.)

I morgen skal det nappes for livet både for å rydde opp og forhåpentligvis få litt finere fasong på det ene brynet, selv om jeg mistenker at det rett og slett er den høyre delen av ansiktet mitt som tuller med meg – og at det derfor er vanskelig å gjøre noe med.

Teorier, anyone?

19 Responses to Jeg har kronisk skjeve øyenbryn

  1. vestfoldgirl says:

    Sånn har faktisk jeg og….det ene øyenbrynet er en del høyere enn det andre. Aner ikke åssen det har blitt sånn, eller åssen jeg kan få de like! Er vel kanskje bare noe man må leve med 🙂

    • Haha, godt vi er flere i alle fall! Nei jeg regner jo med at det er noe jeg bare må leve med, men jeg kan jo prøve å justere bittelitt når jeg uansett på «rydde opp» i morgen! 🙂

    • Regner med jeg må leve med det ja, men jeg håper jo at jeg kan få forbedret det ørlite bare 😛 Får se det an, bare! (Dessuten er det jo kun oss selv som legger merke til slikt.)

  2. Line S says:

    Synes du har fine øyenbryn jeg!
    Sier ikke ekspertene at øyenbryn skal være søsken, ikke tvillinger..? Trenger ikke være helt like.

  3. Syns også de ser bra ut :p Men vet veldig godt hvordan det er å irritere seg over noe som bare man selv legger merke til. Det blir liksom til at man gjør det til en større greie enn det egentlig er 😛

  4. Tone says:

    Jeg har samme problem, eller egentlig enda verre, for det ene øyenbrynet mitt er milevis høyere og det andre mye lavere. Det kommer av at huden på høyre side av ansiktet mitt «henger» litt mer fra pannen og ned til øyelokket, enn på venstre side. Det gjør at øyenbrynet også befinner seg et hakk lengre ned, og det samme med øyelokket som også henger mer enn det andre øyelokket gjør. Setter jeg en finger midt i panna og «drar» huden oppover litt slik at øyenbrynet og -lokket følger med, så blir de helt symmetriske…
    Jeg må nappe, nappe og nappe for å få øyenbrynene mine noe i nærheten av å være søsken, men øyelokket er det jo lite å gjør med dessverre… Fryktelig irriterende å gå rundt med et øye som ser mindre ut enn det andre pga. dette, men mulig det er noe jeg mest ser selv siden jeg er så obs på det og er irritert/lei for at det er slik… :/

    • Åååh… Jeg tror kanskje at mitt ansikt «feiler» noe av det samme, rett og slett at huden er litt slappere på høyre side, uten at det er så mye at jeg får kontrollert det ordentlig. Men ja, det er garantert noe kun du selv legger merke til, og ikke noe å bekymre seg over! 😉

  5. Wenche says:

    Du tror du er en Rosenkrantz!

  6. vakkerlakk says:

    Mine er også ujevne. Eine augebrynet er høgare enn det andre, og eine augelokket tyngre enn det andre. Har berre lært meg å leve med det. Må få hudpleiear til å nappe bryn om det skal bli betre, men det gjer eg sjeldan. Hehe. I tillegg brukar eg briller, sånn at det blir ekstra synleg når augebryna er ujevne. Menmen, pytt pytt.

  7. Jeg har det samme, ikke bare at det er ulik høyde, men andre forskjeller også. Det er derfor man på bilder kan se at jeg har masse viltvoksende hår utenfor brynene, fordi at jeg alltid prøver å få de mer like. Jeg har holdt på i rundt ett år nå, men det begynner så smått å nærme seg litt! 😀

  8. Elizabeth says:

    Tror eg må være blind eller noe.. min kommentar er ikke her :p

  9. Persia says:

    Anbefaler brynstylist Ormaz, hun har mer enn 25 års erfaring og bruker både pinsett og threadingmetoden! Hun driver en hår- og velværesalong midt i Majorstukrysset (Bogstadveien 51).

  10. Eva Rosenkrantz says:

    Jeg har også sånn. Jens August elsker det. Vær stolt!:)

Legg igjen en kommentar

