PIP: 4 ganger primer!

Den omtalte pakken med primere Makeup Mekka sendte ankom i dag, og jeg gleder meg til testing! I morgen er det nemlig storbursdag for onkel, med fest og det hele, og det finnes neppe bedre anledninger for primertesting! Siden jeg har brukt Ebay-versjonen av Makeup Mekka-primere de siste dagene, og dessverre ikke er spesielt imponert, tror jeg at jeg går for Too Faced i morgen! Vet nemlig at både Smashbox og Glo kjører silikonkonsistens, og det er jeg ikke superfan av. Skal kjenne litt på dem da, i kveld, for å være helt sikker på hva som kan fungere best i morgen.

Blir spennende!


Søt liten tube med GloFace Primer fra GloMinerals.


Pore Perfecting Primer fra Makeup Mekka.


Smashbox Photo Finish Primer i oljefri versjon. (Heldigvis, jeg har nemlig prøvd den originale og så ikke uuuut!)


Primed & Poreless fra Too Faced – denne er jeg spent på!

Har du prøvd noen av disse? Hvilken er du mest spent på å lese omtale av?

(Nå blogger jeg forresten for første gang fra Mr. Mac – min nye Macbook Pro! Han er helt herlig, og selv om det er trist å avskjedige gammelmac er Mr. Mac så fin at det er verdt det!)

16 Responses to PIP: 4 ganger primer!

  1. Sunniva says:

    Too Faced kjører silikonkonsistens de også. 😦 Dessverre. Men det er det eneste minuset også. Syns jeg. 😉 Men jeg er veldig fornøyd med Makeup Mekka sin da. 🙂

    • Æææh, søren. Jaja, jeg får kjenne litt på dem og se hva som frister mest! Jeg hadde veldig store forhåpninger til MM sin, men den gjør dessverre fint lite for meg. Satser likevel på at primeren for meg er ute der et sted!

  2. Monica S says:

    Jeg liker Too Faced sin godt så langt (prøvd 4-5 ganger). Selv om det er silikonkonsistens så synes jeg den følelsen går fort over. 🙂

  3. Heldiggris, har ingen primere jeg… enda. Vet du om noen brae man får kjøpt i butikk? 😀

    sv: Hihi, får bare prøve og overtale dem, ikke det at det er så lett da. 😛

    Åja, ja, har jo hørt masse bra om den! Satser på og kjøpe den neste gang jeg drar til Oslo jeg, som heldigvis bare er om to uker! 😀

    Å, parfymen ja, den lukter nydelig! Vet du sånn ca hva den koster i butikken? Fikk en 30ml til jul, den kommer nok til å vare meg en stund, men sånn i tilfelle. (a)

    • Har ikke mye primererfaring enda, så kan dessverre ikke anbefale deg noen – og siden jeg foretrekker netthandel har jeg enda mindre peiling. MEN jeg har hørt at mange er forrnøyde med det fra Studio Secrets-linjen til Loreal, du kan jo gi den en sjans? Jeg har prøvd en fra Lumene bare, men den likte jeg ikke i det hele tatt :/

      Vet heller ikke hva parfymen koster i butikk, da jeg kjøpte min (100 ml) på Tax Free for to år siden 😛

      God tur til Oslo, kos deg på MAC 😀 😀

      • Hmm.. *kremt*… jeg bor skjerma fra alt som heter butikker her på det lille stedet jeg bor, hvor den eneste butikken som selge sminkeprodukter er Cubus. 😛 Så jeg tror nok ikke jeg har tilgang til studio secrets linjen, men skal definitivt se etter den når jeg er i Oslo! 😀

  4. Nina Kristin says:

    Sv. Ja, Naked Lunch er nydelig 🙂

    Jeg har ikke prøvd noen av disse!
    Men har hatt lyst til å prøve den Smashbox light 😛
    Hvorfor liker du ikke de som inneholder silikon?

    • Det er ikke det at jeg ikke liker de med silikon generelt, men de jeg har prøvd (Bodyography Veil, Lumene Matifying Primer og Smashbox Photo Finish) har alle hatt silikonkonsistens, og ingen av dem fungerte for meg. Spesielt med de to førstnevnte føltes det som om sminken ikke ville sette seg på ansiktet, men heller ble «dyttet rundt» i ansiktet på grunn av den glatte primeren. Er derfor jeg ikke er overbegeistret for de med silikonfølelse foreløpig, men om jeg finner en med silikon som fungerer for meg kommer jeg selvfølgelig til å holde meg til den! 😉

  5. Gleder meg til å lese om Too Faced sin 🙂

  6. Line S says:

    Gleder meg til å høre hva du synes om too faced sin primer. Jeg liker den godt, men jeg liker silikonfølelsen jeg da:)
    Spent på hvordan sammenligningen mellom disse primerne blir.

    • Jeg er faktisk også mest spent på den fra Too Faced! Og det er ikke egentlig silikonfølelsen jeg har noe i mot, det er mer tidligere erfaringer med silikonaktige primere som gjør meg skeptisk. Jeg føler at om primeren blir for «glatt» at sminken fort ikke vil sitte, men heller «dyttes rundt» på ansiktet, og det er ikke kult 😛

  7. Angelida says:

    Har ikke erfaring med noen av de du har fått. Synes Mac sin primer er veldig bra: http://www.maccosmetics.co.uk/product/spp.tmpl?CATEGORY_ID=CAT21867&PRODUCT_ID=PROD66218
    Har også prøvd Smashbox Photo Finish Color Corr. primer. Synes også den er helt ok. Kan ikke se at fargen har så mye å si i den store sammenhengen.
    http://www.smashbox.com/PHOTO-FINISH-COLOR-CORRECTING-FOUNDATION-PRIMER

  8. Mari says:

    Hei Tone:) har du primeren «sette» sett i ca 5-10 min før du legger sminken? det gjør susen for meg og da holder sminken hele dagen:) jeg kan ikke påføre foundation rett etter jeg har lagt primer, da blir sminken dyttet vekk, slik du sier.

Legg igjen en kommentar

