Urban Decay Primer Potion

Urban Decay Primer Potion, populært forkortet UDPP, er Urban Decays sagnomsuste øyenskyggeprimer. Den er på god vei til å bli nærmest et kultprodukt, og utallige jenter verden over sverger til dette produktet, som fungerer nærmest som superlim for øyesminke! Jeg kjøpte min første for et års tid siden, og har vært frelst siden.

Før jeg oppdaget denne brukte jeg aldri annen øyesminke enn mascara, fordi øyelokkene mine har en lei tendens til å bli fete og lage striper i øyenskyggen. Da jeg prøvde primer forsvant derimot dette problemet umiddelbart, og jeg begynte å eksperimentere med øyesminke. Gøy! Jeg har siden anbefalt den i hytt og pine, og kommer garantert til å fortsette med det!

Hva den gjør? Vel, den primer øyelokket og gjør at øyenskygge (og forsåvidt kremprodukter) sitter som støpt hele dagen. Den unngår såkalt creasing, eller striping, og mange mener også at den gjør at øyenskyggene blir mer intense i fargen. Det har ikke gått en dag hvor jeg har brukt øyensminke uten denne, og det kommer heller neppe til å skje i fremtiden. Med denne er jeg ikke avhengig av touch ups av øyenskygge, og jeg stoler helt og holdent på den. (Det har faktisk skjedd et par ganger at jeg har kommet hjem fra fest, sovnet uten å fjerne sminke, og våknet med perfekt øyenskygge!!!)

For å prøve å illustrere virkningen påførte jeg i dag UDPP kun på det ene øyet, mens det andre fikk gå uten. Desverre ble ikke bildene spesielt gode, men bildene tatt senest i kveld gir i alle fall en pekepinn på hvor stor forskjell denne kan utgjøre!

MERK: I dag har jeg ikke gjort noe krevende, jeg har sittet mye og tatt livet med ro – og dermed lagt forholdene godt til rette for at selv øyet uten primer skulle se fint ut hele dagen.


På de siste bildene er øyenskyggen på det primerløse øyet tydelig stripet og «smeltet bort», mens den på primerøyet ser lik ut som i morges. Ille? Vel, bare tenk hvordan dette hadde sett ut om jeg hadde kjørt en heftig smokey eye, eller kraftig og fargesterk look!

Denne vil jeg som sagt anbefale til alle, og gjør det herved også! Denne er super, og jeg tror ikke det finnes mange som ikke liekr denne. Om det, mot formodning, likevel skulle være noen som ikke gjør det fins det flere andre alternativer på markedet. Uansett hvilken en velger (med forbehold om at det er hos et relativt godt merke) vil nok en primer utgjøre en stor forskjell for holdbarheten på øyesminken!

(PS: Denne har fått en del kritikk for dårlig emballasje, og det er absolutt fortjent. Flasken den kommer i virker nemlig tom allerede halvveis i flasken, og det er mye å tjene på å skjære opp flasken når den virker tom, og helle produktet over i annen beholder. Dette er likevel ikke negativt nok til at jeg trekker ned for det, da jeg elsker produktet.)

Karakter: 6/6.

Produkter kan kjøpes flere steder, bl.a her og her.

 

6 Responses to Urban Decay Primer Potion

  1. Monica S says:

    Jeg ELSKER Udpp. Det er det som har vært mest revolusjonerende innenfor sminke for min del. 😀

  2. Bloodless says:

    Prøvde Shadow Insurance fra Too Faced i dag, og den er jo så mye lettere å jobbe med. Brukte dobbelt så lang tid på det øyet med UDPP, som det øyet med Shadow Insurance. Så får vi se om enda et par timer hvilket øye som ser best ut.

    • Jeg har faktisk aldri prøvd den, men om den har like god holdbarhet på deg som UDPP så må du jo konvertere til den! Får se om jeg får prøvd den en gang, om jeg noen gang går tom for UDPP 😛

  3. Har så sinnsykt lyst på denne selv, men er jo for liten til å bestille på nett. Får vel prøve og bestikke foreldrene mine 😛 … den er jo ikke så dyr heller! 😀

Legg igjen en kommentar

