Tangle Teezer

Jeg leste i fjor en gang om en hårbørste som skulle være suveren til langt, flokete hår, og ble umiddelbart interessert. Jeg søkte den opp på Ebay, og alt var lagt til rette for et godt kjøp – men jeg lot av en eller annen grunn være (var jeg blakk?) og glemte etterhvert alt om den. Måneder gikk, og jeg levde et lykkelig liv uten, helt til jeg i desember fant børsten på Enklere Liv i Oslo. Den kostet 149,-, (noe mer enn på Ebay, men uten ventetid) og jeg slo til!

Med børsten fulgte en fargerik brosjyre med bruksanvisning og tips – og hovedessensen var: Tangle Teezer er fantastisk, kan brukes både tørr og våt og fungerer best når brukt med litt kraft. Den skal altså ikke brukes forsiktig som en pinglekam, men bestemt dras gjennom håret for å løse opp floker.

Piggene er laget av plast, og harde nok til å løse opp floker men likevel myk nok til å være behagelig i bruk. Børsten ligger godt i hånden, og er veldig lett å bruke.

Om den fungerer? Tja, tjo, jeg vil da si det, men det gjør jo de fleste børster ved riktig bruk. Det som er annerledes med denne børsten i forhold til andre er at den er utrolig skånsom! Jeg er nemlig en hårsår sjel (sånn fysisk altså) og synes denne er helt super – rett og slett fordi det ikke finnes vondt! I tillegg er det et stort pluss at den er laget kun av plast, og derfor kan brukes til å fordele hårprodukter i dusjen uten at det blir sittende igjen ekle rester.

For å oppsummere er jeg veldig fornøyd med denne børsten fordi den er skånsom, effektiv, behagelig å bruke og laget av plast. Den var absolutt verdt de 149 kronene jeg betalte i butikk, og er derfor enda mer verdt det du får den for på Ebay.

Karakter: 5/6 (den er god, men ikke enormt revolusjonerende – det er fortsatt en hårbørste.)

Link til produktet.

Har du prøvd denne, eventuelt har planer om det?

2 Responses to Tangle Teezer

  1. Elizabeth says:

    Den der så ikke så dum ut nei 🙂

Legg igjen en kommentar

