Advarsel ang. Makeup Mekkas «eget» merke

Mange har nok, som meg, latt seg glede over at Makeup Mekka endelig har lansert et norsk, godt, og relativt rimelig mineralsminkemerke. Mange kjente bloggere ble tilsendt prøver på diverse produkter, og de aller fleste falt i smak! Dette ble igjen videreformidlet til oss lesere og forbrukere, og mange ble fristet til å prøve disse nye, norske produktene!

Mange var fornøyde, både med rask levering, kundeservice, pris og produktene selv, og alt var fryd og gammen. Vel og merke til en lur forbruker på Heidi-forumet hadde søkt etter Makeup Mekkas «Pore Perfecting Primer» på Ebay, og fått opp flere treff. Treffene viste samme tube som hos Makeup Mekka, bare med annen, eller ingen, logo – og der til under halv pris i forhold til hva Makeup Mekka tar. Samme forumjente kontrollerte ingredienslistene og fant dem identiske.

HER er link til et bildesøk etter «Mineral Liquid Powder Foundation», som er Makeup Mekkas flytende mineralfoundation, og HER et bildesøk etter deres mye omtalte primer.Disse viser en mengde identiske tuber – med ulike logoer. Ukult, eller?

Makeup Mekka bestiller altså mest sannsynlig sine produkter fra en produsent i USA, og setter sin egen logo på. De har neppe vært med på verken produksjon eller utvikling av produktene, men kaller likevel merket for deres eget.

Misforstå meg rett; Dette er en praksis som i utgangspunktet er helt fair – så lenge det gjøres i full åpenhet. Hos Makeup Mekka har jeg derimot fått intrykk av at produktene er deres helt egne, og det er DET jeg reagerer på. Det er selvfølgelig mulig at jeg har misforstått det som har blitt skrevet, men jeg vet at jeg i så fall ikke er den eneste.

Hva mener du om saken? Har du tolket MMs utsagn som meg, eller har du en helt annen oppfatning?

Jeg har enda ikke vært i kontakt med Makeup Mekka for å få en slags forklaring på dette, men skal sende mail snarest. Håper de heretter blir mer åpne om praksisen sin, da jeg som sagt synes det er helt fair – så lenge folk vet om det.

2 Responses to Advarsel ang. Makeup Mekkas «eget» merke

  1. Line S says:

    Supert om du sender mail!
    Er spent på hva makeup mekka har å si. Må si jeg ble litt skuffet. Synes også de har markedsført seg som om de har produsert produktene selv og at de er laget ekslusivt for dem.

    • Ja, det virker som om det er mange som har fått samme inntrykk som oss – og da er det neppe oss det står på, men den faktiske reklameringen! Blir spennende å se om jeg får svar, jeg vil jo egentlig like Makeup Mekka.

Legg igjen en kommentar

