«Smør på flesk» med limeduft fra Krem Fresh

For et par måneder siden bestilte jeg mine første pakke fra Kremfresh.com, mest på grunn av den mye omtalte dagkremen fra Oenothera. Fordi jeg har en merkelig måte å rettferdiggjøre kjøp, og ikke minst dyr frakt, så jeg meg nødt til å bestille to ekstra produkter fra nettbutikken. Et av dem var «Smør på flesk» med limeduft.

På KremFresh sine nettsider beskrives produktet som «Enkel og naturlig fuktighet i fast form. Perfekt for folk i tidsklemme.» Den er framstilt av «en blanding som består av kokos, kakao og sheasmør, nattlysolje, vitaminer og naturlige plantedufter. Den inneholder ingen konservering og er derfor et sunt og effektivt alternativ til fuktighetskrem.»

Jeg stusset i begynnelsen på hvordan den skulle brukes, men ser at Kremfresh nå har lagt til beskrivelse på sin nettside. Jeg oppdaget likevel etter litt googling at det som ble anbefalt var å holde litt under varmt vann, og deretter påføre på varm fuktig hud; Ergo er den super etter endt dusj.

Jeg har for å være helt ærlig ikke brukt den så fryktelig mye, og det på grunn av to ting: Lukten og konsistensen. Lukten er litt sånn Fox-aktig, og personlig liker jeg den godt, men dessverre har jeg en kjæreste som ikke akkurat er overbegeistret. Han er vel mer underbegeisret, om jeg kan si det sånn, og siden vi tilbringer en del tid sammen blir den derfor lite brukt.

Ankepunkt nummer to er konsistensen, eller følelsen den gir på huden. Altså, jeg forventet jo at den kom til å føles fet, i og med at den inneholder fete ingredienser, men den er VELDIG fet, VELDIG lenge. Det er dessverre fryktelig kjipt, fordi den gir godt med fuktighet, og om en har god tid til å gå rundt halvnaken i zombie-stilling (Tenk den selvbruningsreklamen som kritiserer lang tørketid) er den nok super. Et alternativ er å kle på seg noe en ikke er redd for, f.eks en slitt singlet og gammel joggebukse, etter påføring, da kan det fungere, men en vil nok føles klam og noe ukomfortabel.

Noe annet som er viktig å huske på, annet enn tørketiden på kroppen, er at for mye fett kan tette dusjsluken. Jeg pleier derfor av og til å holde den under varmt vann i vasken, og heller smøre meg utenfor dusjen.

Det verste med produktet er altså, i mitt tilfelle, lukten. I tillegg er det et minus at den trekker dårlig inn, og blir liggende som en hinne på huden. I tillegg er selve «utformingen» og innpakningen til produktet (les: det er en tilfeldig oppkuttet klump i plastfolie) heller upraktisk. Det løste jeg likevel kjapt ved å kutte klumpen i biter og fordele i billige såpekopper fra Europris.

Det positive med produktet er at det, etterhvert, gir godt med fuktighet, og i tillegg er relativt drøyt. Jeg ser for meg at det er fint å bruke på tørre føtter om nettene, vel og merke inni tynne bomullssokker, og også på albuer og knær i egnete klær.

Du kommer til å like denne hvis du:
– liker sitronlukt
– har en kjæreste som liker sitronlukt
– liker fete kremer
– har god tid til å tørke etter dusj

Du kommer ikke til å like denne hvis du:
– misliker sitronlukt
– har dårlig tid etter dusj
– misliker følelsen av en fet «hinne» på kroppen
– har problemer med tette sluker på badet

Link til produktet.

Karakter: 3/6.

6 Responses to «Smør på flesk» med limeduft fra Krem Fresh

  1. Ida Carina says:

    Hehe, denne hørtes ikke allverden ut da… Synd. :/ Får håpe leppepomaden er bedre! 🙂 Og takk for gratulasjon og raskt svar! 😀

    • Altså, produktet er godt nok det, bare under riktige omstendigheter :p Og når det gjelder leppepomaden kan jeg røpe at jeg kjøper Smør på flesk igjen før jeg kjøper leppepomaden, dessverre.

      • Ida Carina says:

        Ja, skjønner. Takler bare ikke den «hinnen» man får utenpå huden av sånne produkter. Ender bare opp med å ta en ny dusj for å få det av meg. 😛 Nå har jeg riktignok ikke så VELDIG tørr hud, så den passer nok bedre for de som har det. 🙂 Synd med leppepomaden, da. Hadde håpet den skulle være god! Uansett, super omtale! Du skriver så bra og detaljert. 🙂 Håper det kommer mye mer av det fremover.

      • Næh, takk! Skal absolutt prøve å få flere omtaler, jeg har bare en tendens til å skrive altfor langt, så jeg må finne en mellomting først :p Skjønner de tmed hinnen forresten, det er ubehagelig og klamt. Og angående leppepomaden hører jeg at lavendelversjonen skal være veldig god, så den kan jo være et alternativ 🙂

  2. Sminketips says:

    Skjønner hva du mener med tette dusjsluk. Vi monterte nytt dusjkabinett i helgen og fant ut hvorfor vannet rant så tregt ned i sluken. Der lå jo jammen meg lag på lag med produkter fra lush. Så begynte vi å skru opp avløpet på vasken, og hva fant vi der? Enda mer lushprodukter!

    Kommer aldri til å kjøpe såkalte «hjemmelagde» produkter som er fete og lite vannløselig igjen. Ødelegger avløpene:-(

Legg igjen en kommentar

