Weleda Everon Lip Balm

Everon Lip Balm er en leppepomade fra merket Weleda som lover at «Lips in need of deeply moisturized comfort get soothed, nurtured and protected.» Ingrediensene er mange, (og så vidt jeg vet; gode) – og blant dem er jojobaolje, sheasmør og bivoks, samt flere andre oljer og fuktgivere. På MUA er denne rangert til 4.1 poeng (av 5), og det i kombinasjon med den fine prisen gjorde at jeg lett kunne forsvare kjøpet.

Lip balmen kommer i klassisk stiftform, og er veldig, veldig myk. Dette gjør at det i begynnelsen er lett å påføre for mye, men det er bare en tilvenningssak. Den føles myk på leppene, den gir tydelig fuktighet og varer virkelig lenge. Jeg har de siste få dagene gått fra å påføre diverse leppeprodukter opptil flere ganger i timen til å kun påføre denne noen ganger i døgnet. I skrivende stund har jeg vært oppe i fjorten timer (Ja, jeg begynte i går kveld….) – og smurt meg rundt fire-fem ganger.

Fargen på stiften er en typisk lip balm-farge; en vaniljepreget gulhvit. På leppene gir den bare en fin, fargeløs glans. Duften beskrives som en «delicate scent of vanilla and roses», og jeg er absolutt enig i at den er delikat. Jeg er nemlig ikke spesielt glad i verken vanilje- eller roseduft, men har ingen problemer med denne.

Dette har helt klart blitt min nye leppefavoritt – og jeg skal helt klart bestille meg et lite lager, slik at jeg ikke går uventet tom!
Selv handler jeg denne fra Iherb, men da den er veldig populær er den ofte utsolgt. (Den skal likevel være på lager igjen et par døgn etter at den er utsolgt, så ikke fortvil!)

Du kommer til å like denne hvis:
– du har lepper som skriker etter fukt
– du ikke liker å bruke enorme summer på leppeprodukter
– du liker produkter som faktisk fungerer
– du liker følelsen av fuktede lepper

Du kommer ikke til å like denne hvis:
– du ikke liker å ha noe på leppene
– du er ekstreeeeeemt (!) var på søte dufter (les: jeg er ikke fan av kvalme dufter, men klarer denne helt fint)
– du er merkesnobb og har store krav til design

Link til produktet.

Karakter: 6/6!

8 Responses to Weleda Everon Lip Balm

  1. Monica S says:

    Aldri hørt om! Liker å få anbefalt nye ting. Denne hørtes jo herlig ut. 🙂

  2. Tilbaketråkk: PIP: Lip balm, stevia og jojobaolje « I LOVE COSMETICS

  3. Tilbaketråkk: På vei i posten: Skrubb, børstesett og leppepomade « I LOVE COSMETICS

  4. Tilbaketråkk: Fordelen (og ulempen..) med ødelagte lepper « I LOVE COSMETICS

  5. Tilbaketråkk: PIP: Weleda Everon Lip Balm og koster fra Eco Tools « I LOVE COSMETICS

  6. Tilbaketråkk: Favorittprodukter: Mai og juni « I LOVE COSMETICS

  7. Tilbaketråkk: Det beste og verste fra Iherb | I LOVE COSMETICS

Legg igjen en kommentar

