Oenothera Balanserende Dagkrem

Oenothera er et norsk merke (hurra!) som frem til for kort siden var helt ukjent for meg. Det var Heidi som først introduserte meg for merket, og snakket spesielt pent om produktet Balanserende Dagkrem. Den ble fort hennes favoritt, og siden jeg etterhvert har lært meg å stole på Heidis produkterfaringer (og aldri ble fornøyd med min daværende dagkrem) valgte jeg å gi den en sjans.

Kremen skal virke balanserende på hudens talgproduksjon, binde fuktighet og være helende og styrkende. Den skal inneholde kun gode ingredienser, og selv anser jeg det som et superpluss at den er norsk og derfor relativt kortreist. Det gjør godt for miljøsamvittigheten!


(Jeg har dessverre ingen gode bilder av produktet, og ingen av hvordan det faktisk ser ut nå, og låner derfor et bilde fra KremFresh sine nettsider. (Merk: Kremen på bildet er Frost-versjonen  (den er frossen) – jeg har kun brukt den vanlige.))

Da jeg kjøpte mitt eksemplar kom kremen i en praktisk pumpeflaske, men da kun med 30 ml, nå selges den kun i krukker på 50 ml. Selv har jeg bare gode erfaringer med pumpeflasken, men jeg ser selvfølgelig det positive i at en nå for 20 ml mer for bare 60 kr ekstra!

Når det gjelder selve kremen var førsteinntrykket at duften var litt «funky» og veldig «naturkosmetikk»-preget (i negativ forstand) og konsistensen noe forunderlig. Duften ble jeg likevel fort vant til, og konsistensen (som jeg vil beskrive som primer-ish) har jeg fullstendig forelsket meg i. Den glir lett på huden, trekker fort inn og etterlater ansiktet godt og fuktet! Den gjør meg ikke blank, men holder meg likevel fuktet gjennom hele dagen – den «varer» lenge på/i huden.

Når det gjelder urenheter, og spesielt sorte prikker som denne visstnok skal være effektiv mot, kan jeg dessverre ikke si så mye. Jeg har aldri vært spesielt plaget av sorte prikker, og de urenehtene jeg har (les: kviser) er sånne hormonkviser som av og til popper opp uansett. Jeg vet likevel at noen har hatt god erfaring med denne på også dette området, og jeg tror så gjerne at den er god mot slikt også. For god, det er den! Den har helt klart fått rollen som min favorittdagkrem, og for å være ærlig tror jeg ikke at jeg kommer til å lete etter nye med det første heller. Ja, den er svindyr (når en tenker på alt det utenlandske en kan få relativt rimelig på Ebay etc.), men siden kremen er super, kortreist og norsk velger jeg å ta meg råd til den.

Du kommer til å like denne hvis:
– du har fuktfattig kombinasjonshud
– du ønsker en følelse av virkning i tillegg til fukt
– du liker en lett primerkonsistens
– du ønsker fukt uten å bli blank

Du kommer ikke til å like denne hvis:
– du ikke har behov for mer enn Nivea og Garnier
– du ikke tåler selv en mild «naturkosmetikk»-duft

Link til produktet.

Karakter: 6/6

 

 

10 Responses to Oenothera Balanserende Dagkrem

  1. Ja denne har jeg også vært veldig nysgjerrig på siden Heidi har skrytt så masse av den. Jeg elsker jo min Jan Marini Transformation cream, men kanskje jeg skal prøve denne neste gang jeg er tom.. den er jo greit mye billigere!

    SV: Ja er det ikke sprøtt? jeg tror det er mange som tror at det er veldig vanskelig og synes det er skummelt å skulle gjøre det selv, men det er jo så enkelt 😀

  2. Monica S says:

    Nå gleder jeg meg bare enda mer til å få den i posten! Vant den på Heidi sin blogg 😀

  3. Jeg visste du kom til å like den 😉 Beste dagkremen i hele verden 😀 ♥ ♥

  4. Ingrid Elisabeth says:

    Primerkonsistens ja, det var en god beskrivelse! Du må ikke glemme dyre-fasongen da, som Heidi tok bilde av, det slår ikke feil, kommer et dyr ut hver gang jeg skal bruke den 😛 hvis du syntes lukta var litt spesiell skulle du ha fått luktet på det balanserende ansiktsvannet mitt, godt ikke den lukta setter seg på huden!

Legg igjen en kommentar

