Vær obs på norske nettbutikker!

I juni skrev jeg et innlegg (på en annen blogg, selvfølgelig) om at Nelly hadde begynt å føre det gode billigmerket NYX, men til fæle priser. Nå har jeg oppdaget (dette er neppe nytt, da, men det fortjener et innlegg uansett) at Makeup Mekka gjør det samme.Når det gjaldt Nelly påpekte jeg i innlegget at de ville ha 799 NOK for ei makeupveske som på Cherryculture koster 15$. 15$ var i juni omtrent 100 NOK.

Makeup Mekka er riktignok ikke like ille, men jeg ser at de skal ha 349NOK for «Gigantic Glitter Cream Pallet». Denne paletten er den samme som på Cherryculture heter NYX Glitterati Glitter Cream Palette, bare at der koster den 12,5$, eller 76NOK.

Ville du betalt 349,- pluss frakt for denne paletten? Eller foretrekker du kanskje å betale bare 76,- pluss frakt?


Derfor, vær obs! Sjekk alltid priser i forskjelige nettbutikker, ellers risikerer du fort å bli lurt. (Selvfølgelig, har du dårlig tid og trenger produktet kjapt kan det være verdt de ekstra hudnrelappene det koster å få pakken direkte fra Norge, men ellers er det lurt å være på vakt.)

5 Responses to Vær obs på norske nettbutikker!

  1. Monica S says:

    Det er kjempelurt å sjekke. Jeg gjør det alltid. Gjelder ikke bare NYX heller. Lurer på om noen faktisk kjøper NYX fra Nelly jeg?

  2. Serine says:

    Hei 🙂 Jeg lurte bare på om du hadde prøvd den store body bronzer brush’en til isadora, har så sykt lyst på den… men vet ikke helt om den er verdt pengene 🙂

    • Hei! 🙂 Den har jeg ikke prøvd, nei, men jeg googlet etter erfaringer med den, og fant ei jente som var veldig fornøyd. Selv tror jeg nok at den fungerer helt fint, da huden på kroppen ikke er like følsom som i ansiktet (bortsett fra hals og bryst) og solpudder ikke skal påføres verken spesielt røft eller presis. For du tenker å bruke den til kroppen?

  3. Jade says:

    Haha, helt utrolig!!! Jeg fikk den sminkevesken i posten i dag (veldig fornøyd, forøvrig). Kjøpte den selvsagt på Cherry Culture til «normal» pris. 799,-??? Det er jo sinnsykt! 😀 Lurer på om de faktisk får solgt noen! Jeg ler så jeg griner her!

Legg igjen en kommentar

