Desemberkos – tips #4: Julefilmer

Jeg er ikke så veldig flink til dette, merker jeg… Blir mange lettvinte løsninger når det begynner å bli kveld! Uansett, dagens lettvintløsning er julefilmer! Jeg vet i alle fall med meg selv at noe av det koseligste jeg gjør i desember er å drikke gløgg, tenne røkelse og se på fantastiske julefilmer.

Disse er mine favoritter:
Love Actually


Har du ikke sett denne er du teit. Denne er fantastisk!

The Holiday

Greit, ikke akkurat superjulete, men den inneholder jul, og det holder. Kjempesøt film!

Grinchen

Denne er kanskje ikke en super film, sånn egentlig, men jeg har blitt veldig glad i den etterhvert!

Polarekspressen

Fantastisk animasjonsfilm som jeg har blitt fryktelig glad i.
(Denne sparer jeg dog til 22. desember, da jeg har årlig tradisjon med å invitere venner på Polarekspressen-kveld, sånn for å sikre julestemninga!)

Ellers vet jeg mange er glade i Hjemme Alene-filmene (og jeg synes jo de er julete jeg også, altså) og anbefaler derfor dem til en koselig hjemmelørdag. Ellers er «Miracle on 34th Street» også en veldig fin film, og ulike varianter av Dickens’ Et Juleeventyr må selvfølgelig også sees!

Her i huset er det rolig hjemmekveld som gjelder, med bror, tv/film og deilige Peanut Butter Cups!

4 Responses to Desemberkos – tips #4: Julefilmer

  1. Monica S says:

    Helt enig i listen din. Love Actually er ikke bare en julefilm for min del, men en av mine absolutte favorittfilmer. Elsker den! 🙂 Polarekspressen har jeg ikke sett, føler at jeg nesten må se den nå. 🙂

  2. Sv: Tuusen tusen takk! 😀 ❤

    Takk for tips! Har faktisk ikke sett noen av disse filmene 😀 Bortsett fra hjemme alene, de er et must 😉

  3. Line S says:

    Love actually er kjempefin!

    Du glemte ‘hjelp det er juleferie’ 🙂 den må alltid jeg se. Da føler jeg at julen hjemme hos oss er rolig og normal!

Legg igjen en kommentar

