Desemberkos – tips #1: Dorullnissen og Konglegrisen

God 1. desember, dere! Gud, som jeg elsker denne datoen!

Tiden er endelig inne for gløgg, klementiner, pepperkaker, julefilmer og stearinlys, og alt annet som hører førjulstiden til! I den sammenheng tenkte jeg å få postet et og annet innlegg med tips til ting, aktiviteter, filmer og you name it, som kan gjøre desember enda litt koseligere! Jeg vet ikke om dette blir en daglig innleggserie, men siden livet er herlig i desember ser jeg ikke bort i fra at jeg skal klare å finne noe fint å belyse i 24 dager fremover. Time will show! 😉

Det som får æren av å være det aller første tipset er en av mine favorittjuleting på nett: Julekalenderen av Sverre Bjørstad Graff: Dorullnissen og Konglegrisen. Den oppdaget jeg da den var ny på ABC Startsiden i 2007, og elsket den fra første stund. Dessverre kom den kun ut det året, og de senere årene har jeg derfor blitt nødt til å bla i gamle arkiver for å finne «episodene». I år derimot, er julekalenderen nyopppusset og på eget domene, og jeg synes av den grunn at den fortjener EKSTRA mange klikk. Ja, den er sær, men så fryktelig søt!

Trykk på bildet for å komme til kalenderen!

Har du lest denne før? Hva synes du? Og hvis ikke, kommer du til å fortsette å lese den?

4 Responses to Desemberkos – tips #1: Dorullnissen og Konglegrisen

  1. Eirin fra bergen says:

    jeg kommer ikke videre til julekalenderen når jeg trykker på bildet.
    har du en adresse?
    den så skikkelig morro ut 😉

Legg igjen en kommentar

