Tag: My makeup story

Jeg har blitt «tagged» av søte Monica, og aksepterer selvfølgelig. Tema er «My makeup story», og siden Monica på tross av engelske spørsmål svarte på norsk – gjør jeg det samme.

Here we go:

1. How old were you when you started wearing makeup?Vel, den livsviktige mascaraen og praktiske rougen har jeg brukt i evinnelige år nå, men den ordentlig store interessen kom nok ikke før desember i fjor/januar i år. Grunnen var nok at jeg begynte å lese blogger i desember, og å jobbe litt i januar – og slik fikk økonomi til å begynne med ny hudpleierutine og nettshopping!

2. How did you get into makeup?
Hvordan? Vel, som nevnt over – finere hud i kombinasjon med interessante sminkeblogger og brukbar økonomi = mange morsomme timer brukt i diverse nettbutikker. Da jeg etterhvert oppdaget det enorme sminkeuniverset som finnes på internett, og også oppdaget at jeg fort ble flinkere, ble det bare enda morsommere!

3. What are some of your favorite brands?
Det er mulig det er sært i «sminkemiljøet», men jeg tror ikke jeg har noen spesielle favorittmerker… Altså, det er mange jeg liker, men ingen som er en klar favoritt. Er f.eks veldig fornøyd med øyeskygger fra MAC og Urban Decay (samt UDPP), neglelakker fra OPI og IsaDora og leppestifter fra NYX, uten at jeg vil kalle noen av dem for bedre enn andre. Nei, jeg er glad i mange merker, jeg 🙂

4. What does makeup mean to you?
Fun fun fun! Jeg elsker å teste ut nye ting, prøve nye fargekombinasjoner og rett og slett lære meg hva som fungerer og ikke for akkurat mitt ansikt. Makeup er gøy!

5. If you could only wear 4 products on your face what would they be?
Hømm… En god dagkrem, Lily Lolo mineralfoundation, Benefit Benetint på kinn og lepper og Max Factor False Lash Effect Mascara!

6. What is your favorite thing about makeup?
Det aller beste er at muligheten er uendelige, og at en kun ved små håndvendinger kan totalforandre eget utseende – både til det verre og det bedre. En får rett og slett mulighet til å gjøre små forandringer ved eget utseende (og selv om jeg selvfølgelig mener at alle burde være fornøyde med deres egentlige selv) så er det fryktelig kjekt å kunne kamuflere mangel-på-søvn-ringer, for-mye-sjokolade-kviser og andre jeg-lever-ikke-et-plettfritt-liv-tegn 😉

7. What do you think about drugstore makeup vs high end makeup?
Nå vet ikke jeg hvor high end-skillet går, men om MAC, Urban Decay og slikt også gjeldes som high end er jeg absolutt high end-fan. Likevel har jeg prøvd utrolig mye bra fra billige merker også, og f.eks NYX (som er drugstore i USa…?) har utrolig mange gode produkter. Derfor – jeg prøver gjerne det meste, men er absolutt ikke noen merke-snobb!
8. What is one tip of advice you can give to a beginner?
Her jukser jeg og sier som Monica gjorde; HA DET GØY! Seriøst, sminke (for meg, i alle fall) handler om å ha det gøy – og har du det ikke gøy er det ikke vits. Vit at utviklingen i begynnelsen kan gå utrolig fort, så prøv og feil og lek for livet – før du vet ordet av det har du gått fra amatør til litt flink 😉

9. What is one makeup trend you never understood?
Vel, den kommende trenden (?) med leppestift i andre farger enn rød- og rosatoner har jeg ikke helt sansen for, selv om grønn og blå leppestift sikkert kan være kult om noen virkelig får det til. Til da; Jeg er skeptisk!

10. What do you think about the beauty community on YouTube?
Jeg er mest sannsynlig den eneste i verden som har innrømt dette – men jeg liker ikke YouTube. Altså, det er fryktelig kjekt om en leter etter noe og bare må vise noe til noen, men jeg har ikke sansen for å sitte og se videoer. (Dette er et sidespor, men noe av det verste jeg vet er når bror eller Kjæreste «bare måååååå» vise meg noe. Jeg blir så stresset av det, og av og til blir jeg sint. Flaut, men sånn er det.) Når en ser bort fra mitt personlige forhold til YouTube vet jeg at mange andre liker det godt, og jeg hører jo stadig om mange flinke YouTubere som har veldig mange subscribers – så miljøet er nok både stort og godt!

Jeg tagger ingen spesielle denne gangen, men oppfordrer alle som ønsker til å slå seg løs!

One Response to Tag: My makeup story

  1. Monica S says:

    Hihi, så gøy at du tok utfordringen 🙂 Ser at vi tenker ganske mye likt 🙂

Legg igjen en kommentar

